Sindicatele FSLI cer sancționarea elevilor și părinților care postează filmulețe din timpul predării online. Simion Hăncescu: Profesorii, amenințați cu desfacerea contractului de muncă dacă nu predau online. Este un abuz

17.332 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Marius Dumbraveanu
Acces la internet de mare viteză în școli, laptopuri, camere video pentru filmarea lecțiilor online și sancțiuni pentru elevii și părinții care „aduc grave prejudicii de imagine unor cadre didactie, prin postarea pe rețelele de socializare de filmulețe și imagini truncate luate din timpul predării online”, sunt printre cerințele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, care adresează astfel un apel public Guvernului. Președintele FSLI, Simion Hănescu, spune că „profesorii sunt acum amenințați cu desfacerea contractului individual de muncă dacă nu predau online, ceea ce este un abuz”.

„Doar după ce este îndeplinit acest cadru de funcționare, în limite legale, oferind garanția protecției tuturor celor implicați în actul educational, Guvernul României poate solicita luarea unor măsuri împotriva cadrelor didactice care nu doresc să fie filmate în timpul predării online. Este revoltător faptul că domnului Ludovic Orban, Prim-Ministrul României, i pare a fi o “bazaconie” faptul că profesorii solicită respectarea regulilor de protecție a datelor personale, măsuri care se aplică în toate țările membre ale Uniunii Europene!”, se arată în comunicatul FSLI.

Sindicaliștii mai consideră că profesorii ar trebui să primească și un stimulent financiar pentru implicarea și expunerea în fața riscului de a contracta coronavirus. De asemenea, ei mai cer Guvernului „să facă efortul de a identifica sumele necesare pentru acordarea majorării salariale cadrelor didactice începând cu data de 1 septembrie 2020, având în vedere și faptul că poziționarea salariilor acestora în grila de salarizare este în partea inferioară, iar creșterile salariale ar fi modice.”

“Dreptul la educație al elevilor este garantat de Constituția României, iar pentru ca acest deziderat să se aplice, cei care guvernează  au obligația să găsească soluții. În acest moment există un număr apreciabil de elevi care nu participă la școala online, pentru că nu dispun de mijloacele necesare. Era și este de datoria Guvernului României să asigure aceste echipamente tehnice. Școala online presupune ca toate unitățile de învățământ să posede echipamente performante, astfel încât elevii să audă la parametri normali ceea ce predă profesorul în sala de clasă și nu numai. Nu se întâmplă acest lucru, din păcate! Ba mai mult, deși nu li se asigură echipamentele necesare, profesorii sunt acum amenințați cu desfacerea contractului individual de muncă dacă nu predau online, ceea ce este un abuz. Și, în viziunea celor care guvernanează, nici la protecția propriei imagini nu mai au dreptul, într-o țară  care face parte din U.E. și care a stabilit reguli clare legate de această protecție”, a declarat Simion Hancescu, președinte FSLI. 

Apelul FSLI:

„Astăzi, 5 Octombrie 2020, zi în care se sărbătorește Ziua Mondială a Profesorilor, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ adresează un Apel public Guvernului României, prin care solicită asigurarea tuturor condițiilor necesare pentru funcționarea școlii în mediul online, dar și pentru a găsi soluții la problemele cu care se confruntă salariații din sistemul de educație.

Încă din semestrul al doilea al anului școlar trecut a fost evident faptul că pentru anul școlar 2020-2021, Executivul ar fi trebuit să pregătească, printr-un program național,  unitățile de învățământ din întreaga țară pentru desfășurarea cursurilor în online, ca urmare a contextului generat de noul Coronavirus. Federația noastră a făcut această atenționare în nenumărate rânduri. Prin urmare, se impune adoptarea următoarelor măsuri:

  1. Toate școlile să aibă acces la internet de mare viteză care să susțină numărul ridicat de elevi și cadre didactice care se loghează în sistem în același timp; să nu uităm că indiferent de scenariul epidemiologic – o parte dintre elevi sunt obligați să urmeze cursurile în sistem online!
  • Achiziționarea de laptopuri sau calculatoare performante, cu ajutorul cărora cadrele didactice să își poată preda materia, în timpul orelor de curs; laptopurile vechi sau depășite nu pot susține platforme moderne de învățare, cursuri interactive sau cu un conținut elaborat al materiei didactice. Aici nu mai avem doar tablă și cretă! 
  • Achiziționarea de camere video performante care să ofere sunet și imagine de calitate, astfel încât elevii care participă la școala online să poată înțelege tot ce comunică profesorii; sunt numeroase situații în care elevii nu aud sau nu văd ce  predau cadrele didactice.
  • Achiziționarea de echipamente pentru participarea la școala online a tuturor elevilor, având în vedere că există încă un număr mare de elevi care nu le posedă, între aceștia fiind și elevi care vor susține examenele naționale! Numai așa putem vorbi despre asigurarea șanselor egale de acces la educație!
  • Modificarea legislației, în sensul de a stabili sancțiuni clare pentru părinții și elevii care aduc grave prejudicii de imagine unor cadre didactie, prin postarea pe rețelele de socializare de filmulețe și imagini truncate luate din timpul predării online!
  • Respectarea dispozițiilor art. 4 din Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, precum și a prevederilor art. 272 alin. 3 și 4 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare care spune că înregistrarea prin orice procedee a activităţii didactice poate fi făcută numai cu acordul celui care desfășoară acea activitate. De asemenea, trebuie respectate  prevederile art. 73 din Codul civil, conform cărora orice persoană are dreptul la propria imagine, iar în exercitarea acestui drept, persoana poate să interzică ori să împiedice reproducerea, în orice mod, a înfăţişării sale fizice ori a vocii sale sau, după caz, utilizarea unei asemenea reproduceri.

Doar după ce este îndeplinit acest cadru de funcționare, în limite legale, oferind garanția protecției tuturor celor implicați în actul educational, Guvernul României poate solicita luarea unor măsuri împotriva cadrelor didactice care nu doresc să fie filmate în timpul predării online. Este revoltător faptul că domnului Ludovic Orban, Prim-Ministrul României, i pare a fi o “bazaconie” faptul că profesorii solicită respectarea regulilor de protecție a datelor personale, măsuri care se aplică în toate țările membre ale Uniunii Europene!

        Pentru că profesorii sunt în linia întâi în ceea ce privește riscul de contaminare cu Coronavirus, fapt care deja se întâmplă în multe dintre școli, în mod normal actuala Putere ar trebui să susțină inițiativa legislativă conform căreia personalului din învățământ ar urma să i se acorde un stimulent financiar pentru implicarea și expunerea în fața acestui risc.

Considerăm că Guvernul României trebuie să facă efortul de a identifica sumele necesare pentru acordarea majorării salariale cadrelor didactice începând cu data de 1 septembrie 2020, având în vedere și faptul că poziționarea salariilor acestora în grila de salarizare este în partea inferioară, iar creșterile salariale ar fi modice.

Până când educația nu va deveni o prioritate și în realitate, iar munca profesorilor nu va fi răsplătită ținând cont de rolul importanța ei în societate, România nu va putea să facă parte din categoria țărilor dezvoltate, având lipsuri în toate domeniile socio-economice!”

Foto: INQUAM Photos – Marius Dumbraveanu

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

    1. Deci ai hamait degeaba. Indoaie-te, da’ vezi sa nu te frangi. Si B.D. ce-ar vrea sa fie? Pentru mine sunt benzi desenate. Asta faci? Manga? Daca da, super. Uderzo si Gosciny (cine or fi astia??) au concurenta! Gigi Mc’Hammer.

      1. @B, nici nu ma asteptam sa insemne altceva pentru un inganfat incompetent ca tine…
        si mai voiai sa imi faci si proiectele:))) …
        PS: iti dau un hint.. este parte a unui proiect..
        PS2: nu stiu daca sa imi fie mila de intelectul tau si de faptul ca pe mana ta trec probabil zeci/sute de copii sau scarba pentru ca unuia ca tine ii platesc salariul..
        PS3:proiectele industriale, draga imbecil.. rare ori sunt publice( pe linkuri.. vezi ca proiect nu inseamna rezumatul unui roman si nici compunere) si la sfarsitul lor sunt proprietatea intelectuala exclusiva a beneficiarului.. dar, dupa cum s-a vazut deja, n-ai nici cea mai mica sansa sa ajungi in apropierea unuia, poate doar daca trece cineva pe lagna tine cu masina si are un proiect la el.

  1. Simplu: dacă un profesor ajunge victima a ciberbullyingului sa poată da în judecată angajatorul și sa ceara daune în valoare de să-l usture zdravăn….. poate se va mai gândi acesta când amenință cu pierderea locului de munca.

  2. Toți atotștiutorii vorbesc pe canalele de televiziune că profesorii nu își fac treaba. I-aș ruga pe premier și pe ministrul educației să asigure, ca la televiziune, aparatura necesara audio și video și o rețea de comunicare cu circuit intern prin care elevii să aibă acces la lecțiile predate de profesori, fără ca altcineva din afara să aibă acces(ca la MAI și alte instituții) Așa sunt securizate și informația transmisă, dreptul de autor precum și dreptul privind protecția datelor personale. Cât privește refuzul elevilor de a purta nască, propun ca aparținătoriii acestora să fie sancționați/ amendati pentru nerespectarea măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infectocontagioase. Să nu uităm că aceasta se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă (e valabil pentru părinții elevilor minori, cei majori suportă consecințele). Scăderea notei la purtare e , scuzati-mi expresia, pistol cu apă pentru elev/elevi. E nevoie de sanctiuni aspre, de norme/legi clare, nu “evazive”, altfel…haosul va domni, iar imixtiunea altora în actul educațional va aduce prejudicii atât învățământului cât și dascălilor. Cei din urmă au deja de suferit din cauza celor care i-au defăimat, le-au pângărit onoarea și demnitatea.

  3. Toți vorbesc pe canalele de televiziune că profesorii nu își fac treaba. L-aș ruga pe premier și pe ministrul educației să asigure, ca la televiziune, aparatura necesara audio și video și o rețea de comunicare cu circuit intern prin care elevii să aibă acces la lecțiile predate de profesori, fără ca altcineva din afara să aibă acces. Așa sunt securizate și informația transmisă, dreptul de autor precum și dreptul privind protecția datelor personale. Cât privește refuzul elevilor de a purta nască, propun ca aparținătoriii acestora să fie sancționați/ amendati pentru nerespectarea măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infectocontagioase. Să nu uităm că această se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă. Scăderea notei la purtare e , scuzati-mi expresia, pistol cu apa pentru elev/elevi.

    1. @Un om, cum sa nu va faceti treaba.. doamne fereste. v-o faceti si chair foarte bine, dar asta doar daca e sa consideram ca treaba voastra e sa dati analfabeti si incompetenti pe banda rulanta, masa de manevra si votaci credinciosi ai partidului vostru iubit PSD… altfel cum ati mai ramane voi pe posturile caldute unde sa va doara in 8====D~~~?!?!?!
      incearca sa nu mai minti cel putin prin omisiune.. ” toti vorbesc de faptul ca majoritatea din voi ar fi trebuit sa ocupe maxim postul de spalator pe jos”

        1. @Titu Herfelea, stai cuminte si vorbele astea de duh pentru betie…
          in primul rand, nu au cum sa vina politrucii in locul “profesorilor” din 2 mari motive.. 1) ceea ce tu numesti profesor, numai profesor nu este
          2) cei descrisi la pct 1 sunt deja politrucii despre care vorbeai mai devreme;)…
          cat despre locul meu de munca, eu zic sa nu-ti bati capul ca, daca ne intalnim, fie eu si in bocanci si salopete, imi dai cu ” sa traiti” ..

  4. Ce anume te recomandă ca să faci aprecieri despre activitatea profesorilor?Dacă tot vezi salarii mari si nenumărate beneficii de ce nu te înscrii la concurs?

    1. @Un profesor evaluat de atotștiutor
      ce sa vezi.. maria voastra sa fie apostrofat de unu da pa drum ?!?! ce ar fi sa te revolti si sa ii returnezi parte din salariu pe care o iei si din banii lui.. arata-i ca ai demnitate si nu permiti tu unui nimeni care te plateste sa te si critice… hai, curaj, draga somitate..

      1. Probabil din banii pe care îi plătiți dumneavoastră ca impozit, mai puțin de 50 de bani vin în contul profesorului/profesoarei de mai sus (plătitor/plătitoare de impozit de asemenea), iar cea mai mare parte a taxelor nu merg spre educație.
        Nu mai proiectați opiniile dumneavoastră asupra unei întregi categorii de oameni.

  5. “Până când educația nu va deveni o prioritate și în realitate, iar munca profesorilor nu va fi răsplătită ținând cont de rolul importanța ei în societate, România nu va putea să facă parte din categoria țărilor dezvoltate, având lipsuri în toate domeniile socio-economice!”

    Realitztea crudă zilnică ne arată că învățământul românesc nu este important în societate. Dacă ar fi important, am avea de-a face cu un învățământ axat pe crearea și dezvoltarea de abilități necesare pe piața muncii și pentru viața zilnică de peste 5-25 de ani. Câtă vreme se găsesc în trunchiul comun discipline precum Religia, Muzica, Educația Plastică, Latina, iar Educația financiară, antreprenoriatul, educația juridică, educația civică (nu panarama aia de cultură civică), gândirea critică nu prea există, vom continua să avem profesori slabi, lipsiți de perspective și copii viitori pupători de moaște și așteptători de noroc pe capacele de canal cu 4/6 găuri. Profesorii văd că doar așteaptă. Să le dea alții, că lor le este greu să ăși ia. Bine, există o populație destul de mare care nu este avantajată de vreo schimbare, așa că… A propos, sunt fost cadru didactic, știu foarte bine despre ce vorbesc.

    1. Sper ca, fiind fost cadru didactic, stiti sa scrieti “își”. Si mai stiti ca romana e limba fonetica, deci “apropo” se scrie chiar asa si nu “à la française”. Altfel, nu vad legatura intre materiile enumerate si profesorii slabi.

      1. Mă bucur enorm că ați auzit de diacritice, obligatorii în limba aia română de care scrieți. Că de feedback am văzut deja că nu ați auzit. Și că nu sunteți în stare să înțelegeți un mesaj simplu, scris așa, ca pentru proști. Așa că nu mă mai miră nici cantitatea enormă de analfabeți funcționali care ies din mâinile dvs. În rest, toate bune acolo sus, totul e în regulă? Că nu pare, după cum și ce scrieți

    2. Sunteti inexacta! Cultura civica a fost inlocuita cu Educatia sociala, iar la clasa a VIII-a se face educatie financiara! Cat despre orele “inutile” Religie, Muzica, Educatie Plastica, Latina, in primul rand, fac parte din asa numitul “profilul absolventului”, care a fost stabilit de catre Uniunea Europeana. In plus, la nivel mondial orice elev de 14 ani trebuie sa detina un bagaj de cultura generala pentru a putea avea o “personalitate” si o baza pe care sa se specializeze!!! Ah, in Corea de Sud, de exemplu, materiile astea ‘inutile” si celelalte utile, de cultura generala se fac inclusiv in liceu, specializarile la ei apar doar la nivel universitar!!! De asta, trag eu concluzia, sunt foarte educati, bine pregatiti si inserati pe piata muncii!!!
      Nu mai sustineti aberatii, ca un elev trebuie sa invete doar ce este necesar, pentru a patrunde pe piata muncii!!! Scoala nu pregateste sclavi, scoala pregateste oameni!!!!

  6. Legat de profesori de la inceputul pandemiei se vorbește doar despre obligații si sanctiuni.
    Nimic despre infrastructura tehnologică necesară, despre sutele de profesori infectați la locul de muncă.

    ,,Presa” tine isonul guvernanților, fără să mai facă jurnalism.

    Mergeți in țară, luati o școală la întâmplare si cereti lista cu dotarile I.T. disponibile (anul fabricației, conectivitate, compatibilitate platforme…)
    După ce redevenim obiectivi, putem discuta.

    N.B. Acolo unde punctual profesorii au tot ce le trebuie si nu vor să vină in sprijinul elevilor lor se pot aplica sancțiuni, gradual cum spune legea.
    Sa terminăm cu acest stil dictatorial de a ataca permanent tot corpul profesoral.

  7. Dar de ce le este frica profesorilor? Ca se vede incompetența, nepăsarea, indiferenta?
    Păi ar ar fi timpul la o evaluare corectă a competenței, fiecarui “dascăl”. Ar putea fi primul pas, si primul stimulent real în direcția dorita.
    Pt ca salarii mari au, si tot în cot ii doare.
    Mii de scuze, puținelor exceptii.

    1. Nu le e frica de nimic, domn îngust în vederi!
      Copiii care stau acasă, de plictis și din cauza proastei educații pe care le-o dați voi, părinții, provoacă tulburari(taie microfoane, refuza sa își conecteze camera etc) și apoi înregistrează când proful în mod normal, ridica vocea, se necajeste, pierde firul, supărat ca neglijează elevii care sunt în clasa din cauza unui frustrat needucat care sta acasă pe șofa și sabotează ora de curs.
      Ati înțeles, sau e nevoie sa va fac și desene?

    2. Nu e vorba de frică.
      E vorba de lege. Legea care interzice filmarea actului didactic.
      Cu excepția educației românești nicăieri în țară sau în U.E. nu este permisă inregistrarea activității salariatului din niciun sector public/privat fără acordul său.
      P.S. Ati vazut vreodată inregistrate examenele din alt sistem public cu excepția învățământului?
      Nu! De ce profesorilor si elevilor li se pot încălca drepturile iar celorlalți, nu?

    3. Ce stimulent? Ei nu au dat o masca. Asa au facut si cu medicii, i a trimis ca pe fraieri si cand au inceput astia prin spitale sa si dea demisia in bloc sau sa intre in medical, vai, va dam echipament, 500 de euro si spor de covid. Daca suntem prosti si nu facem la fel. Ne tot gandim vai copiii. Medicii nu s au mai gandit vai saracii oameni si vorba aia, au jurat. Noi, mereu, cei mai prosti din curtea scolii: ne freaca directorii, ne freaca ministerul, ne freaca parintii si mai nou ne dau la gioale elevii. De ce? Ca ne tot gandim la saracii copii. Si uite asa, tot gandindu ne la ei am crescut copiii altora, i am imbracat, le am adus de acasa masti, rechizite, uneori am impartit cu ei pachetelul, am adus de acasa hartie, pixuri manunchiuri, laptop, telefon si toate ca sa ne arunce in cap oala cu c…at un mandolier ca Orban si sleahta lui de politruci si de parinti indoctrinati: Cristine, Parinti dezamagiti, Parinti disperati etc.

    4. Nu stiu dacă e vorba de frică… Imaginați-vă dvs că sunteți filmat în fiecare zi la serviciu, pe tot parcursul programului și oricine poate să urmărească imaginile și să vă audă. Nu-i așa că nu pare foarte confortabil?

    5. Da! Asta este boala grea la romani! Suntem buni sa criticam, sa aducem injurii, etc unor categorii sociale superioare! Draga”Eu” tare as vrea sa te vad in fata unei camere video vorbin coerent sau explicand un continut, nu mai mult de 20 de minute! Dupa aceea vom sta de vorba! Nu e usor, oricat de pregatit ai fi! Predatul e o munca grea care necesita consum psihic si chiar fizic! Asa ca pana nu esti in aceasta postura, eu zic sa-ti vezi de treaba!

  8. Mai sunt si multi altii, in afara de premier, care nu inteleg cererea profesorilor de a nu fi inregistrati la ore. Ii intreb pe astia revoltati, daca la locul lor de munca, in sectii sau birouri s-ar monta camere de supraveghere, cam ce ar spune??? Ar urla ca din gură de sarpe despre dictatura, Big Brother, si încălcarea drepturilor omului. Poate nu va vine sa credeti, dar si profesorii sunt oameni si au aceleasi drepturi!!!!

    1. Știți oare dv că școala e instituție publică și că, prin Constituție, este permisă înregistrarea activității din aceasta?
      Da, aveți dreptate, în locurile private de muncă este la latitudinea privatului dacă permite sau nu înregistrarea, așa că mulți s-ar simți deranjați să fie înregistrați la privat. Dar în locurile de muncă publice, este dreptul cetățeanului să înregistreze.
      Știu că au fost nenumărate legi și legislații în învățământ care au interzis înregistrarea, dar Constituția este superioară legii, deci, dacă legea încalcă un drept al cetățeanului, în justiție acea lege se ignoră și poate se fac chiar demersurile schimbării acesteia.

  9. Știe domnul ministru că sunt profesori care circulă cel puțin o oră până la școală în mijloacele de transport în comun unde deja nu mai există nicio distanță? Știe domnul ministru că aceiași profesori cară calculatorul personal la școli (în zile diferite, la școli diferite)? Ce lege obligă profesorii să folosească calculatorul personal la clasă pentru că cel de la școală nu poate fi folosit, fiind vechi iar dotarea este improvizație pe banii profesorului? Știe ce înseamnă să predai în același timp fizic și on line? Își ține ședințele la fel? Pe ce bază dai afară profesorii care ar trebui să predea cel mai eficient, ori doar fizic, ori doar on line? Are cineva conștiința din societatea asta că școala hibrid ( simultan fizic și on line) este doar o păcăleală de educație ( pentru simplu motiv că nu funcționează corect dată fiind improvizația) în timp ce profesorii doresc doar să își facă meseria? Pe ce bază dai afară profesori când sunt deja sub necesarul forței de muncă în educație exact din motive de pandemie? Cum poți obliga un profesor care nu poate fi înlocuit și are peste 55 de ani, să își aducă calculatorul personal pe care poate, nici nu îl are? Unde ne aflăm aici? În ce fel de democrație? Una în care își face loc în numele corectitudinii politice, o dictatură medical-militară? La masa negocierii încă nu s-a ajuns cu profesorii… Nici măcar nu sunt consultați… Doar li se comandă. Iar ei se pare că nu pot crâcni…

    1. Mina, ceri prea mult de la o mana de incompetenti si milioane de fraieri care i-au votat. Ai auzit de Milgram? Asa o sa ajungem.

    2. @Mina, stimata revoltata… pacaleala este ceea ce voi numiti invatamant de 30 de ani.. din fericire pentru voi, pana acu a si tinut si asta se datoreaza si faptul ca v-ati dat toata silinta si ati si reusit exemplar sa scoateti imbecili pe banda rulanta, specimene incapabile sa deosebeasca cacatul pe care il promovati voi pe post de invatamant( memorare+reproducere)si invatamantul in sine(dezvoltarea de oameni,competente si caractere)..
      am si eu o curiozitate.. ce sa cautati voi la masa negocierilor? ,.. sa cereti si mai multi bani si mai putine responsabilitati, n-ati facut asta pana acu ?
      PS: daca nu iti convin conditiile, mediul privat are nevoie de forta de munca, dar calificata;)…

      1. Banuiesc ca frustrarile va vin din faptul ca sistemul de invatamant nu a reusit sa va ajute in atingerea aspiratiilor. Sistemul nu poate sa realizeze acest lucru fara aportul elevilor (constiinciozitate, disciplina si multe altele), parintilor (satisfacerea nevoilor primare, sfaturi, mediu familial propice dezvoltarii individului) si bineinteles a statului (investitii in scoli, salarii si cate si mai cate).

        Sistemul de sănătate, cu toate maririle salariale, inca dă rebuturi. În invatamant n-a murit nimeni daca nu a luat EN sau Bacul.

        Atâta vreme cât va multumeste starea sănătății din România atunci ar trebui sa fiti entuziasmat de sistemul de educație. Cu salarii de 500-700 euro se asigura baza ptr TOTI beneficiarii. Ceea ce la sănătate, la salarii de 1000-4000 euro, NU se realizeaza ptr toți asigurații.

        Salarii mici in invatamant, lipsa dotării cu cele necesare rezulta alfabetizare (cea funcțională se dobândește CITIND literatura, nu numai etichetele si postarile de pe net, studiu individual, IMPLICARE-din partea elevului si a familiei, “dragoste cu sila,..”) si atat.

        Dumneavoastra, prin toate interventiile, comparați mere cu pere, bugetari cu privați.

        La sănătate si educatie TOTI suntem “abonati” pe parcursul vietii. La companii, srl -uri, sc-uri, NU.

        Nu toți trebuie sa fumeze, bea, sa posede autoturisme, sa mănânce la restaurant, sa-si faca vacante, țoale de firma, gadget -uri etc.

        Si daca nu pricepeti ce zic, o sa vedeti pe viitor cand va scădea consumul…

        1. @Profa , vai, doamna profesoara.. lasa-ma sa reformulez prima propozitie scrisa condescendent de maria voastra… PS: ar fi trebuit sa sune asa ” Banuiesc ca frustrarile va vin din faptul ca banii parintilor tai se duc pe salariile unor incompetenti ca mine, pe care evident in doare la 3 m in fata 8====D~~ de procesul real de invatamant si, care pentru a-si asigura postul etern,caldut si mult prea bine platit pentru ce produce, isi dau toata silinta pentru a scoate de pe bancile scolilor analfabeti sau analfabeti functionali, personal 100% competent in a fi manipulat de catre partidul nostru iubit (PSD) cu o crestere de salariu minim sau ajutor social .. ”
          Restu, stimata doamna profesor, este can can.. poate nu stiati, in geniul dv dar, intre orice si oricine exista un termen/mijloc de comparatie.. =..;)..
          Era sa trec peste “aia cu salariile” .. stiu, stimabilo.. salariile voastre sunt eterne si mici.. de aia va smircaiati cu un salariu de 2100-2200 NET inca de cand eram eu prin scoala( pe vremea cand parintii mei lucrau pe salariul minim care nu depasea 700 ron).. asa ca, puneti placa asta prin alte parti, poate la sedintele de partid. pentru prestatiile voastre si rezultatele vizibile ale activitatii, sunteti mult prea bine platiti.
          * Sa nu uitam si de cealalta gluma proasta eterna pe care o rostogoliti voi, cei mult prea competenti, gluma cu ” educatia vine de acasa” … poate imi spuneti si mie pe aia da acasa cine ii educa? . daca nu ma insel si ei tot prin scoala au trecut, adica tot prin mana celor ca tine.. si cei dinaintea lor.. si tot asa.. deci, voi nu aveti niciodata nici o vina, prostii aia iesiti tot de pe bancile si din mainile voastre sunt de vina.. asa-i? ..

          1. Bine mi-ati mai zis, mă TU. Alfabetizat functional sunteti. Ramane de vazut daca, intr-un viitor mai apropiat sau nu, veti avea după ce bea apa, fără să fiti sclavul vreunui patron. Pardon, poate chiar dvs sunteti sef. La mai mare! RESPECT! (ar,i,es,p,i,si,ti)

      1. Gigel, da’ ciocanesti nu gluma! Asa e, banda rulanta a fost plina. Dar, dupa cum te exprimi, tu n-ai avut rabdare si ai luat-o la fuga pe scari. Ai ajuns. Printre primii. Acu, sunt “reticient” in a spune ca ai vreun interes in a postaci pe aici, probabil esti un alt frustrat din aia multi, nu toti, care considera ca lucreaza la privat daca incarca lazi la buticul de la bloc. Si privat fiind, plateste el salariile puturosilor de la buget.
        Daca raspunzi, sa nu ma iei cu psduri si alte cioace din astea. Cat despre demisii, ma ofer sa facem cunostinta si daca duci tu treaba pe care o fac eu, imi dau eu demisia si te las pe tine sa performezi. Dar sa ma lasi, la prima ta ora, sa intru si eu live sa ma uit. Oricum n-am mai avut de mult de cine rade. Ce zici, te bagi?

        1. @B, draga B.
          Pentru ca evident esti unul din profesorii foarte destepti ( doar in declaratii) si caruia nu i se recunosc meritele, am sa incerc sa iti desenez, sa cobor detaliile la nivelul tau, astfel incat sa nu te pierzi in ele.
          a)In primul rand, draga profesor, as fi putut fi pana si maturator de drumuri si tot din banii si taxele mele ti-ai fi luat salariul, pentru ca, ce sa vezi… voi, bugetarii va luati TOTI BANII din ce produce privatul si ce plateste tot el pentru imprumuturile contractate de stat(Pentru salariile voastre).
          b) as fi putut fi si eu linistit sa fiu o astfel de somitate( cum te prezinzi), numai ca mi s-a facut sufucient de sila atat de mizeria aia de modul psihopedagogic( fara de care am inteles can u poti profesa) cat si de specimenul ( a se intelege profesor-adica tot unul dinre voi) care il preda si, as fi putu fi la fel de frustrat pentru ca altii imi vad incompetanta si ma trimit la plimbare insa, am decis sa invat, ca sa aiba statul de unde lua bani..
          c)ma bag sa iti tin bla bla.ul in fata clasei daca te bagi si tu sa imi termini proiectul si sa il predai.. apropo, predarea este saptamana viitoare…. ce zici, scumpete.. te bagi ? ca tot dati voi pe afara de competenta si nenorocitii astia de maturatori nu va recunosc meritele…
          PS: nici nu era nevoie sa te fac psdist si bla bla bla pentru ca se poate verifica foarte usor si corela nr de voturi cu nr de bugetari( inclusiv profesori) si, acesta cam merge in sus, proportional cu nr de bugetari ajunsi la pupitru, deci, este cam de la sine inteles;)(dar asta doar daca ai o minima capacitate de intelegere) .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primăria București vrea să taie 22% din bugetul pentru Educație la rectificare. Unele investiții în infrastructura școlară, în after-school și grădinițe sunt lăsate cu 1.000 de lei în buget

Peste 35,6 milioane de lei sunt propuse pentru tăiere de la capitolul Învățământ, din totalul alocării pentru acest capitol de 162,9 milioane de lei. Proiectul de hotărâre pentru rectificare bugetară…
Vezi articolul

Andronescu anunță că în școli predau 85 de mii de profesori cu facultăți făcute „la distanță” și trebuie din nou aduși la formare: „Când înveți la distanță, înveți ușor departe de carte”

Cu prioritate, profesorii care au făcut cursuri la distanță, în universități, „trebuie să îi aducem într-un program de formare” a declarat Ecaterina Andronescu la o întâlnire cu inspectorii școlari din…
Vezi articolul