Fundația Emil G. Racoviță pentru știință și explorare în medii extreme, înființată sub egida Universității Babeș-Bolyai

341 de vizualizări
Emil Racoviță – arhivă / Foto: UBB Cluj
Un grup de oameni de știință de la Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) și Academia Română, alături de colegi din străinătate și de urmașii savantului Emil Racoviță au înființat, sub egida instituției clujene de învățământ superior, Fundația Emil G. Racoviță pentru Știință și Explorare Medii Extreme, anunță UBB. Noua organizație are printre scopuri “consolidarea și internaționalizarea peisajului academic și de cercetare, precum și a politicilor culturale și educaționale românești”.

Fundația, al cărei președinte este acad. prof. univ. dr. Octavian Popescu, mai are drept obiective:

  • „Onorarea moștenirii științifice a savantului Emil G. Racoviță”; 
  • „Întărirea și dezvoltarea poziției academice internaționale a savantului Emil G. Racoviță și a domeniilor fondate și cercetate de acesta”;
  • „Integrarea tratatelor, a acordurilor, a convențiilor și a altor înțelegeri internaționale în care România este parte și care, prin obiectul lor, privesc și mediile extreme, pentru accesul la resurse necunoscute, conservarea mediului și stimularea cercetării avansate de frontieră”. 

Rectorul UBB, Daniel David, despre noua fundație:

  • „Mă bucură această veste la început de an 2022! Savantul Emil Racoviță s-a întors în România pentru Universitatea din Cluj, locul unde își va înființa Institutul de referință la nivel internațional și unde va ajunge Rector. Anul trecut, la împlinirea a 100 de ani de la înființarea Institutului, Universitatea a reînființat Institutul Emil Racoviță pentru Studiul Vieții în Condiții Extreme. ( – ). Așa cum spuneam anul trecut, la reînființarea Institutului, reparăm istoria și actualizăm în modernitate moștenirea academică a savantului. Acest proces s-a completat acum cu înființarea acestei fundații organizate – așa cum anunțat în 2020 – sub egida UBB. Atât noul Institut, cât și Fundația funcționează în clădirea Universității, locul care a găzduit vechiul Institut”.


1 comment
  1. Stiinta si explorare in medii extreme… adica in jumatatea de tara care nu are alimentare cu apa, canalizare, alimentare cu gaze etc.? Sau in mediile extreme… ale cartierelor Bucurestiului lipsite de caldura si apa calda?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Teama de dependența copiilor de telefoane și de lipsa de pregătire digitală a profesorilor, printre marile bariere în calea digitalizării școlii percepute de români – studiu Ipsos/Edge Institute

Digitalizarea este considerată de români un proces benefic, dar când vine vorba de școală apar temeri și frici consistente. Un studiu de percepție făcut de Ipsos făcut pentru Edge Institute…
Vezi articolul

De ce nu citesc bine elevii români? Analiză comparativă între Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și testele PISA: la examenul românesc lectura e decontextualizată, itemii sunt repetitivi, lipsiți de relevanță pentru evaluarea competențelor la nivel înalt

„Dacă rezultatele înregistrate la Evaluarea Națională par a fi, în general, mulțumitoare (…) rezultatele PISA sunt cele care arată, concret, că elevii români au o performanță mult sub media ţărilor…
Vezi articolul