EXCLUSIV G4Media.ro: Ministrul Energiei, Virgil Popescu, și-a reciclat o carte: i-a schimbat doar titlul. În 2006 și-a publicat doctoratul, fără să menționeze că mai făcuse o dată acest lucru, în 2003. Președintele CNATDCU, profesorul Mircea Dumitru: „Un caz de practică oneroasă în materie de publicații”

620 de vizualizări
Foto: Facebook.com
Cadru didactic la Universitatea din Craiova, actualul ministru al Energiei, liberalul Virgil Popescu și-a ”reciclat” lucrarea de doctorat pe care a susținut-o în anul 2000. În 2003, Popescu a inclus lucrarea într-un volum în care coautor este soția sa, iar în 2006 a publicat teza, din nou, de data aceasta în calitate de unic autor și fără a menționa nicăieri că textul apăruse, în altă carte, cu trei ani mai devreme. Trei specialiști în etică academică consultați de G4Media.ro au afirmat că acest lucru reprezintă ”practică oneroasă”, ”autoplagiat”, respectiv ”duplicate (dual) publication, care face parte din lista de probleme de integritate”. Ministrul Popescu nu a răspuns până la ora publicării acestui articol întrebărilor transmise de G4Media.ro.

În anul 2000, pe când era asistent universitar și director al Sucursalei PECO Mehedinți, Virgil Popescu și-a susținut, la Universitatea din Craiova, lucrarea de doctorat cu titlul ”Sisteme de baze de date – instrument al procesului managerial”.

Trei ani mai târziu, textul a fost tipărit între paginile 96 și 277 ale unei cărți cu titlu foarte apropiat – ”Baze de date – instrumente în procesele manageriale” (Editura Universitaria din Craiova), la care, însă, coautor figurează soția sa, Luminița Popescu, cel mai probabil, răspunzătoare pentru paginile 9-95.

În secțiunea Cuprins nu există o demarcație a contribuției autorilor, astfel putându-se sugera că ambii autori au contribuit la fiecare dintre cele 277 de pagini ale volumului.

La șase ani de la susținerea tezei, în calitate de unic autor, și tot la Editura Universitaria, Virgil Popescu a publicat o altă carte, cu titlul ”Sisteme de gestiune a bazelor de date”, în care este reprodusă din nou, integral, teza de doctorat din anul 2000 – cea care apăruse deja în paginile 96-277 ale volumului din 2003.

Foto: G4Media.ro / Coperțile volumelor publicate în 2003 (stânga) și 2006 (dreapta)

Reporterul G4Media.ro a consultat, în amănunt, cartea din 2006: nu există nicăieri, nici în bibliografie, vreo mențiune că paginile acestui volum au fost publicate anterior, în 2003.

FOTO și Citește articolul integral, pe G4Media.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Eșecul instituțional al PNRAS: În runda I, peste 140 de școli nu au cheltuit niciun ban pentru reducerea abandonului școlar – raport al Ministerului Educației. Asta deși 356 de persoane din inspectoratele școlare au fost plătite cu 4,5 milioane de euro timp de 2 ani pentru a le ajuta să implementeze proiectele

Școlile din PNRAS, selectate tocmai pentru vulnerabilitatea lor accentuată, de exemplu mulți profesori suplinitori și navetiști, fără profesori de sprijin pentru elevii cu CES sau mediatori școlari, au reușit în…
Vezi articolul

Adulții cu nivel minim de alfabetizare au cea mai mare încredere că pot influența politica în Ungaria și Polonia, țări UE cu istoric de abateri de la democrație, dar și în țările iberice / Situația – contrară tendințelor internaționale semnalate în studiul PIAAC privind competențele adulților, la care va participa și România în anii următori

Încrederea oamenilor în capacitatea lor de a înțelege și de a influența scena politică este, de obicei, redusă în rândul adulților ce prezintă un nivel redus al unor competențe esențiale…
Vezi articolul

INFOGRAFICE Ce spun directorii de școli vs. ce spun rezultatele PISA 2022: Diferențe majore urban-rural în performanțele elevilor, în timp ce directorii nu raportează diferențe semnificative privind personalul didactic sau dotările / Plus: nu sunt diferențe în rezultatele la Matematică între elevii din școli cu resurse și cei din școli cu deficit de resurse

Raportul național PISA 2022 relevă o situație ieșită din comun în cazul României, când vine vorba despre modul cum se reflectă dotările școlilor în rezultatele elevilor din urban și rural…
Vezi articolul