Explicațiile ministrului Cîmpeanu pentru rezultatele mai bune la Evaluarea Națională 2022: Nu au fost întreruperi ale școlii, conținuturile au fost mai restrânse, fără teme predate când școlile au fost închise, ore remediale „mai eficiente”

1.879 de vizualizări
Foto: captură live
„Faptul că anul acesta nu au fost întreruperi ale școlii”, dar și acela că „s-au eliminat conținuturile care s-au predat în momentul când școlile au fost închise în perioada pandemiei” au făcut ca rezultatele de anul acesta la Evaluarea Națională să fie mai bune, a apreciat ministrul Sorin Cîmpeanu, joi, în conferința în care a prezentat rezultatele EN 2022.

El a mai menționat, printre motivele acestei situații, adaptarea programei inclusiv prin eliminarea din programa de examen a materiei din ultimul semestru al clasei a VIII-a, dar și faptul că „partea de recuperare, de ore remediale, cel puțin în ultimele luni s-a putut realiza într-o manieră mai eficientă”.

Sorin Cîmpeanu – declarațiile detaliate pe această temă

„La modul general, putem spune că, dincolo de o calibrare foarte corectă a subiectelor anul acesta, explicația pentru faptul că rezultatele sunt mai bune ar putea să constea în faptul că anul acesta nu au fost întreruperi ale școlii. Am spus, întreruperile școlii generează, dacă nu catastrofe educaționale, probleme majore în educație.

Al doilea lucru: în programa de examen materia prevăzută a fost adaptată situației, după cum bine știți competențele fiind evaluate prin intermediul unor conținuturi mai restrânse. S-au eliminat conținuturile care s-au predat în momentul când școlile au fost închise în perioada pandemiei, așa cum am promis.

De asemenea, deoarece programa de examen a fost anunțată în urmă cu multe luni, nu trebuie să uităm faptul că semestrul al 2-la al clasei a VIII-a nu a făcut obiectul subiectelor de examen.

Astfel, partea de recuperare, de ore remediale, cel puțin în ultimele luni s-a putut realiza într-o manieră mai eficientă.”


1 comment
  1. Nu va e rusine? Ati dat subiect de clasa a cincea. La anul ce dati? Bastonase? Ce urmariti sa aratati? Ca elevii dau pe dinafara de istetime? Nu, nu dau. 3 sferturi din ei sunt prosti de bubuie.Reveniti-va din a mai spune minciuni! Ati dat un subiect penibil, ca la concursul dr directori ca sa va iasa voua cine stie ce pasiente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Înscrierea la grădiniță 2025

Activitatea de mentorat în creșe și grădinițe, necesară în contextul preluării creșelor la Ministerul Educației / Mentoratul trebuie să pornească de la nevoile celor aflați la început de carieră – scrisoare metodică

Mentorarea cadrelor didactice aflate la început de carieră reprezintă o „comunitate profesională de invitare (CPÎ) în educația şi îngrijirea timpurie”, scrie în Scrisoarea metodică pentru anul școlar 2024-2025 pentru educație timpurie,…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Nereguli la Olimpiada Națională de Muzică, semnalate de părinți: Ministerul Educației a modificat numărul de locuri pentru trei licee fără justificare, în afara regulamentului / Secretar de stat: Nu există niciun motiv de nemulțumire pentru nimeni

Locurile alocate pentru 3 colegii de artă, la Olimpiada Națională de Interpretare vocală, instrumentală și studii teoretice muzicale pentru clasele IX-XII, au fost modificate fără justificare de Ministerul Educației (ME),…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre acuzațiile că un examen în plus de admitere la liceu ar încuraja și mai mult meditațiile: Nu facem altceva decât să reușim să testăm potrivirea mai bună a candidaților cu profilul pe care ei și-l doresc

Ministrul Educației, Ligia Deca, a precizat că motivul pentru care a propus în proiectul legii Educației posibilitatea ca elevii să dea și examen de admitere la intrarea la liceu, pe…
Vezi articolul