Înscrieri deschise în fiecare școală pentru programul de formare prin care au trecut deja 3.300 de cadre didactice. „Profesor și Părinte AZI” are 20 de credite și propune soluții concrete și instrumente utile pentru gestionarea relațiilor școală-familie (P)

2.815 vizualizări
Activitatea profesorilor din România presupune, dincolo de lucrul cu elevii, organizarea ședințelor cu părinții, lectorate și un feedback constant despre evoluția acestora. Relaționarea cu părinții însă, necesită o cu totul altă abordare, din perspectiva adult-adult, cu valențe diferite față de expertiza și competențele principale ale profesorilor. Asociația Proacta EDU vine in sprijinul cadrelor didactice și al relației școală familie cu Programul Național Profesor și Părinte AZI.

Multitudinea situațiilor de conflict și schimbările de dinamică relațională părinți – școală – profesori din ultima vreme, ne arată că această relație nu mai poate fi abordată cu simțul comun. Cine comunică mai bine, părintele sau profesorul?

Depinde cine este profesor și cine este părinte! Și mai ales de cine are disponibilitatea și abilitatea de a iniția o comunicare asertivă. Pe de o parte, părinții au nemulțumiri la adresa sistemului, pe care le proiectează în relația cu cei pe care îi găsesc în linia întâi – profesorii, iar pe de altă parte, profesorii au în bănci oglinda familiei și a realității sociale, și observă cum se modifică așteptările părinților de la an la an.

Pentru optimizarea acestei relații Asociația Proacta EDU a obținut deja rezultate în Programul Național Profesor și Părinte AZI, și îl derulează în continuare.

Până în prezent, peste 3.300 de cadre didactice au fost instruite într-un mod complex pentru a gestiona în mod empatic și eficient relația școală – familie.

Cei 110 formatori Proacta EDU specializați în educație, psihologie, psihoterapie și sociologie, abordează programul într-o manieră integrativă și personalizată, astfel încât fiecare formabil să poată găsi soluții indiferent de cadrul în care activează (mediul rural sau urban, situații CES, școli de top sau cu rata de abandon ridicată etc).

În fiecare județ există formatori locali, care beneficiază de instruire și experiență vastă, pentru a respecta și particularitățile fiecărei zone socio-economice, și a răspunde astfel realităților și nevoilor fiecărei regiuni.

Programul de formare se adresează tuturor școlilor din România, fie că este vorba despre cele 11.740 de structuri școlare sau despre cele 7.055 de școli cu personalitate juridică. Structurat pe 6 module de lucru, însumând  80 de ore de formare, din care 43 ore de întâlniri online și 37 ore de studiu individual, „Profesor și Părinte AZI” se adresează tuturor cadrelor didactice: educatori, învățători, profesori (diriginți), inspectori și consilieri școlari, directori unități școlare.

Programul este acreditat de Ministerul Educației și aprobat prin Ordinul M.E.N nr. 3161/13.02.2019, absolvirea acestuia se concretizează și cu obținerea a 20 de credite transferabile și a Certificatului de absolvire acreditat de M.E.

Te invităm să te înscrii la curs și să fii parte din schimbarea în mai bine a relației profesor și părinte azi. În formularul de înscriere va trebui să încarci următoarele documente: copie C.I.; adeverință unitate de învățământ (este necesar să conțină funcția, gradul didactic, disciplina și specializarea); copie diplomă de licență (în cazul educatorilor / învățătorilor care nu au diplomă de licență se va transmite diploma de bacalaureat); copie certificat căsătorie (după caz); dovada de plată sau dovadă achiziție școală.

Costul programului este 350 RON și se achită în contul organizației (școlile care au buget ne găsesc pe SEAP).

Pentru alte detalii, Asociația Proacta EDU vă stă la dispoziție la numărul de telefon 0772.037.050 sau la adresa de e-mail inscrieri@proactaedu.ro.

Citește și: Câte un cadru didactic desemnat de fiecare școală va primi formare și suport de la specialiști în programul „Profesor și Părinte azi” / Înscrieri până pe 24 iunie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, despre „valoarea“ notei de fundamentare în care apare garanția cerută de profesori că de anul viitor salarizarea în Educație va porni de la salariul mediu pe economie: Are semnăturile a doi miniștri / Nota de fundamentare a unei OUG adoptate este un simplu document care facilitează înțelegerea OUG, fără nicio altă valoare, potrivit CCR

„Nota de fundamentare, care este asumată la nivel guvernamental, este semnată, ca ordonanța, de cei doi miniștri inițiatori, de ministerele avizatoare, de vicepremier și de premierul României”, a declarat Ligia…
Vezi articolul

Sindicatele din educație, despre creșterile cu aproape 300% ale salariilor profesorilor prezentate de ministrul muncii: Sunt cifre eronate. Ne simțim folosiți în campania electorală

“Ministrul Muncii prezintă în spațiul public cifre eronate privind creșterile de salarii din educație”, anunță Federația Sindicatelor Libere din Învățământ. Reacția FSLI, unul dintre cele două mari sindicate din învățământul…
Vezi articolul

Subiecte Simulare clasa a VIII-a: Poezie de Șt. O. Iosif și compunere despre o întâmplare la muzeu, printre subiectele de la Limba și literatura română, simularea evaluării naționale 2019

Subiectele de Limba română pe care elevii de clasa a VIII-a le-au avut de rezolvat la simularea din această dimineață sunt structurate în două mari cerințe. Primul subiect le cere…
Vezi articolul

Elevii își pierd răbdarea în timpul orelor / Profesorul de Chimie Constantin Cioinică, director la Liceul „Constantin Brâncoveanu” din Horezu, Vâlcea: Principala misiune în investigația științifică este să stârnim curiozitatea copilului, nu să-i dăm o teoremă. Curiozitatea este motorul învățării

„Metoda investigației te introduce într-o lume colaborativă, în care profesorul este un îndrumător al procesului de învățare”, spiune pe blogul Centrului de Evaluare și Analize Educaționale profesorul Constantin Cioinică, director…
Vezi articolul