Fonduri de 15 milioane de euro disponibile pentru proiecte educaționale ce folosesc spații exterioare – apel competitiv

8.939 de vizualizări
Foto: Salvați Copiii Romania
Folosirea spațiilor exterioare pentru educație face obiectul unui apel de proiecte lansat de Ministerul Educației și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Apelul competitiv “Educație nonformală în sistem outdoor” are o alocare de 15,04 milioane de euro și urmărește finanțarea unor activități care se desfășoară în afara sălii de clasă, în special în spațiile amenajate prin intermediul proiectului, inclusiv în aer liber, potrivit unui anunț MIPE.

Potrivit comunicatului, din totalul de 15 milioane euro:

  • 13,12 milioane sunt alocați pentru regiunile Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Sud-Vest Oltenia, Centru, Sud-Est şi Sud-Muntenia.
  • 1,92 milioane pentru Bucureşti-Ilfov. 

Valoarea eligibilă a unui proiect este de min. 101.000 euro, max. 350.000 euro.

Potrivit comunicatului MIPE, “scopul lansării acestui apel este creşterea ratei de participare în învăţământul primar şi secundar şi dezvoltarea unor măsuri integrate de prevenţie, precum şi îmbunătăţirea competenţelor personalului didactic, astfel încât să fie asigurate servicii educaţionale de calitate, în armonie cu nevoile elevilor şi promovării unei şcoli incluzive”. 

Maria Manea, secretar de stat pentru fonduri europene în Ministerul Educației, scrie într-o postare pe Facebook că:

“În propunerea de temă am ținut cont de următoarele aspecte:

  • pandemia ne-a arătat ca învățarea se poate face și altfel decât în spatii convenționale.
  • învățarea are nevoie de provocare, de diversitate în metode și tehnici de livrare a informației, de noi instrumente de cunoaștere și practica. Curtea scolii poate fi un exemplu bun pentru învățarea nonformală și, de ce nu, pentru cea formală. La fel de provocator poate fi cel mai apropiat parc. Și mintea poate să tot zburde!!! 
  • ca educația outdoor sa fie posibilă este nevoie ca profesorii sa amenajeze spatiile, sa creeze materiale didactice specifice acestui tip de învățare, sa fie instruiți pentru această veche formă de educație, dar necesar de reînsuflețit.

Toate sunt posibile prin resursele pe care le pune la dispoziție acest apel!”

Ce fel de proiecte pot obține finanțare:

Finanţarea europeană este disponibilă, potrivit MIPE, pentru acţiuni activ-participative, interactive, centrate pe copil, programe socio-educaţionale de dezvoltare cognitivă, activităţi educaţionale pentru dezvoltarea şi obţinerea de competenţe, cluburi şi ateliere/cercuri pe domenii de interese care ajută la dezvoltarea aptitudinilor socio-emoţionale, de autoexprimare, cu accent pe dezvoltarea limbajului. 

Sunt vizate și activităţi interdisciplinare pentru prevenirea şi tratarea analfabetismului funcţional, activităţi pregătitoare pentru preşcolari şi elevi care urmează să intre într-un alt ciclu şcolar, dar şi activităţi de prevenire a părăsirii timpurii a şcolii, prin sport, artă, educaţie în aer liber şi alte tipuri de activităţi care dezvoltă talentele copiilor, spiritul de echipă, creativitatea sau abilităţile de leadership. Plus: activităţile de educaţie pentru sănătate, igienă şi nutriţie sănătoasă sau cele care vizează creşterea stimei de sine ori educaţia interculturală.

Beneficiarii vizați de proiecte

Potrivit anunțului MIPE, “vor beneficia de rezultatele finanţării elevi din învăţământul preuniversitar obligatoriu (clasele 0-X), în special elevii din grupurile vulnerabile şi elevii aparţinând minorităţii roma, elevi din mediul rural şi cei cu dezabilităţi, elevi din comunităţile dezavantajate socio-economic. Totodată, proiectul are în vedere şi dezvoltarea competenţelor personalului didactic şi personalului de sprijin din învăţământul preuniversitar obligatoriu”.

Cine poate depune proiecte:
  • inspectoratele şcolare judeţene / Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi organisme aflate în subordinea Ministerului Educaţiei,
  • instituţii de învăţământ (ISCED 1-3) acreditate, publice şi private, din reţeaua şcolară naţională, 
  • agenţii, structuri/alte organisme aflate în subordinea/coordonarea ME şi alte organisme publice cu atribuţii în domeniul educaţiei şi formării profesionale, inclusiv asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar, 
  • furnizori de servicii de orientare, consiliere, mediere şcolară şi servicii alternative, publici şi privaţi, 
  • instituţii de cult şi asociaţii religioase, 
  • ANP şi instituţii subordonate,
  • instituţii/agenţii guvernamentale cu atribuţii în domeniul incluziunii sociale, 
  • APL cu atribuţii în domeniul educaţiei de nivel preuniversitar, 
  • ONG-uri.

5 comments
  1. Suntem ONG ,,CURTEA SCOLII” .dorim sa ne inscriem in proiect deoarece avem experienta in educatia nonformala. V-am trimis si un e-mail in care am descris obiectivele Asociatiei noastre si am solicitat documentele pentru aplicatie. Unde pot fi gasite?
    O zi inspirata!

  2. Doresc să înscriu Școala Gimnazială Alexandru Depărățeanu din Mun. Roșiori de Vede, Jud. Teleorman spre a obține finanțare pentru dotarea curții școlii, pentru proiecte educaționale ce folosesc spațiile exterioare!

  3. Buna ziua!
    Documentele pentru lansarea acestui gen de proiecte, unde se pot gasi? Nu se intelege clar daca institutiile de invatamant superior sunt eligibile pentru a dezvolta acest tip de proiect?

  4. Buna seara.Doresc sa înscriu S oala Gimnaziala Sascut, județul Bacău pentru a obține proiect de dotarea curții scolii.Multumesc!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Acordul părintelui pentru consilierea școlară a elevului să fie trecut în Contractul educațional, creșterea numărului minim de ore obligatorii de consiliere școlară, față de o oră, cât e în project – recomandările Centrului Român de Politici Europene și ale altor 6 organizații pentru proiectele ROFUIP 2024 și Statutul Elevului 2024

Acordul părintelui pentru consilierea școlară a elevului să fie trecut în Contractul educațional dintre școală și familie, creșterea numărului minim de ore obligatorii de consiliere școlară, față de o oră,…
Vezi articolul

VIDEO Scriitoarea Ioana Nicolaie, despre subiectele la examenele naționale: Eu nu știu cum mai pot da copiii examene astăzi dacă nu citesc alte cărți decât ce primesc ei la școală / Până acum, era un cumplit meșteșug de tâmpenie, pentru că învățau pe de rost niște comentarii absolut îngrozitoare

„Eu nu știu cum mai pot da copiii examene astăzi dacă nu citesc alte cărți decât ce primesc ei la școală. Până acum, era un cumplit meșteșug de tâmpenie, pentru…
Vezi articolul

Evaluarea Națională la cinci materii, propusă de sindicate, este respinsă de Consiliul Elevilor și Federația Părinților: “Primul lucru care ne vine în minte când abordăm acest subiect sunt meditațiile”

Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Părinților anunță, joi, că ”se opun cu fermitate” abordării propuse de sindicatele profesorilor, ca Evaluarea Națională să se desfășoare la cinci materii,…
Vezi articolul