Evaluare Națională – clasa a IV-a. Elevii susțin miercuri proba la Matematică. La eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție, potrivit procedurii

1.114 vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Miercuri, 17 mai, are loc proba la Matematică din cadrul Evaluării Naționale pentru clasa a IV-a, conform calendarului oficial. Timpul de lucru este de 60 de minute pentru fiecare test administrat. Joi, 18 mai, este programată proba la Limba maternă. Învățătorii trebuie să se asigure că elevii înțeleg cum trebuie să redacteze răspunsurile, se arată în manualul de proceduri.

UPDATE: Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a IV-a, Matematică. Cele 20 de probleme în care sunt și noțiuni istorice sau sportive

Nu este permisă acordarea de ajutor elevilor pentru a răspunde și nici sugerarea răspunsurilor posibile, potrivit Ministerului Educației. La eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție.

Conform metodologiei, sălile în care se susţine evaluarea națională sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi în timpul administrării evaluării.

În fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze.

Elevilor care termină testul mai repede decât timpul acordat, li se va sugera să revadă răspunsurile date.

Rezultatele elevilor

Articolul 25 – „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;

b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

(3) Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor.”

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Concursuri extrașcolare 2024. Înscrierile elevilor și organizarea activităților educative la nivel de județ vor fi centralizate într-o „platformă” făcută de inspectorii școlari, până pe 23 februarie – adresă de la Ministerul Educației

Inspectorii școlari responsabili de organizarea concursurilor extrașcolare naționale, incluse în calendarul proiectelor de educație extrașcolară (CPEENI, fostele CAEN) 2024, trebuie să realizeze o „platformă” în care să centralizeze datele despre…
Vezi articolul

Profesorii din palatele și cluburile copiilor sunt obligați să participe cel puțin o dată la doi ani la un program de formare continuă acreditat – proiect / Aceștia beneficiază de concediu de odihnă inclusiv în perioada cursurilor din învățământul formal

Profesorii și directorii din palatele și cluburile copiilor sunt obligați să participe cel puțin o dată la doi ani la un program de formare continuă acreditat, potrivit unui proiect pus…
Vezi articolul

Emmanuel Macron desfiinţează „Şcoala naţională de administraţie” – ENA, simbolul elitelor franceze, pe care și actualul președinte a absolvit-o. Filiera de învăţământ va fi rebotezată și modificată structural

În cursul unei videoconferinţe cu câteva sute de înalţi funcţionari francezi, Emmanuel Macron, preşedintele Franţei, a anunţat desfiinţarea Şcolii naţionale de administraţie (ENA), instituţia care formează de mai bine de…
Vezi articolul