EXCLUSIV Sondaj IRES: 60% dintre părinți consideră că școala ar trebui să înceapă cu toți elevii în clase, în sistem clasic / 46% n-au înțeles de la autorități cum va începe anul școlar

6.658 de vizualizări
Două treimi dintre părinții din România vor ca școala să înceapă în format clasic, chiar dacă virusul nu a fost complet eliminat. Aceștia provin din Transilvania și Banat, zone cu infrastructură școlară mai bună decât în alte regiuni și în care copiii învață, cu preponderență, într-un schimb. Rezultatele aparțin sondajului de opinie “Înapoi la școală”, realizat de IRES în parteneriat cu Edupedu.ro, Fundația viață și lumină și Fepal. Studiul aduce în atenție și faptul că 46% dintre părinți n-au înțeles de la autorități cum va începe anul școlar.

Majoritatea părinților care susțin începerea școlii în format hibrid sau chiar exclusiv online provin din sudul țării.

Studiul arată că 6 din 10 părinți consideră că școala ar trebui să înceapă în sistem clasic, din 14 septembrie, cu toți elevii în clase, un sfert ar prefera sistemul hibrid și doar 14% ar opta pentru școala online. Părinții care optează pentru școala în format clasic sunt, în proporții mai ridicate, cei care locuiesc în mediul rural.

Favorabili sistemului hibrid sunt, în proporții mai ridicate, părinții liceenilor din mediul urban, iar sistemul online este preferat de către părinții din sudul țării.

Sondajul Înapoi la școală a fost realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) în perioada 10 – 14 august 2020, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), prin consultarea a 1.175 de părinți cu copii de vârstă școlară (5-19 ani) care vor frecventa cursurile în anul școlar 2020-2021.

O altă concluzie a studiului este că 40% dintre elevi învață în școli supraaglomerate, în două sau mai multe schimburi, “o piedică importantă în realizarea distanțării fizice și respectării normelor sanitare”, spun autorii sondajului.

46% dintre părinți nu au înțeles, din declarațiile recente ale autorităților, care va fi felul în care va începe anul școlar în această toamnă – arată sondajul de opinie.

Pe de altă parte, 50% dintre respondenți au menționat că au înțeles felul în care începe școala, iar dintre ei 68% sunt de acord cu măsurile propuse de autorități.

Jumătate dintre părinții chestionați sunt conștienți că elevii vor avea probleme în respectarea noilor reguli pentru prevenirea bolii și conștientizează că profesorii nu au pârghiile necesare impunerii acestora, este o altă concluzie a studiului.

Părinții cer să existe măsuri clare care să poată fi implementate și respectate:

  • distanță fizică dintre elevi de minim 1,5 m,
  • asigurarea condițiilor de igienă,
  • rezolvarea supra-aglomerării școlare.
Descarcă de aici, integral, Sondajul de opinie realizat de IRES ‘Înapoi la școală’ – august 2020:

Sondajul IRES Înapoi la școală – august 2020

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

  1. Eu am ore la 16 clase. Probabilitatea de a ma imbolnavi si de a imbolnavi alti elevi este mai mare. Am 60 de ani si probleme de sanatate. Daca ma imbolnavesc de la elevi si mor cine raspunde pentru faptul ca am fost obligata sa merg la scoala?
    Daca nu ma imbolnavesc cred ca voi sta in izolare (si sotul) mai tot timpul, scoala are peste 900 de elevi din care 450 la gimnaziu (procentul de infectare in localitate este peste 7 la mie).
    Alta situatie care nu s-a pus in discutie: sunt profesori care lucreaza in 2, 3 sau chiar 4 scoli. Se va plimba virusul dintr-o scoala in alta si ne vom imbolnavi foarte multi, elevi, profesori, parinti.
    L-am auzit la TV pe ministrul sanatatii ca acele cadre didactice care au peste 60 ani vor preda “exclusiv on-line”. Stie cineva despre asta?

  2. @Danny. N-am inteles daca vorbesti de Classroom sau de Zoom. N-am inteles de asemenea daca TOTI se refera doar la profesorii copilului tau (daca e asa, ce sa zic, ghinion, vorba cuiva) sau la profesori in general (daca e asa, faci si tu greseala altora care generalizeaza si pun stampile la gramada). Si ca sa nu crezi ca suntem in tabere total opuse, sa stii ca daca ai reusit in doua luni poti fi multumit. Putea sa nu-ti iasa deloc. In cazul in care vrei sa repeti experienta, le poti sugera Padlet, Tagul, Mentimeter, Kahoot, Polleverywhere, Quizlet, Videocyborg, Kapwing, Framapad, Aww, Learningapps, MP3cyborg, Youtube Time Sharing, Vocaroo. Bafta, ca nu e usor!

  3. Statistica IRES are o eroare fundamentală legată de metodologia aplicată. Nu poți analiza zonele rurale și urbane împreună, deoarece mărimea școlilor, respectiv riscul epidemiologic nu este comparabil, și prin acesta populația întrebată nu este una omogenă.

    Corect ar fi fost să fie analizate separat respondenții din zonele rurale, urbane și București. Mai mult de atât ar fi fost corect să fie utilizat și numărul de elevi pe școală ca și categorie de analiză.

    Din păcate aceste rezultate ale IRES sunt prezentate eronat și induc în eroare. Dovadă stă ceea ce este descris doar prin text: ”Părinții care optează pentru școala în format clasic sunt, în proporții mai ridicate, cei care locuiesc în mediul rural”.

    În concluzie este o statistică care induce în eroare prin modalitatea de a prezenta rezultatele.

  4. Ar trebui ca fiecare scoala sa transmita parintilor un formular prin care acestia sa opteze pentru a face ore on-line, ori sa revina copilul in scoala si atunci in functie de ce isi asuma fiecare, in functie si de situatia familiara (sanatate) pe care fiecare parinte o stie ar fi fost mult mai simplu de analizat si gestionat la nivelul fiecarei scoli. De asemenea si profesorii ar fi trebuit sa semneze un formular prin care opteaza pentru revenirea in scoala sa predea, ori pentru on-line, fiecare asumandu-si acest lucru in functie de starea de sanatate pe care o stie ca o are, precum si de cea din familie. Dar nimeni nu face nimic si o sa ne trezim dupa inceperea scolilor, in cazul prezentei copiilor si profesorilor in scoli cu o situatie ca in Israel, ori poate mai rau ca noi nu avem la ora actuala sistem medical asa de dezvoltat ca la ei. Toata lumea vb de copii ca fac forme usoare, dar de unde sunt ei asa siguri. Nimeni nu vb despre ce se poate intimpla in familiile copiilor care Doamne fereste au luat si adus virusul acasa fara sa stie. Imi place ca in astfel de situatii toti suntem dispusi sa riscam viata si sanatatea copiilor nostri, a profesorilor, a bunicilor si a noastra ca parinti, iar in atatea situatii in care statul prin guvernantii sai si au batut joc de noi (de la salarii, pensii, alocatii, locuri de munca, scoli, invatamant mai bun, un nivel de trai mai decent, etc) nu am fost dispusi sa riscam si sa facem ceva pentru ca acesti copii ai nostri sa poata azi sa bebeficieze de altceva mai bun decat ceea ce se pare ca va urma…. Cred ca vor fi mai multi parinti si sper si profesori care vor gandi si analiza de mai multe ori asupra pericolului care ne pandeste odata cu revenirea efectiva in scoli….mai ales ca incepe toamna si urmeaza iarna… Toata lumea a citit, auzit, vazut la TV ce a fost in alte tari in care a fost deschisa scoala, iar acolo a fost deschisa in sezonul cald, stati sa vedeti ce va fi si acolo cand va veni sezonul rece toamna-iarna….

  5. Sondajul releva in primul rand nivelul scazut de intelegere a realitatii de catre parinti.
    Acest lucru explica destul de clar lipsa de viziune a guvernantilor.
    Nu poti avea un guvern vizionar din moment ce populatia are un nivel scazut de intelegere. In fapt guvernul acesta (si toate cele anterioare) deriva din aceasta populatie. Exista si o replica destul de cunoscuta “orice popor isi merita conducatorii!”
    O singura initiativa buna a avut acest guvern in ceea ce priveste educatia in contextul pandemic actual. A propus ca decizia asupra modului in care se desfasoara cursurile sa fie una locala.
    Evident decizia nu este rodul inteligentei acestui guvern ci deriva din lipsa de asumare a responsabilitatii lui. Dar tot raul spre bine!
    In definitiv lucrurile nu sunt asa de complicate. Eu cred ca sunt destui care le inteleg dar din pacate nu ating masa critica apta sa influenteze lucrurile in sensul in care trebuie
    Sunt zone intregi care nu au nici mijloace tehnice necesare si nici internet.
    Dar acolo implicit nici nu exista o densitate mare a populatiei, altfel operatorii de telefonie ar fi instalat statii GSM!
    Sa lasam acei copii sa mearga fizic la scoala si atunci rezolvam doua probleme importante: accesul lor la invatatura si incapacitatea tehnica si financiara a guvernului de a achizitiona in termen scurt echipamente
    In cazul zonelor aglomerate, nu inteleg cum unii parinti isi fac iluzii ca se poate merge la scoala in mod fizic.
    In definitiv cei mai multi dintre parinti isi doresc sa fie degrevati de acest efort imens al supravegherii copiilor si chiar al implicarii efective in educatia lor. Vor ca altcineva sa isi asume acest lucru si chiar sa fie responsabil pentru acest lucru
    Daca guvernul spune explicit ca nu are bani sa plateasca mastile copiilor si pe cele ale profesorilor, de unde isi inchipuie cineva ca vor avea resurse pentru “pepsiglass”?
    Si cine va instala acele dracovenii in doua saptamani? Cine le va spala/dezinfecta?
    Toti vorbesc sau isi doresc sa faca guvernul, sa aiba guvernul, sa le dea guvernul…
    O scoala normala vom avea doar atunci cand vom avea capacitatea de testare in masa
    In mod inevitabil, in cateva zile de la debutul scolii “normale” vor apare cateva cazuri de imbolnaviri. La inceput sporadice, dar ulterior din ce in ce mai numeroase.
    Ce se intampla cand un astfel de caz devine cunoscut?
    Efectul se va propaga precum o furtuna. Toti cei care au fost “prin preajma” vor fi retrasi si izolati, vor izola familii intregi etc.
    Acest lucru ar fi posibil doar daca ar exista un sistem de testare serios si acceptabil ca pret
    Cine isi permite sa plateasca sute de lei pentru un test ale carui rezultate sunt disponibile in cateva zile? Noi nu putem controla cateva focare firave care in final se sting singure
    In cazul scolilor aceste focare vor deveni de necontrolat
    Nu era bine sa fii incercat in vara aceasta intr-un judet, cu cateva scoli?
    De exemplu, cazul copiilor din clasele de gimnaziu este dramatic. Ei trebuie sa mearga la scoala cu prioritate. Oricum ei aveau nevoie de cursuri remediale. Nu era bine sa mearga ei intr-o prima etapa si sa vedem ce se intampla?
    Atunci cand nu stii bine despre un lucru nu dezvolti sisteme imense care sa includa acel lucru fara a testa in prealabil.
    Chiar daca majoritatea parintilor doreste scoala normala nu inseamna ca este si posibila si mai ales nu inseamna ca si trebuie sa o testam dintr-o data pe toata lumea.
    Ne-am ferit ca divolul de tamaie de apropiere fizica si acum ne luam cu totii in brate?
    Discutam despre sisteme hibride, dar nu am testat efectiv intr-o sala de clasa cum functioneaza unul.
    Nu ar fi bine ca macar fiecare profesor sa isi inregistreze ora si sa o posteze pe grupul acelei clase?
    Poate unii copii nu ajung la ore din motive obiective, poate unii vor fi obligati sa intre in izolare sau poate unora pur si simplu le va fi frica sa vina la scoala cand un alt elev din scoala a devenit pozitiv
    Nu exista in acest moment instructiuni clare despre cum se va face acest lucru. Nu ar fi bine sa existe si sa impunem niste reguli clare si obligatorii?
    Exista deja sisteme video pentru examenele nationale. Sa introducem obligativitatea inregistrarii orelor. Atunci oricine le poate urmari atunci cand considera necesar
    Poate nu va fi necesar. Poate virusul va disparea dintr-o data speriat de atata tinerete si entuziasm, dar daca nu va disparea? Daca ne va coplesi?
    Poate nu vom evalua in mod corect copiii, dar cei care vor sa invete doar de dragul invataturii o vor putea face. Eu cred cu putere ca sunt multi copii care vor sa invete chiar daca nu vor fi evaluati de cineva. Daca nu credem acest lucru nu are rost sa vorbim despre scoala.
    Vor fi multi care nu vor urmari nicio lectie si care se vor bucura ca scapa, dar ceilalți vor fi nediscrimitati (cuvant la ordinea zilei!)
    Nu vor fi generatii pierdute aceste generatii “scolare”. Dar vom avea mai multe pierderi numerice.
    Eu cred ca trebuie cu totii sa ne gandim ca nu putem sa ne izolam o vreme pana cand trece nebunia si dupa aceasta putem trai normal
    Tari cu sisteme serioase de protectie au experimentat deja si au probat ca nu se mai poate trai ca inainte.
    Trebuie sa ne scoatem din minte ideea ca va trebui sa traim altfel si implicit sa invatam altfel. Sondajul arata in mod evident ca nu am inteles acest lucru.
    Guverne slabe, de genul celor pe care le avem noi, (asemenea societatii din care facem parte) nu vor putea sa ne invete copiii “cu forta”. Nici pana acum nu au facut-o
    Cel mult trebuie sa le cerem sa ofere posibilitatea copiilor nostri sa invete si sa impunem acest lucru.
    Cred ca va trebui cumva sa militam pentru orientarea copiilor nostri catre grupuri de whatsapp care sa solutioneze probleme educationale concrete. Cum se rezolva problema aceea, ce inseamna cutare sau cutare lucru…? Este ca pare de-a dreptul de necrezut?
    Eu cred ca acolo duc lucrurile, iar cei care isi inchid acum camerele sau microfoanele vor ramane in bezna. Nu va veni nimeni sa le deschida cu forta!

    1. @Carol
      Mi-a plăcut analiza dvs.
      Mă întreb cu groază cum va arăta transportul în comun în București (și în marile orașe) după începerea școlii…
      Un posibil scenariu: să zicem că am ore la cinci clase. Aflu după un timp că un copil era pozitiv. Mă izolez acasă. Ca mine fac și alți patru profesori și clasa copilului de care vorbeam. Dar celelalte clase la care am avut ore ce fac? Se izolează și ele? Continuă să vină la școală, deși puteau lua de la mine sau de ceilalți profesori virusul? Dacă vin la școală, în timpul orei mele (eu fiind în izolare ce vor face)? Aaaaa… uitam: și am mai intrat în contact și cu alți șase profesori (alții decât cei care predau la clasa cu elevul pozitiv). Ei ce vor face? Cum vor mai arăta orele față în față? Și să-i adăugăm și pe membrii familiei mele (vulnerabili) și pe călătorii din transportul în comun cărora le-aș fi putut transmite… Tare mi-e teamă că nu se va face cum trebuie nici față în față, nici hibrid, nici on-line… Dacă și Coreea de Sud are probleme, noi… Nu era mai în regulă on-line în marile aglomerații urbane (dar făcut ca la carte, nu cu lecții pe mail sau alte aiureli) încă vreo câteva luni, până apare un vaccin/medicament?

      1. @Catalina,
        Banuiesc ca sunteti profesor. Ce ati zis are logica. Problema e daca chiar cei care ne conduc inteleg si isi asuma ceva sau doar profita de pe urma oandemiei cum incepe sa se observe.
        Asa cum am zis si eu si @Carol in aglomeratiile mari in orase ar trebui sa fie totul online.
        Problema insa e la profesori. Care nu vor parerea mea sa incerce sa invete si altfel. Ar trebui cei care nu se pot adapta sa iasa in sfarsit la pensie si sa lase alti profesori mai tineri sa intre in sistem. Nu ca cei tineri sunt mult mai buni, dar sigur nu arputea spune ca nu stiu sa lucreze pe calculator. In ziua de azi minim de utilizare il stiu toti.studentii in orice facultate ar fi.
        Problema mai departe e construirea lectiilor. Multi profeaori se bazeaza pe vasta expwrienta dobandita in ani si putini fac ce au invatat in facultate: pregatirra lectiei inainte de a fi predata…..
        Lectiile.nu ar trebui tri.ise pe poze.cu telefonul.ci scrise intr un editor de texte (sunt mukte gratuite…in caz ca se plange careva ca nu are bani pt office) , construite teste interactive si postate pe platforma Google classroom.
        Cref ca putini parinti stiu ca de mai bine de.4 ani s-au facut (pe.hartie dinnefericire knsa bani europeni au fost.tocati) cursuri cu profesorii ca sa stie cum sa foloseasca aceasta platforma ce ministerul o avea la.dispozitie tot dele atunci. Insa pt ca unii profesori (multi) care sjnt peste 50 de ani nu au inteles nimic sau nici nu si au batut capul saparticipe fizic, platforma a fost “bagata in sertar” . In loc sa fie folosita. Azi am fi fost mt inainte…. dar nepotismele ne omoara….

        1. Abia acum vorbesc cu tine, foarte scurt: nu-ti mai da cu parerea despre ce TREBUIE sa faca profesorii si cum. Ma simt vizat de exemplele din postarea ta, desi n-ar trebui. Nu de alta, dar iti dau intalnire pe Classroom, “in sabii sa ne luptam” si s-ar putea sa ai surprize.

          1. Salut B, nu ma supar. Putem sa ne “luptam in sabii pe classroom” , doua luni m-am chinuit sa le explci profesorilor copilului meu cum sa fosoleasca resursele, cum sa seteze zoom pentru ca nici un copil sa nu mai deseneze pe ecran in tmp ce profesorul vb si mai mult, sa ii apara automat pe ecran cine intervine, dar greu cu ei sa inteleaga.
            Sunt multe de zis. Insa ma repet, acum cand a aparut oportunitatea sa se faca ore online cu materiale online , acum fug toti….pana de curand toti se plangeau ca statul nu se preocupa sa digitzeze scoala

      2. “… încă vreo câteva luni…”? Și dacă vaccinul nu o să apară niciodată, iar medicamentul-minune, doar peste un an? Eu sunt de părere că, în județele slab afectate de Covid, se poate merge la școală normal; aici școala nu trebuia oprită deloc. Iar, în marile aglomerații urbane, sistemul hibrid merge foarte bine. Până la Covid, ne omoară frica. Iar după frică vor veni criza economică, foametea și analfabetismul care vor ucide mai cu spor decât Covidul.

  6. N-ai inteles doua lucruri:
    1. Nu de impactul pandemiei asupra copiilor e vorba, ci asupra adultilor cu care ei vor intra in contact (familie, profesori, medici scolari, personal administrativ etc)
    2. Sistemul imunitar, la varsta lor, functioneaza din plin. Cu adultii e mai problematic. Daca tu te crezi vreun Bear Grill e problema ta, dar nu mai da sfaturi cand nu te pricepi.

    1. Dl B, sper ca nu mie mi te adresai legat de sfaturi….dar daca da sa stii ca la copii pana devin adolescenti spre 17…20 ani abia li se formeaza sistemul imunitar. Nu le “functio eaza din plin” cum.incerci sa sugerezi.
      La.adulti insa pt ca sistemul imunitar e bine dezvoltat se produc acele.”furtuni” cum au fost denumite in organism din partea limfocitelor T si citokinelor. Dar sa nu ne apucam de medicina
      Vad ca nimeni nu spune de bolile produse copiilor post infectati….intr-adevar sub 5% din cei imbolnaviti au dezvoltat aceste boli…dar freasca sfantul sa fie al tau in cei 5% ca nu o sa mai zici nimic dupa.
      https://m.mediafax.ro/externe/cercetatorii-au-descoperit-aparitia-unor-complicatii-de-natura-inflamatoare-la-copii-pe-fondul-pandemiei-de-covid-19-19117885

      Sau

      https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/sanatate/medicii-britanici-au-descoperit-un-sindrom-rar-la-copii-si-cauta-legaturi-cu-coronavirusul-1298630

  7. Parerea parintilor legata de subiect nu este importanta. Pe de o parte, am vazut foarte clar ca majoritatea populatiei “nu crede in virus”, nu respecta regulile, prin urmare odraslele majoritatii se vor comporta absolut la fel. Pe de alta parte, nu parintii trebuie sa decida, ci specialistii (epidemiologi, DSP, etc), impreuna cu cei din sistemul educational, luand in calcul riscurile pentri toata lumea (copii, cadre didactice, parinti, etc), versus beneficii.

  8. Sondajul mi se pare foarte OK.

    Individa aia care declara ieri “avem analize care arată că între 60 şi 70 la sută dintre părinţi îşi doresc copiii lor să se întoarcă la şcoală” la acest studiu se referea? Daca da, nu pare ca a inteles mare lucru.

  9. Eu nu inteleg de ce scolile nu au facut pana acum, atata amar de vara, un sondaj, prin intermediul invatatorului/profesorului diriginte, ca sa vedem exact si fix care este opinia parintilor cu privire la deschiderea scolilor. Pe langa faptul ca era simplu de facut si de centralizat la nivel de inspectorate scolare, am fi avut si imaginea clara si cautam, in functie de rezultate, si solutii pentru fiecare in parte. poate unii chiar sunt speriati si nu isi vor lasa copiii la scoala, cu siguranta multi locuiesc cu varstnicii familie, care sunt in zona de risc. Insa cu siguranta multi vor sa isi asume raspunderea si vor sa-si lasa copiii linistiti la scoala, evident cu niste masuri normale de protectie. In felul asta, adica asa cum se procedeaza acum, sacrificam generatii intregi de copii pentru ca nimeni nu isi asuma nimis. Pacat, toate astea se vor intoarce fix impotriva noastra, in viitorul nu foarte indepartat.

  10. Școala TREBUIE SĂ ÎNCEAPĂ în regim CLASIC!
    Argumente:
    – impactul “pandemie i” în rândul tinerilor nu a fost / este atât de mare (conform statistici lor);
    – sistemul imunitar NU SE CĂLEȘTE “stand în cutie”;
    – copii AU NEVOIE DE INTERACȚIUNE SOCIALA ȘI DE EDUCAȚIE IN ȘCOALĂ etc

    1. Da, asta daca tinem cont strict de efectul asupra copiiilor. Insa trebuie sa ne gandim si la profesori si la parinti. “Calitul” asta, prin expunere la boli, e o poveste. Sistemul imunitar nu se caleste astfel.

    2. Incep prin a observa ca se doreste o manipukare in masa. Sunt din Bucuresti si cu.cine am vb majoritatea au zis ca nunsunt de acord cu scoala in clase ca pana acum din mai multe motive:
      1. In majoritatea claselor.sunt intre 30-38 copii
      2. Copii nu vor.pastra niciodata distanta
      3. Copii nu vor putea purta masti.corect, asa cum nici macar 20% din adultii care poarta masca nu inteleg ca o data ce ai pus mana pe masca o arunci, nu o bagi in buzunar dupa care o pui la loc pe fata. Masca se.foseste maxim 2-3 ore dupacare searunca.
      4. In pauze copii vor iesi pe.culoare-deci iar.va fi ca de obicei haos
      5. Profesorii trecand dintr o clasa in alta, vor amplifica riscul de transmitere al viruslui. Sa nu uitam ca virusul se transmite pe obiecte si lucruri nu doar prin aer.
      As mai putea insira….dar nu cred ca e cazul….
      Asadar nu stiu de unde au scos acest sondaj……poate daca a fost facut in randul celor care considera ca nu exista virus.
      Parerea mea atat in orasele mari cat si acolo unde se poate si infrastructura per.itear trebui sa fie scoala online.
      Nu stiu de ce acum multi se crizeaza de wcoala online cand pana acum 1 an tota lumea dorea digitalizarea scolilor, folosirea cat mai mult a echipamentelor it. Lumea se plangea casuntem.in urma fata dealte tari unde nu se mai scrie pemcaiet si se fllosesc tablete si laptopuri, i sa acum brusc multi se impotrivewc.
      E adevarat ca in provincie u de clasele au cate 15 …20 elevi sepot gasi solutiisi pt prezenta fizica, dar acolo unde ai cate 8-10 clase pentru fiecare an si ai 8+1clase iar in clase media e de 35 de.copii.cum.sa faci distantare sociala?

      Legat de calit peste tot inclusiv la noi cand s-a recoltat plasma pt tratamente de la cei care au trecut prin boala si s-au vi decat, au constat ca exist procente mari 10-20% care deja nu mai au deloc anticorpi…deci carese pot reinfecta foarte usor.
      S-a aratat.ca boala urmata de vindecare lasa sechele grave aau mai putin , insa imunitatea dispare in 2 luni. o rexpunere la boala.poate insa crea complicati

    3. Primul argument e o prostie. Copiii si adolescentii nu locuiesc singuri, asa ca dupa scoala se vor intoarce in familiile lor, iar acolo nu sunt toti tineri. La scoala nu merg doar copiii sau profesorii tineri. Vor merge si angajati care au peste 50 sau chiar 60 de ani.
      Sistemul imunitat oricum nu se caleste. Se caleste ceapa sau poate otelul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OECD: Sprijiniți educatorii cu exemple clare despre cum să pună în aplicare curriculumul nou și investiți mai mulți bani în educația timpurie. România este ultima în Europa la procentul din PIB alocat

Învățământul preșcolar din România are enorm de recuperat față de cel al altor țări europene, mai ales când vine vorba de nevoile și necesitățile copiilor, părinților și personalului didactic. Concluzia…
Vezi articolul