INS: Numărul locurilor vacante din Învățământ a crescut cu 47% la finalul anului trecut față de aceeași perioadă din 2020

6.293 de vizualizări
Foto: © Francisco Javier Altamirano Martin | Dreamstime.com
În Învățământ erau la finalul anului trecut, adică în Trimestrul IV 2021, 1.398 de locuri de muncă vacante, potrivit datelor publicate joi de Institutul Național de Statistică. Raportat la Trimestrul IV al anului 2020, când erau 917 locuri vacante, creșterea este de 47%.

„Sectorul bugetar a însumat aproape 28% din numărul total al locurilor de muncă vacante.
Astfel, 5,8 mii locuri vacante s-au regăsit în sănătate și asistență socială, 5,5 mii locuri vacante în administrația publică, iar 1,4 mii locuri vacante în învățământ”, potrivit sursei citate.

Sunt considerate locuri de muncă vacante posturile destinate persoanelor din afara instituției (dar pe care pot concura şi persoane din interiorul instituției), indiferent dacă sunt posturi pe durată determinată sau nedeterminată, în program de lucru normal sau parţial, potrivit metodologiei INS.

Numărul locurilor de muncă vacante include numărul posturilor plătite, nou create, neocupate, sau care vor deveni vacante, pentru care:

  • angajatorul întreprinde acţiuni concrete spre a găsi un candidat potrivit pentru ocuparea postului respectiv (exemple de acţiuni concrete întreprise de angajator: anunţarea existenţei locului vacant prin serviciile de ocupare a forţei de muncă, publicitate prin ziare, media, Internet, contactare directă a posibililor candidaţi etc.);
  • angajatorul doreşte ocuparea imediată sau într-o perioadă specifică de timp, stabilită de angajator. Perioada specifică de timp se referă la perioada maximă necesară ocupării locului de muncă vacant.

INS face precizarea că unităţile din sectorul bugetar sunt cuprinse exhaustiv în cercetare, excepţie făcând unităţile administraţiei publice locale pentru care datele la nivelul consiliilor locale comunale se culeg pe bază de eşantion reprezentativ la nivel de judeţ (cca. 820 de unităţi).

Foto: © Francisco Javier Altamirano Martin | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DESCARCĂ Modele de subiecte pentru Titularizare 2025 – educatori, puericultori și profesori învățământ preșcolar, publicate de Ministerul Educației

Modelele de subiecte pentru concursul național de titularizare 2025, pentru educatori – puericultori și profesorii de învățământ preșcolar, au fost publicate de Ministerul Educației prin Centrul Național de Politici în Evaluare (CNPEE).…
Vezi articolul

Ca să fii profesor trebuie să știi să pui întrebări și să faci copilul să-și pună întrebări, spune Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației: Sintagma eu sunt profesor de matematică, vin și spun teorema lui Pitagora și mă aștept ca elevul să spună teorema lui Pitagora, așa ca mine, aceasta nu mai este învățare. Se simte lipsa didacticii

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, a vorbit, la DC News, despre ce înseamnă profesia de cadru didactic: „Ca să fii profesor, în opinia mea, trebuie să știi să…
Vezi articolul

INTERVIU În fiecare școală va exista un registru al declarațiilor de interese pentru profesori. Ioana Lazăr, secretarul general al Ministerului Educației: Dacă nu completează acest registru și sunt prinși că dau meditații, se intră în zona de sancțiuni

Registrul declarațiilor de interese pentru profesori este prevăzut în proiectul Legii învățământului preuniversitar și privește activitatea de meditații cu elevii. Acesta ar urma să fie introdus la nivelul unităților de…
Vezi articolul

Un nou concurs școlar, anunțat de Ministerul Educației: Olimpiada Națională de Creativitate Științifică. Calendarul olimpiadelor naționale și internaționale

Un nou concurs școlar a fost anunțat de Ministerul Educației, care a publicat Calendarul olimpiadelor și competițiilor școlare internaționale, naționale și regionale pentru anul școlar 2018 – 2019. „În calendarul olimpiadelor…
Vezi articolul

Studiu: O treime dintre români cred că știința și tehnologia au o influență negativă asupra societății – cel mai mare procent din Europa / România – țara cu cea mai mică încredere în cercetarea bazată pe inteligență artificială / Ministrul David: Condiții ce predispun „la pseudoștiință și ne vulnerabilizează la conspirații și fake news”

România este țara europeană cu cei mai mulți locuitori care cred că știința și tehnologia au o influență mai degrabă negativă sau foarte asupra societății – unul din trei români…
Vezi articolul