“Îndrumarul” școlii online, pus de China la dispoziția experților din toată lumea. Ce soluții spun chinezii că ar putea fi adaptate în alte țări

3.106 vizualizări
Platforma de invatare online din provincia chineza Hebei / Sursa: http://edu.10086.cn/
“Supermarketuri” de cursuri, lecții corectate pe chat, servicii extinse de cloud și implicarea masivă a operatorilor telecom fac parte dintre soluțiile prezentate într-un “Îndreptar” pentru învățământul flexibil, la distanță, pus de China la dispoziția UNESCO în contextul epidemiei de Covid-19. Documentul, transmis experților internaționali în educație săptămâna aceasta, prezintă pe larg, din perspectivă statală, experiența Republicii Populare în efortul său de a asigura continuitatea procesului educațional, în pofida epidemiei.

Documentul precizează că autoritățile chineze au acționat rapid deoarece aveau și experiența altor epidemii în care au fost închise multe școli, precum SARS sau H1N1.

Cum structurează chinezii informația și procedurile pentru buna organizare a învățământului la distanță:

– În primul rând, trebuie înțeles conceptul de învățare flexibilă și ce presupune aceasta, cum poate fi structurată

– În al doilea rând, centralizarea soluțiilor (aplicații, tehnologii etc) pentru învățarea online, flexibil, în funcție de necesități

– În al treilea rând, asigurarea infrastructurii tehnice

Soluții pentru predare și învățare mai eficientă

– O colaborare mai strânsă între autorități, companii și școli

Ce este esențial în privința învățării flexibile:

  • să se țină cont când și cum are loc procesul de învățare (sincron, asincron etc)
  • ce și cum pot să învețe elevii în condițiile date
  • cum poate fi predată materia aleasă în funcție de criteriile de mai sus
  • ce strategii pot fi folosite pentru organizare
“Manualul” oferă exemple de flexibilitate în învățare, aplicate în China la nivel central sau local:
  • “Școala Binbei din provincia Shandong a deschis un Supermarket de Cursuri, ce oferă flexibilitate elevilor și îi ajută la organizare. Supermarketul oferă materiale de curs pe teme ce includ fotografia, caligrafia, citirea, muzică, exerciții fizice”
Exemplul Supermarketului de cursuri / Sursa: Raport UNESCO – Unesco.org
  • Ministerul Educației a coordonat 22 de platforme online de învățare, ce oferă în total 24.000 de cursuri online gratuite, la nivel național. Școlile și companiile din educație, la nivel de provincie, au oferit la rândul lor un volum mare de resurse de învățare
Exemplul resurselor coordonate de Minister / Sursa: Raport UNESCO – Unesco.org
  • Școlile au apelat la aplicații de chat în timp real pentru a ușura evaluările – este dat exemplul Școlii Primare nr. 1 din Puyang, provincia Henan, unde copiii își scriu pe hârtie răspunsurile la teste, fotografiază foile și le trimit prin chat, iar corectura e adăugată manual cu instrumente de procesare a imaginilor și trimisă înapoi elevilor.
Exemplul scolii din Puyang / Sursa: Raport UNESCO – Unesco.org
Experiențe chinezești care, potrivit Îndrumarului, pot fi folosite și în alte țări care vor să adopte soluții flexibile de învățare online:

1. Autorități guvernamentale (ministere, comisii) au colaborat între ele, apoi au coordonat împreună lucrul cu autoritățile regionale și locale, până la nivel de școală, ca să asigure infrastuctura necesară. Prioritară a fost adoptarea unor rețele de comunicații care să poată facă față unui număr foarte mare de utilizatori.

2. Experți, școli și autorități guvernamentale au oferit sprijin la toate nivelurile, pentru a identifica suport de învățare pentru educatori, elevi și părinți, în funcție de nevoile specifice.

3. Autoritățile au adoptat, în colaborare cu specialiști în educație, materiale de învățare pentru elevii cu dizabilități sau cu nevoi speciale

Raportul susține că procesul de învățare poate fi îmbunătățit cu ajutorul tehnologiei, care poate să ofere un mediu de calitate pentru cursuri și să le ofere elevilor opțiuni de timp, loc și ritm de învățare. Pentru asta, însă, e nevoie de reguli, printre care:

1. Acces intrinsec la resurse de tip e-learning, care trebuie să îndeplinească mai multe condiții: să fie necesare sau de interes pentru elevi; să fie de dificultate moderată; să fie structurate simplu și clar; conținutul să nu fie prezentat în manieră obositoare vizual; să fie ușor navigabil

2. Comunitățile virtuale de învățare (medii de clasă) pot fi clădite dacă se respectă regulile:

– mediul de învățare să confere elevilor sentimentul de apartenență, să fie unul ce conferă încredere;

– elevii să primească feedback la timp, încât să aibă sentimentul realizării;

– să permită elevilor identificarea emoțională și să le răspundă dorinței de competiție și performanță.

3. Sistemele de management al învățării trebuie asociate proceselor de predare, trebuie să includă servicii automate care să reducă din volumul de muncă, să genereze date de învățare pentru elevi și profesori și să ofere experiențe bune de predare și învățare

4. Designul trebuie să țină cont de experiența utilizatorului și de nevoile lui

5. Elevii trebuie încurajați, să primească feedback la timp și să poată discuta personal cu profesorii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce fac școlile din SUA, țară unde Omicron a devenit varianta dominantă, pentru a redeschide clasele după sărbători: testare extinsă și respectarea strictă a măsurilor de prevenție, dar și pregătiri pentru opțiunea nedorită a trecerii în sistem online

Departamentele școlare din SUA, unde tulpina Omicron a coronavirusului a detronat Delta ca variantă dominantă, iau din nou în calcul posibila trecere a școlii în online sau în format hibrid…
Vezi articolul

„Moștenirea” lui Cîmpeanu: Proiecte de legi cu dedicație pentru plagiatori / Legile servesc interesele ilegitime ale rechinilor imobiliari, fabricilor de meditații și rectorilor / Degringoladă totală pentru Evaluarea Națională

Moștenirea pe care ministrul Educației demisionar Sorin Cîmpeanu o lasă educației și viitorului ministru este un an școlar care se va desfășura fără teze și fără medii semestriale – fără…
Vezi articolul

Cunoscut epidemiolog american implicat în eradicarea definitivă a variolei pledează astăzi pentru testarea aleatorie, masivă a populației pentru coronavirus: Fără ea, vedem doar vârful aisbergului, șeptimea de deasupra apei

Testarea aleatorie de coronavirus în rândul populației, nu doar testarea masivă, este esențială în combaterea actualei pandemii, arată un cunoscut epidemiolog, Larry Brilliant, care a contribuit la eforturile Organizației Mondiale…
Vezi articolul

Istoricul Oliver Jens Schmitt: AUR amestecă antisemitismul cu elemente ale naționalismului ceaușist / Naționalismul și suveranismul AUR pun în pericol securitatea României într-o perioadă de agresiune rusească

Istoricul elvețian Oliver Jens Schmitt, specializat în fascismul din Europa de Est, arată într-un interviu pentru G4Media că AUR utilizează discursul antisemit și negaționist cu elemente ale naționalismului ceaușist pentru…
Vezi articolul

Un an cu ministrul Cîmpeanu, văzut din opoziție de USR: România Educată – în punctul zero. Digitalizare – aproape zero. Planurile-cadru – nicio schimbare. Încurajarea imposturii, în cazul plagiatelor. Profesionalizare zero și politizare mare în managementul școlar

Progres minim sau inexistent în cele mai multe puncte-cheie de reformă în educație, plus regrese în domenii precum integritatea academică – așa sumarizează doi parlamentari USR-PLUS, Ștefan Pălărie și Irineu…
Vezi articolul