Împărțirea între munca de acasă și sarcinile de îngrijire a copiilor, în școala la distanță, le afectează mult mai mult pe femei decât pe bărbați – analiză Eurydice

2.727 de vizualizări
Munca de acasă și îngrijirea copiilor
Munca de acasă și îngrijirea copiilor Foto: © Dreamstime.com
Munca de acasă și îngrijirea copiilor care urmează școala online au fost fenomene resimțite de femei și bărbați deopotrivă, dar povara cea mai mare asociată cu acestea a fost suportată de femei, afirmă o analiză publicată pe platforma europeană Eurydice, care analizează o serie de rapoarte și studii publicate pe parcursul anului. Situația face ca avansurile de zeci de ani către egalitatea de gen să fie amenințate, potrivit sursei citate.

Analiza urmărește impactul suportat de părinții care au trebuit să facă două lucruri simultan, în pandemie: se muncească de acasă și să aibă grijă de copiii trimiși să învețe la distanță. Este citat un recent raport al UN Women, care sugerează că pandemia poate șterge 25 de ani de creșteri în egalitatea dintre femei și bărbați: deși au împărțit dificultățile, povarea cea mai mare, în privința treburilor domestice și a supravegherii copiilor în timpul școlii, a căzut mult mai mult pe umerii femeilor.

Munca de acasă și îngrijirea copiilor: datele studiului

  • Înaintea pandemiei, la fiecare oră în care bărbații se ocupau cu treburi neplătite de îngrijire a copiilor, femeile se ocupau trei ore cu astfel de sarcini. În timpul pandemiei, diferența a crescut la șase ore de muncă neplătită de îngrijire în cazul femeilor, pentru fiecare oră în cazul bărbaților.

Analiza face trimitere și la un raport al Băncii Mondiale potrivit căruia împărțirea între sarcinile de serviciu și îngrijirea copiilor poate afecta semnificativ cariera și oportunitățile economice îndeosebi în cazul femeilor. Anume, mamele se confruntă cu povara suplimentară de a îngriji copiii, ceea ce le poate determina să reducă timpul de lucru, le poate face să piardă o parte din salariu sau le poate face să renunțe la muncă, în favoarea îngrijirii celor mici, mai ales atunci când slujba lor este una care nu permite munca la distanță.

  • Este citat și un alt raport al Băncii Mondiale care confirmă că impactul social al pandemiei a fost resimțit în mod disproporționat de femei, între altele pentru că mamele petrec mai mult timp decât tații ocupându-se cu educația copiilor, pe lângă responsabilitățile celelalte de îngrijire a celor mici. 

Concluzia analizei citate este că pandemia și închiderea școlilro exacerbează diferențele între bărbați și femei când vine vorba despre munca neplătită pe care o depun aceștia și arată că o soluție pe termen scurt ar fi ca școlile și centrele de îngrijire să rămână deschise. Dar aceasta, potrivit autorilor, nu este o soluție suficientă pentru a rezolva inegalitățile de gen fundamentale, legate de munca neplătită de îngrijire a copiilor. Există, totuși, soluții, una fiind decizia unor angajatori de a adopta aranjamente de muncă flexibile pentru părinți  – mame și tați deopotrivă – așa încât să poată împărți responsabilitiățile de îngrijire a copiilor.

  • Analiza Eurydice – aici

Photo 194904892 © Elmirex2009Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
predare bilingvă

Profesorii trebuie sprijiniți să colaboreze, pentru elevi, pentru ei înșiși și pentru a face față greutăților pandemiei – Raport OECD / România este spre coada clasamentului în privința schimburilor dintre profesorii de gimnaziu

Colaborarea între profesori, capitol unde România stă bine la nivel de formă, dar mai are mult de lucru pe fond, este absolut necesară pentru a întări educația în circumstanțe dificile,…
Vezi articolul

O activitate numai bună, în condiții de distanțare socială, pentru a întări gândirea critică a copiilor: filosofia. Și nu-i nevoie să fii mare înțelept / Ce spune o cercetătoare britanică

Condițiile de distanțare socială și școala online provoacă mari probleme pentru educația copiilor, dar oferă și o oportunitate – întărirea gândirii lor critice, consideră Yana Manyukhina, cercetător în cadrul Institutului…
Vezi articolul