Finlanda limitează drastic utilizarea telefoanelor mobile în școli pentru elevi, ca să combată scăderea atenției și a stimei de sine / Ministrul Educației: Profesorii vor putea crea un mediu de lucru liniștit, care susține învățarea

3.127 de vizualizări
Foto: © Seventyfourimages | Dreamstime.com
Elevii din Finlanda vor putea folosi telefoanele mobile în timpul orelor doar cu acordul profesorului, în scopuri educaționale sau de sănătate, de la 1 august 2025. Decizia vine în urma unei legi adoptate marți de parlamentul finlandez, pe fondul îngrijorărilor tot mai mari privind impactul dispozitivelor digitale asupra stării de bine și capacității de concentrare a elevilor, transmite The Guardian.

Finlanda se alătură astfel altor state europene care au luat măsuri legale pentru restricționarea folosirii telefoanelor în școli. Franța a interzis utilizarea acestora în învățământul primar și secundar încă din 2018, iar Danemarca a anunțat anul acesta o interdicție completă în toate școlile.

  • Rasmus Meyer, președintele comisiei pentru bunăstare din Danemarca, a declarat pentru publicația britanică citată că această măsură este esențială „pentru a opri colonizarea școlilor de către platformele digitale” și a îndemnat restul Europei să urmeze exemplul.

Noua lege finlandeză prevede ca școlile să elaboreze propriile reguli privind utilizarea și depozitarea telefoanelor pe durata orelor, pauzelor și meselor. Dacă un elev perturbă ora cu telefonul, profesorul sau directorul are dreptul să i-l confişte temporar. Totodată, Ministerul Educației și Culturii va realiza până la finalul anului viitor un studiu privind efectele acestor restricții, atât la nivel național, cât și internațional, urmând ca, în funcție de rezultate, să fie luate măsuri suplimentare.

Ministrul Educației, Anders Adlercreutz, a salutat adoptarea legii: „Prin această lege, le oferim elevilor șanse mai bune de a se concentra asupra studiilor și profesorilor instrumentele necesare pentru a crea un mediu de lucru liniștit, care susține învățarea”. El a adăugat că școala nu este doar un spațiu pentru acumularea de cunoștințe, ci și unul esențial pentru dezvoltarea abilităților sociale: „Cu ochii lipiți de ecrane, devine mai greu să interacționezi cu ceilalți. De aceea, vrem să le oferim elevilor șanse mai bune pentru interacțiuni semnificative în timpul zilei de școală”.

Unele voci din parlament au criticat legea, considerând că restricțiile ar fi trebuit să se aplice și în timpul pauzelor și meselor. Totuși, măsura marchează un nou pas într-un trend european de reglementare a expunerii copiilor la tehnologie în mediul educațional.

Foto: © Seventyfourimages | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


6 comments
  1. ei pot..la noi sunt multe bete in roate pt asta

  2. Am fost profesor în gimnaziul finlandez între 2016-2013. Aia nu e școală. Obțin scoruri mari la testarea PISA pentru ca își selecteaza drastic elevii participanți. Nu participă, ca la noi, cu colective întregi de elevi. Scolile lor sunt majoritatea foarte mici pentru că au multe localități foarte puțin populate. Aveam cel mult 11 elevi în clasa si nici macar un elev al școlii nu era selectat pentru PISA. La clasa a 7-a faceam înmultiri, împărțiri. La fizică se uitau la filme științifice. Îi întrebam dacă vor să facă ora și dacă era frumos afară cereau să iasă în curte. Așa e procedura acolo. Când nu vor să facă o oră, pot ieși la joacă. Afară stăteau numai pe telefoane. În clasă lucram numai pe tabletele școlii și pe tabla multimedia. Totul era artificial. Nu ieșeau cu niciun fel de cunoștințe din gimnaziu. La testări eram obligați să-i ajutăm. Ca parte bună a lucrurilor, copiii erau liniștiți. Nu am întâlnit copii nesimțiți așa cum sunt adesea în România. Școala finlandeză e un fiasco total. Statul impoetă ingineri din Germania și Franța. Finlanda nu produce practic nicio minte mai luminată.

    1. Mulțumim pt detalii adesea ascunse.
      Asa se pare ca vor sa arate si școala românească.
      Un surogat care simulează performanță.

    2. Poate,dar finlandezii nu au analfabeți funcționali în parlament,nu fac legi împotriva statului de drept ,nu taie atribuțiile președintelui pt ca ii deranjează ca nu este deacord cu ei

      1. bai, zappa, te-aș fi crezut un geniu, dar ești doar un diversionist. se spune analfabeți funcțional, nu funcționali. in rest, finlandezii au minoritatea suedeză doar, nu rroma. terminați cu idioțeniile astea.

      2. Diferențele dintre tipologia lor de populație și cea a noastră este enormă. Ei sunt mult mai docili și mai echilibrați din punct de vedere emoțional decât românii. Au avut o perioadă extrem de grea în anii 50 și 60, dar și-au revenit și își educă frumos copiii acasă. Majoritatea citesc din plăcere. Spuneam doar că genul lor de școală nu are cum să dea un randament social prea mare și ar fi o mare prostie să-l aplicăm în România. Nu ne potrivim ca mediu social cu ei. La noi se simte maneaua în populație. Românul nu prețuiește deloc școala. Dacă poate să o fure, o fură (copiat, pile, chiul, etc). Acolo nu. Se vede după cum votează. Foștii mei vecini, tot români care au plecat în Anglia după ce i-a prins patronul că furau benzina de la firmă, au votat Simion. Nici nu ma așteptam să voteze altfel. Am zis-o și pe asta asa, să fie acolo, poate înțelege și omenirea asta ceva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Fosta inspectoare ISJ Constanța Iulia Cabrancea, condamnată în două dosare pentru șpagă, unde a recunoscut faptele, a obținut în instanță reangajarea ca profesor și toate salariile din urmă, cât timp a fost dată afară pentru corupție. Decizia este definitivă

Fosta inspectoare ISJ Constanța Iulia Cabrancea, condamnată pentru că a luat șpagă în două dosare distincte, trebuie să fie „reintegrată în postul deţinut anterior la școala unde preda”, Școala Gimnazială…
Vezi articolul

Roxana Bojariu, climatolog ANM: Cetățenii trebuie să înțeleagă aspectul probabil al predicțiilor meteorologice / Aceste prognoze ne pot ajuta foarte mult să selectam scenariul cel mai rău, pentru care să pregătim masurile de reducere a riscului

Climatologul Roxana Bojariu a explicat pentru Edupedu.ro care au fost fenomenele meteorologice care au stat la baza predicțiilor Administrației Naționale de Meteorologie (ANM) și care este procedura urmată în astfel…
Vezi articolul

G4Media.ro: Cum se vinde presa – știri fără marcaj publicitar despre realizările primarului Robert Negoiță, multe legate de școli sau de premierea unor elevi de top / Ofertele mai multor redacții către primăria Sectorului 3 / Dan Marinescu, redactor-șef Adevărul: ”Ne faultăm între noi!?”

G4Media.ro publică, în exclusivitate, mai multe oferte făcute în luna iulie de către redacții mari către Primăria Sectorului 3, condusă de Robert Negoiță, din care rezultă că unele redacții sunt…
Vezi articolul
Documente / Foto: Pexels.com

Doar profesorii din București, Vaslui și Tulcea au fost puși de inspectorate să aducă adeverințe de nesancționare de la toate școlile în care au predat în ultimii 6 ani școlari / Restul inspectoratelor au cerut doar pe 2 ani, așa cum e prevăzut în modelul publicat de Minister

Doar 3 inspectorate școlare au cerut profesorilor la înscrierea la concursul de Titularizare 2024 o adeverință de nesancționare disciplinară pe 6 ani și nu pe 2 ani, așa cum este…
Vezi articolul