Ghidul Solicitantului pentru apelul privind dezvoltarea și construirea rețelei pilot de școli verzi, de 225 de milioane de euro, lansat în consultare publică

770 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Ministerul Educației lansează în consultare publică Ghidul solicitantului pentru apelul „Construirea și dezvoltarea unei rețele-pilot de școli verzi”, apel de proiecte finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență – Componenta C15: Educație, potrivit unui anunț de pe site-ul Ministerului
  • Dezvoltarea rețelei de școli verzi și achiziționarea de autobuze verzi sunt prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Suma alocată este de 425 milioane de euro. Termenul limită pentru atingerea acestui jalon este trimestrul 4 al anului 2025.

Prin intermediul acestui apel de proiecte, unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pot obține granturi:

  • „pentru reabilitarea unităților de învățământ existente,
  • pentru construirea unor noi unități de învățământ.

Solicitanții eligibili în cadrul prezentului apel de proiecte sunt toate tipurile de unități administrativ-teritoriale (comune, orașe, municipii, sectoare ale Municipiului București și județe)”, conform anunțului.

Școlile reabilitate/construite vor dobândi statutul de „școală verde”.

Alocarea financiară a acestui apel de proiecte este de 225.000.960 de euro, fără TVA, distribuită astfel, potrivit Ministerului Educației:

Subcomponenta I: Reabilitare energetică – Prin această subcomponentă, se urmărește reabilitarea de unități de învățământ care să intre în rețeaua școlilor verzi, investiția vizând o suprafață totală de 300.000 m2. Valoarea totală a investiției este de 150.000.000 de euro.

Subcomponenta II: Construcții noi – Prin această subcomponentă, se urmărește construcția de unități de învățământ care să intre în rețeaua școlilor verzi, investiția vizând o suprafață totală de 46.400 m2. Valoarea totală a investiției este de 75.000.960 de euro.

Observațiile și recomandările referitoare la ghidul publicat pot fi trimise pe adresa de e-mail scoliverzi@edu.gov.ro, în perioada 13.03.2023 – 19.03.202”.

Pentru dobândirea statutului de „școală verde”, școlile trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții, potrivit ordinului privind metodologia pentru organizarea și funcționarea „școlilor verzi”:

„a) infrastructură reabilitată/renovată/modernizată sau nouă, conform normativelor specifice și premiselor stabilite la art. 23;

b) integrarea în curriculumul și în activitățile extrașcolare ale unității de învățământ a elementelor de educație pentru dezvoltare durabilă/educație ecologică;

c) includerea, în documentele manageriale ale școlii și în practicile asociate, a unor măsuri care să reflecte accentul pus pe aspectul „verde” al școlii, inclusiv din perspectiva digitalizării proceselor și conținuturilor;

d) deschiderea școlii față de comunitate, inclusiv prin dezvoltarea de parteneriate/colaborări/cooperări cu actorii relevanți ai comunității, pe zona de protecție a mediului și de dezvoltare sustenabilă.”

Citește și:

OFICIAL Școlile pot aplica pentru statutul de „școală verde”. Care sunt comportamentele pe care trebuie să le dezvolte elevii unei „școli verzi”

DOCUMENT Ministerul Educației pregătește o licitație, prin Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate, pentru 3.200 de microbuze electrice. Microbuzele o să ajungă în școli anul acesta, potrivit Ligiei Deca. În prezent, 70.000 de elevi nu au mijloc de transport pentru a merge la școală


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL La începutul anului școlar educatorii de la grupa mare trebuie să le spună părinților de ce este util raportul descriptiv de evaluare, pentru înscrierea la clasa pregătitoare. Ce competențe trebuie să aibă copiii când termină grădinița – Model de raport

Educatorii trebuie să le spună părinților la începutul anului școlar de ce este util raportul descriptiv de evaluare, potrivit metodologiei publicate în Monitorul Oficial, marți, 10 septembrie [editare ulterioară]. Amintim,…
Vezi articolul

Andronescu anunță că în școli predau 85 de mii de profesori cu facultăți făcute „la distanță” și trebuie din nou aduși la formare: „Când înveți la distanță, înveți ușor departe de carte”

Cu prioritate, profesorii care au făcut cursuri la distanță, în universități, „trebuie să îi aducem într-un program de formare” a declarat Ecaterina Andronescu la o întâlnire cu inspectorii școlari din…
Vezi articolul

SURSE Evaluarea tuturor elevilor se va face pe baza unor standarde naționale. Profesorii vor fi sancționați dacă evaluează fără respectarea standardelor, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar

Evaluarea elevilor se va face pe baza unor standarde naționale de evaluare de către Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar, obținut pe surse…
Vezi articolul