În Spania, redeschiderea școlilor nu a dus la o creștere a incidenței cazurilor de Covid-19 în rândul elevilor – studiu al Universității Politehnice din Catalonia

2.229 de vizualizări
Photo 193559333 © Dreamstime.com
Redeschiderea școlilor în Spania, în zonele unde s-au aplicat măsuri stricte de distanțare și igienă, nu a avut efecte semnificative asupra evoluției pandemice în primele 2-3 săptămâni, potrivit unui studiu realizat de Universitatea Politehnică din Catalonia (UPC), dar recent publicității. Acesta notează doar o creștere ușoară a ratei de infectare, în urma redeschiderii școlilor, în majoritatea comunităților autonome spaniole incluse în cercetare, cu o singură excepție care necesită investigații suplimentare.
  • Studiul referitor la școli face parte dintr-un raport mai larg intitulat “Analiză și predicții referitoare la Covid-19 pentru UE-AELS-Marea Britanie și alte țări”. Autorii semnalează de la bun început că este vorba doar despre o primă evaluare, ce are loc la foarte scurt timp după redeschidere – între 2 și 3 săptămâni (învățământul spaniol este descentralizat, administrat separat în regiunile autonome ale țării, iar școala -a deschis treptat, în acestea, în septembrie).

Raportul arată că, de la bun început, era de așteptat ca cel mai important factor de risc în școli să fie incidența Covid-19 în apropierea instituției de învățământ și, drept urmare, ca majoritatea cazurilor raportate în școli să provină din afară, nu în urma transmisiei în interiorul școlii. Studiul de față a urmărit dacă tendințele epidemiologice de la final de septembrie au fost afectate de redeschidere și dacă, statistic, incidența după criterii de vârstă a crescut în cazul vârstelor mici.

  • Pentru că nu toate regiunile Spaniei oferă date în funcție de vârsta persoanelor infectate, au fost luate în calcul doar acele comunități autonome care oferă astfel de informații: Andaluzia, Castillia și Leon, Catalonia, Comunitatea Valenciană. Acestora li se adaugă Madridul în estimările generale, având în vedere numărul foarte mare de infectări raportat acolo.

Autorii arată că în toate aceste regiuni exista, când a început școala, o incidență mare, între 127 și 544 de cazuri la 100.000 de locuitori, iar peste tot a fost introdus, în școli, un protocol strict de igienă și măsuri de prevenție, de la folosirea măștilor începând cu elevii de șase ani, la ventilarea claselor și organizarea în grupuri de contact limitat (limitarea contactelor cu elevi din alte clase).

Incidența cazurilor de Covid-19 în regiunile analizate, la începutul școlii / Studiul Universității Politehnice din Catalonia

Potrivit raportului, redeschiderea nu a marcat o schimbare semnificativă a tendințelor privind incidența generală a cazurilor de Covid-19 în niciuna dintre comunitățile autonome analizate. Ba chiar în Comunitatea Valenciană s-a menținut timp de trei săptămâni tendința de scădere a incidenței, înainte ca aceasta să crească ușor în ultima săptămână analizată.

S-a schimbat, însă, semnificativ incidența cazurilor de Covid-19 în rândul tinerilor?

În Catalonia s-a făcut simțită evoluția tipică a epidemiei: în primele luni, cei mai afectați au fost bătrânii, apoi media a coborât pe măsură ce a crescut numărul de cazuri în rândul tinerilor de 20-29 de ani, pe timpul verii. În septembrie, s-a făcut simțită o creștere ușoară, de 2-3 puncte procentuale, în cazul celor mai tineri dintre localnici, creștere ce se suprapune cu datele provenite din anchetele de contact și din testările în masă efectuate în această comunitate.

Evoluția incidenței în regiunile analizate și în Sania, raportată la data de începere a școlii / Studiul Universității Politehnice din Catalonia

87% dintre cazurile primare raportate în școlile din Catalonia, în primele două săptămâni, nu au determinat un al doilea caz în școală, 7% au cauzat un singur alt caz, 4% au infectat alte două persoane, 1% au infectat 3 și 0,6% – mai mult de 3.

În Andaluzia, situația este similară celei din Catalonia.

În Comunitatea Valenciană se face simțită o scădere a incidenței în grupurile de vârstă 0-9 ani și 10-19 ani, după redeschiderea școlilor, dar autorii spun că, aici, procentele pot fi afectate de creșteri semnificative în rândul bătrânilor, în cazuri asociate unui anume focar.

O excepție este Castillia și Leon, comunitate unde situația a început ca în celelalte regiuni menționate, dar unde în ultimele două săptămâni s-a simțit o creștere semnificativă a incidenței în grupul de vârstă 0-9 ani, situație ce trebuie lămurită în perioada următoare.

Studiul poate fi consultat integral aici.

Photo 193559333 © JaviindyDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O activitate numai bună, în condiții de distanțare socială, pentru a întări gândirea critică a copiilor: filosofia. Și nu-i nevoie să fii mare înțelept / Ce spune o cercetătoare britanică

Condițiile de distanțare socială și școala online provoacă mari probleme pentru educația copiilor, dar oferă și o oportunitate – întărirea gândirii lor critice, consideră Yana Manyukhina, cercetător în cadrul Institutului…
Vezi articolul
Dragos Iliescu / Foto: Facebook

Efectul Flynn în România, concluziile celui mai mare studiu cu privire la inteligența românilor. Dragoș Iliescu: Nivelul din 1989 a fost cel mai mare pe care România l-a avut în IQ, după care a urmat o prăbușire. Noi suntem astăzi, educațional, ca după Război

Performanțele cognitive ale românilor sunt astăzi la nivelul pe care îl aveam după Al Doilea Război Mondial. Concluzia aparține celui mai amplu studiu cu privire la evoluția scorurilor de inteligență…
Vezi articolul

Funeriu, către rectori, după clasificarea care scutură universitățile românești: Nu i-am văzut oprind pierderea celor buni care pleacă pentru că în România nu au loc de rubedenii, amante sau de mediocri

“Lumea avansează înspre excelență, iar noi stăm”, avertizează Daniel Funeriu, fost ministru al Educației. Într-o analiză pentru Edupedu.ro pe marginea scăderii dramatice înregistrate de învățământul superior din România în clasamentul…
Vezi articolul