În Anglia, profesorii nu apreciază programele remediale cerute de guvern, în pofida investițiilor mari. Prioritatea lor: sprijinul pentru bunăstarea social-emoțională și sănătatea mintală a elevilor, plus măsuri antisărăcie

4.953 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Sunt profesorii de acord cu programele anunțate de autorități pentru recuperarea pierderilor de învățare în pandemie? În Anglia, sindicaliștii au încercat să afle acest lucru și au aflat că socoteala autorităților este diferită de cea a comunității școlare. Programul de recuperare a pierderilor de învățare din această națiune, program în care guvernul a investit masiv în perioada de pandemie, nu îi convinge pe profesori: aproape toate cadrele didactice din această țară se opun planurilor de extindere a programului zilnic de școală și de scurtare a vacanțelor, în scopuri remediale, arată un sondaj al unuia dintre cele mai mari sindicate ale lor, citat de The Guardian.

Ei consideră, în schimb, că e nevoie înainte de toate de flexibilitate în curriculum și de acțiuni ce vizează bunăstarea elevilor, grav afectată în pandemie.

Sindicatul Național pentru Educație (NEU) din Anglia a încercat, printr-un sondaj realizat în martie în rândul a circa 10.000 de membri, să vadă ce spun profesorii despre efectele pandemiei în sistemul școlar. Sondajul a vizat atât nevoile profesorilor, cât și opiniile acestora despre pierderile suferite de elevi.

Pe de o parte, așa s-a putut constata că un procent foarte mare de cadre didactice (o treime) au de gând să se lase de meserie, în anii următori, motivându-și opțiunea prin creșterea considerabilă a volumului de muncă (reclamată de 70% dintre respondenți) și prin scăderea respectului față de profesie. 95% se plâng de impactul pe care criza educației, în pandemie, îl are asupra bunăstării lor.

În privința elevilor, profesorii s-au arătat mai interesați de impactul devastator pe care sărăcia accentuată de pandemie l-a avut asupra celor din medii dezavantajate, decât de pierderile de învățare în sine.

Guvernul promite să ofere toate condițiile pentru recuperarea pierderilor de învățare, inclusiv zile mai lungi de școală și vacanțe mai scurte, precum și subvenții pentru meditații în grup restrâns. Acestea nu-i conving pe profesorii participanți la sondaj. În schimb, majoritatea se declară adepții unei flexibilități mai mari în curriculum (82%) și în activități ce țin de sănătatea și bunăstarea copiilor, precum exercițiile fizice – 68% sau învățarea creativă/practică – 66%.

Cei mai mulți profesori (85%) spun că volumul de muncă al profesorilor trebuie menținut, nu crescut. Aproape la fel de mulți (80%) spun că accentul trebuie pus pe bunăstarea socială și emoțională și sănătatea mintală a elevilor. Înainte de toate, spun două treimi dintre profesorii englezi, guvernul trebuie să abordeze problema sărăciei în care trăiesc copiii, mai ales după perioadele extinse de carantină. Este citat, în acest sens, un profesor potrivit căruia “în 20 de ani de carieră nu am văzut niciodată o situație atât de gravă”.

Photo 196186800 © Syda ProductionsDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Și ce dacă? De ce ne-ar interesa asta?! Deocamdată, profesorii din România au făcut o grămadă de ore remediale și nu au văzut niciun ban. Asta e o știre interesanta.

  2. Acei profesori au dreptate.
    În primul rand, dacă ți-ai dat toată silința la lecțiile online, iar elevii sunt normali (adică fără handicap mental), nu exista motiv de rămânere în urma, de pierderi, etc
    S-a constatat și se poate dovedi ca aceiași elevi care învață la școală face to face, învață și la școala online.
    Diferența o face interesul elevului pentru învățătura și deprinderile sale de a studia.
    Dar multor părinți și inspectori, ministri(care au cam pierdut legătura cu munca în prima linie cu elevii) le convine sa se ascundă după pretexte, învinui s ba profesorii, ba școala online, pentru ca unii copii nu au tragere de inima pentru învățătura și nici deprinderea de a învata ritmic.
    În Anglia, profesorii nu sunt card de gâște, la îndemâna lui Câmpeanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul de „etică și integritate academică” prins în flagrant când lua mită de la studenți ca să-i treacă la examene, de la extensia din Reșița a Universității Babeș-Bolyai, a fost trimis în judecată de DNA

Procurorii DNA l-au trimis în judecată pe profesorul de etică și integritate academică Rudolf Cristian, de la Facultatea de Administrație Publică Reșița, a Universității Babeș Bolyai (UBB) Cluj-Napoca, prins în…
Vezi articolul

Cu elevii de până în clasa a IV-a, se poate desfășura școala față în față în condiții de siguranță / Pentru ei, “impactul pe termen lung al educației online va fi masiv și îl vom plăti cu toții” – expertul în sănătate publică Răzvan Cherecheș

“În momentul în care am aduce copiii de până în clasa a IV-a la școală, nu ar fi aceleași probleme ca atunci când am aduce toți copiii la școală,” a…
Vezi articolul