Inspectoratul Școlar Județean Neamț a publicat fișa de evaluare a profesorilor aflați în reducere de activitate pentru anul școlar 2026-2027. Fișa a fost realizată în conformitate cu prevederile din metodologia-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2026-2027. Vezi mai jos, în articol, cum se acordă punctajul în funcție de studiile profesorilor.
Metodologia-cadru de mobilitate stabilește la art. 26 (5) ordinea în care se renunță la profesori, dacă sunt situații de reducere de activitate:
Art. 26 – „(5) În cazul apariţiei situaţiilor de reducere de activitate a personalului didactic de predare la nivelul unei unităţi de învăţământ, de completare a normei didactice de predare sau de restrângere de activitate, pe parcursul anului şcolar, situaţii care vizează două sau mai multe cadre didactice titulare/angajate la aceeaşi specialitate, se renunţă, în ordine, la:
a) activitatea prestată de:
- (i) personalul didactic de predare fără studii corespunzătoare postului;
- (ii) personalul didactic de predare pensionat, asociat, titular încadrat în regim de plata cu ora;
- (iii) personalul didactic de predare angajat în baza unui contract individual de muncă pe perioadă determinată;
- (iv) personalul didactic de predare titular detaşat la cerere;
- (v) personalul didactic de predare titular detaşat în interesul învățământului;
b) activitatea prestată de personalul didactic de predare prevăzut la alin. (3).”
Iată care sunt criteriile și punctajele pentru nivelul studiilor, conform metodologiei-cadru de mobilitate:
„1. Punctaje acordate pentru nivelul studiilor la nivelul unităților de învățământ în situația aplicării prevederilor art. 26 alin. (5) din Metodologie
A. Pentru cadrele didactice titulare pe posturi didactice de predare din: educația timpurie, învățământul primar, învățământul special preșcolar și special primar, palatele și cluburile copiilor (educator/educatoare, profesor pentru educaţie timpurie, învăţător/învăţătoare, profesor pentru învăţământ primar, educatoare-educator, învăţător-educator, educatoare/educator de sprijin, învăţător itinerant şi de sprijin, institutor pentru învățământul preșcolar/primar):
a. absolvirea şcolii normale/liceului pedagogic sau a şcolii postliceale pedagogice cu diplomă/certificat de absolvire/ certificat de competenţe profesionale. 6 p
b. absolvirea colegiului pedagogic universitar (colegiului de institutori) cu diplomă de absolvire sau absolvirea şcolii normale/liceului pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice şi a studiilor universitare de scurtă durată. 8 p
c. absolvirea colegiului pedagogic universitar (colegiului de institutori) cu diplomă de absolvire echivalat conform art. 149 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, sau absolvirea şcolii normale/liceului pedagogic ori a şcolii postliceale pedagogice şi a studiilor universitare de scurtă durată echivalate conform art. 149 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. 8,5 p
d. absolvirea unui program de conversie profesională cu diplomă în specialitatea postului didactic/catedrei cu durata de cel puţin un an şi jumătate (3 semestre) sau cu minimum 90 de credite transferabile. 8,5 p
e absolvirea şcolii normale/liceului pedagogic sau a şcolii postliceale pedagogice cu diplomă/certificat de absolvire și finalizarea cu diplomă a studiilor universitare de lungă durată sau a ciclului I de studii universitare de licenţă ori a ciclului II de studii universitare de masterat, sau absolvirea cu diplomă a colegiului pedagogic universitar (colegiului de institutori institutori) și finalizarea cu diplomă a studiilor universitare de lungă durată sau a ciclului I de studii universitare de licenţă ori a ciclului II de studii universitare de masterat. 9 p
f. absolvirea cu diplomă în specialitatea postului didactic/catedrei a ciclului I de studii universitare de licenţă sau a ciclului II de studii universitare de masterat. 9 p
B. Pentru cadrele didactice titulare pe posturi didactice de predare/catedre din învățământul primar, gimnazial, liceal, postliceal, vocațional, învățământul special, CJRAE/CMBRAE, cluburile sportive şcolare, palatele și cluburile copiilor, centrele de documentare şi informare (maistru-instructor, antrenor, profesor de instruire practică, profesor-antrenor, profesor corepetitor, profesor, profesor de psihopedagogie specială, profesor-psihopedagog, profesor itinerant şi de sprijin, profesor-logoped, profesor preparator (nevăzător), profesor audiolog şcolar, profesor kinetoterapeut, profesor-consilier şcolar, profesor-psiholog, profesor documentarist):
a. absolvirea școlii postliceale/şcolii de maiştri cu diplomă/certificat de absolvire/certificat de competenţe profesionale în specialitatea postului didactic/catedrei. 5 p
b. absolvirea învăţământului universitar de scurtă durată sau a institutului pedagogic cu durata de 3 ani cu diplomă de absolvire în specialitatea postului didactic/catedrei. 8 p
c. absolvirea unui program de conversie profesională cu diplomă în specialitatea postului didactic/catedrei sau absolvirea cu certificat de atestare a competenţelor profesionale în specialitatea postului didactic/catedrei din cadrul unui program postuniversitar de formare şi dezvoltare profesională continuă cu durata de cel puţin un an şi jumătate (3 semestre) sau cu minimum 90 de credite transferabile, după absolvirea cu diplomă a ciclului I de studii universitare de licenţă. 8 p
d. absolvirea învăţământului universitar de scurtă durată sau a institutului pedagogic cu durata de 3 ani, cu diplomă de absolvire în specialitatea postului didactic/catedrei şi echivalarea studiilor în specialitatea postului didactic/catedrei, conform art. 149 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. 8,5 p
e. absolvirea unui program de conversie profesională cu diplomă în specialitatea postului didactic/catedrei sau absolvirea cu certificat de atestare a competenţelor profesionale în specialitatea postului didactic/catedrei din cadrul unui program postuniversitar de formare şi dezvoltare profesională continuă cu durata de cel puţin un an şi jumătate (3 semestre) sau cu minimum 90 de credite transferabile, după absolvirea cu diplomă a studiilor universitare de lungă durată sau a ciclului I de studii universitare de licenţă și a ciclului I de studii universitare de masterat. 8,5 p
f. absolvirea cu diplomă în specialitatea postului didactic/catedrei a unui curs postuniversitar cu durata de cel puţin un an şi jumătate (3 semestre), aprobat de Ministerul Educației și Cercetării – studii postuniversitare de specializare, studii academice postuniversitare, studii aprofundate de specialitate, studii postuniversitare de masterat. 8,5 p
g. absolvirea cu diplomă în specialitatea postului didactic/catedrei a ciclului I de studii universitare de licenţă. 9 p
h. absolvirea cu diplomă în specialitatea postului didactic/catedrei a învăţământului universitar de lungă durată sau a ciclului I și II de studii universitare de masterat. 10 p”
Anexa nr. 2 din metodologia-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2026-2027:





Fişa de evaluare a activităţii profesionale, didactice şi ştiinţifice a cadrelor didactice aflate în situații de reducere de activitate la nivelul unităţilor pentru anul şcolar 2026-2027 – ISJ Neamț:





