Federația părinților cere Ministerului Sănătății să ofere date epidemiologice referitoare la copii, înaintea începerii anului școlar / Declarația pe propria răspundere “nu este conformă cu competențele medicale ale părinților”

4.562 de vizualizări
Foto: Iulian Cristache/Facebook
Federația Națională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar (FNAP-IP) solicită Ministerului Sănătății să ofere, în contextul măsurilor sanitare propuse pentru reînceperea școlii, datele epidemiologice referitoare existente cu privire la copii și studiile de specialitate avute în vedere. “Considerăm că astfel de situaţii/studii pot ajuta familiile pentru a lua o decizie ȋn privinţa participării fizice a copiilor la şcoală (…)”, arată organizația în mesajul către minister.

FNAP-IP mai solicită motivul pentru care Ministerul “refuză ca familia elevilor că poată opta ȋntre ȋnvăţămantul on-line şi cel clasic, așa cum reiese din draftul ordinului”. Și atrage atenția că “declaraţia pe proprie răspundere care implică atragere răspunderii penale nu este conformă cu competenţele medicale ale părinţilor”.

“Ȋnţelegem necesitatea unui triaj observaţional făcut la nivelul familiei, dar decizia finală ar trebui să aparţină asistenţilor medicali şcolari care ar trebui să existe la nivelul fiecărei unităţi de ȋnvăţământ”, afirmă FNAP-IP.

Scrisoarea FNAP-IP, integral:

Către Ministerul Sănătăţii,

În atenţia Domnului Ministru Nelu Tătaru,

Referitor la Ordinul pentru aprobarea Normelor privind instituirea de măsuri sanitare și de protecție în unitățile de învățământ în perioada pandemiei COVID-19

Stimate Domnule Ministru,

Având ȋn vedere draftul ordinului pentru aprobarea Normelor privind instituirea de măsuri sanitare și de protecție în unitățile de învățământ în perioada pandemiei COVID-19 şi ţinând cont de nemulţumirea şi confuzia părinţilor cu privire la ȋnceputul anului şcolar, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar (FNAP-IP) solicită următoarele informaţii:

  • situaţia referitoare la numărul de copii și tineri (grupa de vârstă 2 – 19 ani) infectaţi cu SARS-CoV2 şi care au făcut COVID-19 de la ȋnceputul stării de urgenţă şi până acum:
    o numărul total de cazuri pozitive;
    o numărul copiilor și tinerilor asimptomatici;
    o numărul total de copii și tineri cu boala manifestă;
    o numărul de copii și tineri cu boli asociate;
    o numărul de copii și tineri cu cazuri grave (ATI)/decedaţi;
    o informaţii pe grupe de vârstă (2-6 ani – grădiniţă;
    6-10 ani şcoală primară
    10 –15 ani şcoală gimnazială
    15 –19 ani liceu)
    bolnavi/ cu boli asociate/ cazuri grave (ATI)/ decedaţi;
    o informaţii pentru fiecare judeţ ȋn ceea ce priveşte situaţia copiilor și tinerilor infectaţi cu SARS-CoV2 care au făcut COVID-19.
  • procentul de copii și tineri din grupa de vârstă 2 –19 ani, raportat la numărul total de persoane bolnave de COVID-19, astfel:
    o procentul de copii și tineri (2 – 19 ani) asimptomatici, din numărul total de copii cu COVID-19/cu rezultat pozitiv la testul RT-PCR;
    o procentul de copii (2 – 19 ani) cu forme uşoare şi medii de boala COVID-19, din totalul de copii cu COVID-19/cu rezultat pozitiv la testul RT-PCR;
    o procentul de copii (2 – 19 ani) cu forme grave (internate ȋn ATI) raportat la:
    – numărul total de copii cu COVID-19/cu rezultat pozitiv la testul RT-PCR;
    – numărul total de persoane cu COVID-19 internate în ATI;
    o procentul de copii (2 – 19 ani) decedaţi din numărul total de personae decedate din cauza COVID-19.
  • intervalul de timp în care un copil/un tânăr din grupa de vârstă 2 -19 ani a fost internat ȋn spital, după cum urmează:
    o numărul minim de zile de spitalizare;
    o numărul maxim de zile de spitalizare;
    o numarul mediu de zile de spitalizare.
  • studii realizate la nivel naţional, european sau prin intermediul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, referitoare la infectarea cu SARS-CoV2 a copiilor: cât de repede se infectează, cât de repede transmit virusul, dacă ȋl transmit etc., studii care pot ajuta părinţii să ȋnţeleagă mai bine posibilitatea ȋmbolnăvirii copiilor şi a transmiterii virusului către alţi copii sau adulţi.

Considerăm că astfel de situaţii/studii pot ajuta familiile pentru a lua o decizie ȋn privinţa participării fizice a copiilor la şcoală sau pentru a ȋnţelege de ce s-a luat hotărârea că şcoala poate ȋncepe prin aplicarea scenariului verde.

  • motivul pentru care Ministerul Sănătăţii refuză ca familia elevilor că poată opta ȋntre ȋnvăţămantul on-line şi cel clasic, așa cum reiese din draftul ordinului.

De asemenea, vă atragem atenţia că declaraţia pe proprie răspundere care implică atragere răspunderii penale nu este conformă cu competenţele medicale ale părinţilor.

Ȋnţelegem necesitatea unui triaj observaţional făcut la nivelul familiei, dar decizia finală ar trebui să aparţină asistenţilor medicali şcolari care ar trebui să existe la nivelul fiecărei unităţi de ȋnvăţământ.

FNAP-IP doreşte ca Ministerul Sănătăţii să colaboreze faptic, nu doar scriptic, cu reprezentanţii UAT-urilor şi unităţilor de ȋnvăţământ, prin Consiliile de Administraţie, astfel ȋncât să fie ȋndeplinite ȋn totalitate cerinţele draftului emis, mai exact prin implicarea directă a unor reprezentanţi ai Direcţiilor de Sănătate Publică (DSP). Din păcate, constatăm că reprezentanţii DSP-urilor ȋşi exercită doar funcţia de control, ignorând-o pe cea de ȋndrumare.

Considerăm că rolul Ministerului Sănătăţii nu trebuie să se limiteze doar la elaborarea unui document/draft fără asumarea de responsabilităţi, impunând doar direcţii pentru părinţi şi conducerile unităţilor şcolare fără a acţiona ȋn plan local, prin experţii Direcţiilor de Sănătate Publică.

Vă rugăm să primiţi, stimate Domnule Ministru, expresia ȋntregii noastre consideraţii

Președinte FNAP-IP,
Iulian Cristache”


9 comments
  1. Faceti atata tamtam, parintii. Si eu, ca profesor, am completat o declaratie asemanatoare, ba chiar mai stufoasa. E suficient sa declarati adevarul daca al vostru copil in ultimele doua saptamani nu s a simtit bine si nu merge la scoala si ie-te, nu e vulnerabil si nu vi-l molipsiti. Aveti medic de familie, sunt pediatri. Daca intr-adevar va e frica pentru el ca este vulnerabil medicul constata, aveti hartia la mana si declaratia legala si il aduceti cand e bine, sanatos. Aaaa…ati vrea sa nu vina deloc? Ie-te, iar, invatamanatul e obligatoriu si bine ar fi sa lasati atatea fite deoparte pana nj va treziti cu vreo amenda sau dosar penal. Ce atatea fite? Pe mine m-a intrebat cineva daca pot sa vin? Si am o sacosa plina cu acte de externari, operatii, boli cronice. Duceti copiii in scrnariul hotarat in unitate, ca nu faceti cum vreti voi. Minoritatea se supune majoritatii.

  2. Lasati parintii sa decida pentru copiii lor! Exista atatea necunoscute legate de acest virus. De ce nu asteptati sa se mai limpezeasca un pic lucrurile?! Bateti campii cu niste masti si banci distantate. Ati incercat sa tineti un copil de 7 ani cu masca 1-2 ore? Sau sa tineti 10 copii la distanta intr-o incapere in pauza? Lasati parintii sa decida daca vor sau nu sa riste viata copiilor! Este importanta educatia, insa viata are prioritate!

  3. Ar trebui sa lase parintii sa opteze care vor on-line si care sa mearga efectiv la scoala. Toti cei care vor sa trimita copii si profesorii in scoala tot ei sunt cei care ne atentioneaza ce va urma in toamna aceasta, cat de rau va fi avand in vedere ca vine si sezonul rece, sezon in care multa lume raceste si atunci sa vezi nebuneala peste tot. Tot acest Ministru al Sanatatii, precum si alti specialisti zic tot timpul ca, copii transmit foarte bine acest virus la fel ca adultii si atunci cum pot tot ei sa forteze parintii sa trimita copii in scoli si pe profesori la fel… Ce sa intelegem de toate acestea ca sanatatea copiilor, profesorilor, parintilor si bunicilor nu conteaza….in schimb alegerile si votul sunt pe primul lor. Lasati parintii sa aleaga ce este mai bine si sanatos pentru copii lor in situatia in care ne aflam…on-line ori care isi asuma sa duca copii in clasa.

    1. Auzi, stii ce? Dar tu te-ai gandit cate eforturi s-au facut ca o scoala care indeplinea conditiile de scenariu verde sa inceapa fizic? Vorbim aici de scoli din mediul rural preponderent unde sunt elevi putin si spatiu suficient, dar nu sunt posibilitati de online deloc: finante, retea de curent sau internet, device-uri, abonamente de date etc. Crezi ca Romania se reduce la elita liceelor din Bucuresti. Ce-i tot dati cu online-ul? Habar nu aveti cum e sa iti tina un coleg usa la toaleta din curtea scolii ca sa nu te bata vanturile, zapezile. Si voi visati cai verzi pe pereti. Lasa sa faca fiecare cum poate si cu ce are daca s-a lasat aceasta portita ca tot elevul sa beneficieze de invatamant gratuit obligatoriu.

        1. Maria, se tot plang unii pe aici. Sa si lase copiii la scoala dupa cum s a decis: la tara manoritar fizic, la oras dupa posibilitati.

  4. Din toate problemele ridicate de către părinți reiese un singur lucru: copiii lor trebuie să fie în siguranță! Și unde se poate întâmpla așa ceva decât acasă? Deci, observ că majoritatea părinților aleg varianta cursurilor online! Mai bine învață mai puțin copilul acasă, decât să stea prin spitale, ceea ce mi se pare normal din partea unui părinte!
    Noi, profesorii nu ne facem răspunzători de eventualele îmbolnăviri, căci și noi trăim cu aceeași teamă, teama de a nu ne infecta de la un elev sau coleg asimptomatic. Plimbăm cataloagele de la unul la celălalt… Lucrări nu vom mai da elevilor, doar îi vom asculta, ca să nu atingem colile, să nu intrăm în contact cu virusul, dacă îl are cineva…
    De acord că învățământul este obligatoriu, dar atâta timp când se poate face și online, iar părinții cer asta, lăsați la decizia lor cine să vină la școală și cine să facă ore online! Ca profesori, putem face 4 ore în școală și 3 acasă (o oră și ceva o facem deja pe navetă) când este nevoie…
    Cică angajează noi profesori, dar de unde bani dacă pentru maririle promise nu sunt? Adică pentru 3 luni, până la următoarea rectificare bugetară?
    Ar trebui ca orice propunere să ajungă la Anisie, Edupedu!
    Comentăm aici…poate ne facem și auziți!

    1. Tu cred ca esti clar doar parinte, nu si profesor. Esti cum trebuie? Eu am ore de la 8-16. Si naveta dus-intors la ia-ma nene, ca nu este autobuz sau tren la acele ore. Cum as putea eu sa fac ce spui? Si-asa ajung frant, de multe ori dupa ce astept o ora o masina, abandonez si o iau 45 de minute pe jos. Si de ce am face asa ceva la tara cu elevi putini, cu resurse putine, dar spatiu destul?? De ce?? Explica-mi mie. Sunt deja elevi la care 4 luni nu s-a ajuns cu online-ul pentru ca nu au nici curent. Ii lasam de tot fara educatie??? Ca vrei ‘ neata bazaconii cu optatul pt.ca sunt niste crizati de parinti isterici? Doamna, eu am 2 comorbiditati si rude cu boli grave, dar daca mai stau mult fara imunitate o sa am 7 comorbiditati. Da, ne e frica. Da si mie mi-e frica. Dar nu putem sta 100 de ani inchisi in casa. Trebuie sa convietuim cu virusul si sa ne adaptam lui. Pana la urma si dinozaurii au disparut. Selectia naturala isi va face treaba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultate finale Olimpiada județeană de Informatică 2024, clasele IX-XII. Punctajele de după contestații au fost publicate de Societatea pentru Excelență în Informatică – SEPI / Etapa națională, din 23 aprilie, la București

Rezultatele de după contestații de la etapa județeană a Olimpiadei Naționale de Informatică (ONI) 2024, pentru elevii de liceu, au fost publicate de organizatori. Peste 5.000 de elevi de clasele V-XII au…
Vezi articolul
începerea școlii, predare bilingvă

Împărțirea anului școlar pe module este foarte bună, încheierea unei singure medii, de asemenea, nu cred că ridică niciun fel de problemă, spune un învățător: Consider că săptămâna „Școala altfel” este suficientă, nu cred că trebuia adăugată și „Săptămâna verde”

Un învățător a declarat pentru Edupedu.ro, sub protecția anonimatului, că„ împărțirea (anului școlar – n.red) pe module este foarte bună, încheierea unei singure medii, de asemenea, nu cred că ridică…
Vezi articolul