INS: Numărul locurilor vacante din Învățământ a crescut cu 47% la finalul anului trecut față de aceeași perioadă din 2020

6.288 de vizualizări
Foto: © Francisco Javier Altamirano Martin | Dreamstime.com
În Învățământ erau la finalul anului trecut, adică în Trimestrul IV 2021, 1.398 de locuri de muncă vacante, potrivit datelor publicate joi de Institutul Național de Statistică. Raportat la Trimestrul IV al anului 2020, când erau 917 locuri vacante, creșterea este de 47%.

„Sectorul bugetar a însumat aproape 28% din numărul total al locurilor de muncă vacante.
Astfel, 5,8 mii locuri vacante s-au regăsit în sănătate și asistență socială, 5,5 mii locuri vacante în administrația publică, iar 1,4 mii locuri vacante în învățământ”, potrivit sursei citate.

Sunt considerate locuri de muncă vacante posturile destinate persoanelor din afara instituției (dar pe care pot concura şi persoane din interiorul instituției), indiferent dacă sunt posturi pe durată determinată sau nedeterminată, în program de lucru normal sau parţial, potrivit metodologiei INS.

Numărul locurilor de muncă vacante include numărul posturilor plătite, nou create, neocupate, sau care vor deveni vacante, pentru care:

  • angajatorul întreprinde acţiuni concrete spre a găsi un candidat potrivit pentru ocuparea postului respectiv (exemple de acţiuni concrete întreprise de angajator: anunţarea existenţei locului vacant prin serviciile de ocupare a forţei de muncă, publicitate prin ziare, media, Internet, contactare directă a posibililor candidaţi etc.);
  • angajatorul doreşte ocuparea imediată sau într-o perioadă specifică de timp, stabilită de angajator. Perioada specifică de timp se referă la perioada maximă necesară ocupării locului de muncă vacant.

INS face precizarea că unităţile din sectorul bugetar sunt cuprinse exhaustiv în cercetare, excepţie făcând unităţile administraţiei publice locale pentru care datele la nivelul consiliilor locale comunale se culeg pe bază de eşantion reprezentativ la nivel de judeţ (cca. 820 de unităţi).

Foto: © Francisco Javier Altamirano Martin | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mama a fost profesoară, statutul profesorului în societate a scăzut foarte mult în ultimii 30 de ani, profesorul trebuie pus undeva sus pentru că el ne „aprinde lumina” încă din primii ani de viață și până la 50-60 de ani, și reflectat asta și prin statut și prin salarii mai bune – Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG

„Cred că avem nevoie de o reformă profundă a sistemului educațional și plecat de jos în sus, plecat de la bază, de la grădiniță sau chiar înainte, cu reforma curriculei,…
Vezi articolul

Concursuri de știință prin experimente, interviuri cu cercetători sau propuneri pentru o misiune spațială, lansate pentru elevi și profesori în programul „Noaptea cercetătorilor” – ReCoNnect 2024. Înscrieri până pe 30 martie

Elevii de gimnaziu și de liceu se pot înscrie până pe 30 martie într-o serie de „misiuni” dedicate promovării științei, anunță organizatorii Concursului Național de Știință ReCoNnect 2023 – 2024…
Vezi articolul