Flavia Zah, vicepreședinta Asociației Școlilor Particulare, despre proiectul legii educației, cu trimitere la Klaus Iohannis: Vine mai mult ca o dorință pe final de mandat de a lăsa o amprentă și de a servi drept armă politică

610 vizualizări
Foto: ProActiv Baia Mare
Poziție critică din partea Asociației Școlilor Particulare la adresa proiectului legilor educației. Flavia Zah, vicepreședintele AȘP, fondatoarea Școlii Internaționale din Baia Mare și profesor al Universității din Versailles, Franța, susține că actualul proiect făcut public de Ministerul Euducației nu va avea un impact concret în sistem. În opinia sa, prezentată într-o emisiune la Radio România Actualități, Zah susține că proiectul este „mai mult ca o dorință pe final de mandat de a lăsa o amprentă”, cu referire la faptul că anul viitor Președintele României își încheie al doilea mandat în fruntea statului, acumulând astfel 10 ani de la momentul la care a enunțat „România educată” și a promis reforma sistemului de învățământ.

„Îmi pare rău să o spun, dar această lege, din punctul meu de vedere și cred că colegii mei din Asociația Școlilor Particulare, din ecourile pe care le-am avut din teritoriu, împărtășesc punctul meu de vedere, vine mai mult ca o dorință pe final de mandat, de a face lucrurile într-un anumit mod, de a lăsa o amprentă și, mai mult decât atât, din păcate, să servească drept armă politică, finalmente, fără să aibă vreun impact direct, concret în sistem”. a declarat Flavia Zah.

Întrebată despre poziționarea ministrei Educației, Ligia Deca, pe reducerea analfabetismului funcțional, și ce soluții vede în această situație, Zah a spus că acesta „nu ar trebui să fie singurul reper”. „Doamna ministru, din ce a făcut acum la conferința de presă de luni, a setat cadrul și l-a limitat extrem de mult. Adică bun, am înțeles, da, aceasta este una dintre marile probleme ale sistemului, însă nu ne putem opri aici sau nu putem vorbi doar de această premisă. Dacă vrem schimbări cu adeverat sistemice, trebuie să luăm în considerare o mulțime de factori și tocmai la acest lucru ar fi servit dezbaterea publică. O dezbatere publică nu încurcă. O dezbatere publică este acolo pentru a servi regulilor democrației. Nu știu, acum, în ce măsură se mai pot schimba lucrurile, având în vedere că avem un interval de 10 zile în care aceste legi vor trece prin aparatul ministerial de la Guvern, iar apoi vor ajunge în Parlament pe final de martie. Deci mă îndoiesc că la momentul acesta se mai pot face amendamente, se mai pot aduce clarificări, mai pot avea loc discuții. Putem să avem aceste discuții, însă nu știu în ce măsură vom fi ascultați”.

Reprezentanta Asociației Școlilor particulare a vorbit și despre faptul că anumite prevederi care erau în forma promovată de ex-ministrul Sorin Cîmpeanu, nu se mai regăsesc în forma documentelor asumate de Ligia Deca.

„În primul rând clarificarea statutului școlilor internaționale – exista în legile propuse de dl. ministru Cîmpeanu, acum nu mai există. Au fost o mulțime de lucruri care au fost fie scoase, fie introduse, fie scoase dintr-un loc și nu au fost scoase din alt loc, deci nu mai sunt coroborate lucrurile, nu mai sunt armonizate lucrurile la nivel de articole de lege. Vă dați seama, între ziua de ieri ora 2:00, ora prânzului, probabil când s-a făcut anunțul și astăzi, a trecut în interval de 24h în care noi toți am fost cu ochii pe articole de lege, am început să facem tabele, am am început să vedem ce amendamente au fost acceptate, ce nu a fost acceptat, ce avem de susținut mai depar mai departe în procesul de adoptare a legii.

Clarificarea statutului școlilor internaționale înscrise în registrul ARACIP, respectarea drepturilor elevilor care sunt școlarizați în aceste școli, acordarea tuturor tipurilor de burse pentru elevii din unitățile de învățământ particular și confesional. Apoi nu știu, de exemplu, menținerea posibilității de formare a educatorilor și a învățătorilor în liceele pedagogice – sunt o mulțime de astfel de amendamente pe care le vom înainta, bineînțeles, însă nu știu în ce măsură vom mai fi ascultați în momentul acesta”, a spus Flavia Zah.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 145 de mii de părinți primesc în 2025 indemnizație de creștere copil și plătesc impozit de 10% pentru sănătate, prin legea Bolojan / Statul estimează că adună peste 57 de milioane de lei pe lună din contribuțiile lor la sănătate

În 2025, primesc indemnizație de creștere copil până la 2 sau 3 ani, 145.379 de părinți, reiese din răspunsul dat de ministerul muncii și asistenței sociale, deputatului liberal Bogdan Ionel…
Vezi articolul

Începe Festivalul de literatură pentru copii și adolescenți Apolodor, desfășurat la Botoșani în școli, licee și teatre din oraș: întâlniri cu autori și ilustratori de cărți, ateliere de scriere gratuite, concerte / Programul festivalului

Joi, 18 septembrie începe la Botoșani, Festivalul de literatură pentru copii și adolescenți, Apolodor. Până duminică, 21 septembrie, copiii și adolescenții vor putea să întâlnească autori români, să participe la…
Vezi articolul

OFICIAL Părintele sau reprezentantul legal are dreptul să stea cu copilul la creșă, pentru a-l acomoda, cel mult 2 săptămâni după înscriere / Regulile de funcționare a creșelor de stat au fost publicate în Monitorul Oficial

Metodologia privind funcționarea creșelor publice și a altor unități de educație antepreșcolară, aprobată de Guvern în data de 28 aprilie, prevede o serie de drepturi ale părinților și copiilor de…
Vezi articolul

”Ne-au spus că vrem transport gratuit ca să mergem la plajă. Și din alocația forfetară să punem bani de benzină sau să închiriem un autobuz”, susține lidera elevilor din Constanța/ Secretar de stat: ”Dacă statul îi plătește naveta și nu o condiționează de școală merge la păcănele, ce-i așa complicat?”

Mai multe asociații de elevi din țară cer retragerea proiectului de OUG cu privire la transportul elevilor, pus în consultare publică de Ministerul Educației, argumentând că alocația forfetară pentru transport…
Vezi articolul