Evaluare Națională – clasa a IV-a. Elevii susțin miercuri proba la Matematică. La eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție, potrivit procedurii

1.108 vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Miercuri, 17 mai, are loc proba la Matematică din cadrul Evaluării Naționale pentru clasa a IV-a, conform calendarului oficial. Timpul de lucru este de 60 de minute pentru fiecare test administrat. Joi, 18 mai, este programată proba la Limba maternă. Învățătorii trebuie să se asigure că elevii înțeleg cum trebuie să redacteze răspunsurile, se arată în manualul de proceduri.

UPDATE: Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a IV-a, Matematică. Cele 20 de probleme în care sunt și noțiuni istorice sau sportive

Nu este permisă acordarea de ajutor elevilor pentru a răspunde și nici sugerarea răspunsurilor posibile, potrivit Ministerului Educației. La eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție.

Conform metodologiei, sălile în care se susţine evaluarea națională sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi în timpul administrării evaluării.

În fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze.

Elevilor care termină testul mai repede decât timpul acordat, li se va sugera să revadă răspunsurile date.

Rezultatele elevilor

Articolul 25 – „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;

b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

(3) Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor.”

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cuvântul de ordine în sistemul de educație este „cât mai mult învățământ față în față”, spune secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion: Nu vorbim în niciun moment de trecerea integrală în sistem online / În prima zi de școală 7.000 de elevi au început online

Cuvântul de ordine în sistemul de educație este „cât mai mult învățământ față în față”, a declarat secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion, la Radio România Actualități. Acesta…
Vezi articolul
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

Nu s-a preocupat nimeni de amenajarea cancelariei pentru asigurarea unei stări de bine, a unui vestiar, a unui loc de studiu sau de relaxare pentru profesori, spune Cornelia Popa Stavri, secretar general al FSLI / Aceste lucruri aduc o contribuție importantă la sănătatea în muncă, iar profesorul ar trebui să poată beneficia de asistența unui psiholog

În contextul dezbaterii organizate de Scena9, privind violența profesorilor la locul de muncă, secretarul general al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Cornelia- Popa Stavri, a vorbit despre lipsa unei legislații…
Vezi articolul

Uniunea Europeană lansează un nou instrument de garantare in valoare de 50 de milioane de euro destinat dezvoltării abilităților și educației pe continent

Fondul European de Investiții și Comisia Europeană au anunțat, miercuri, lansarea unei noi facilități-pilot de garantare, destinată îmbunătățirii finanțării pentru persoane fizice și organizații interesate să investească în întărirea abilităților…
Vezi articolul