Înscrieri modulul psihopedagogic 2024-2025. Studenții de anul I de la Universitatea din București care vor să devină profesori își depun dosarele online până pe 17 octombrie / Admiterea – pe bază de scrisoare de motivație

12.029 de vizualizări
Foto: © Wave Break Media Ltd | Dreamstime.com
Studenții de anul I de la facultățile Universității din București (UB) care vor să devină profesori se pot înscrie până pe 17 octombrie la cursurile pentru modulul psihopedagogic – nivel 1, organizate de Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD), se arată într-un anunț de vineri, 4 octombrie.

Înscrierea se realizează exclusiv online prin formular, începând de luni. Studenții trebuie să încarce o scrisoare de motivație pentru a trece procesul de admitere.

Studenții care primesc confirmarea că sunt admiși vor trebui să confirme locul la modulul psihopedagogic la secretariatul Facultății de psihologie și Științele Educației (FPSE) și să prezinte mai multe documente precum cartea de identitate, certificatul de naștere, diploma de bacalaureat.

De la Facultatea de Psihologie provin profesorii care vor preda cursurile și seminarele de psihologia educației, pedagogie și didactică în facultățile de Matematică-Informatică, Fizică, Chimie, Geografie, Litere etc. ale UB.

Modulul psihopedagogic este plătit suplimentar de ministerul Educației. Conform unei analize Edupedu.ro, anul universitar trecut au fost 32.000 de locuri la acest modul care le permite înscrierea absolvenților la concursul de Titularizare pentru a deveni profesori. La concursul de Titularizare din vară, doar 5.557 de absolvenți de licență, masterat și licee pedagogice din promoția curentă au fost prezenți la concurs.

  • Nu există nicio statistică a Ministerului Educației care să arate câți dintre proaospății absolvenți prezentați la concurs au rămas să predea în școli.

FOTO DOCUMENT Anunțul de înscriere la modulul psihopedagogic nivel I (clasele V-X):

Iată ce vor învăța studenții care se înscriu la modulul psihopedagogic 2024-2025 UB, în cazul în care au o dublă specializare, cum este cazul Facultăților de Limbi și Literaturi Străine și de Litere:

NIVELUL  I (INIȚIAL) – 35 de credite

Anul I

1. Psihologia educaţiei – sem. I 5 credite
2. Pedagogie I:

  • Fundamentele pedagogiei 
  • Teoria şi metodologia curriculum-ului – sem. II 5 credite

Anul II

3. Pedagogie II:

  • Teoria şi metodologia instruirii
  • Teoria şi metodologia evaluării – sem. I 5 credite

4. Didactica specializării A – sem. II 5 credite

Anul III

5. Didactica specializării B – sem. I 5 credite
6. Practică pedagogică (în învățământul preuniversitar obligatoriu) – specializarea A – sem. I 3 credite
7. Instruire asistată de calculator – sem. II 2 credite
8. Managementul clasei de elevi – sem. II 3 credite
9. Practică pedagogică (în învățământul preuniversitar obligatoriu) – specializarea B – sem. II 2 credite

Examen de absolvire: Nivelul I – 5 credite”.

Potrivit anunțului de la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universității din București:

  • „Conform OM nr. 4139/29.06.2022, absolvirea cursurilor de certificare pentru profesia didactică – Nivelul I (inițial), acordă absolvenților dreptul de a ocupa posturi didactice în învățământul preuniversitar obligatoriu constituite din discipline și activități didactice corespunzătoare domeniului studiilor de licență absolvite, cu condiția acumulării numărului minim de credite transferabile din programul de studii psihopedagogice, conform Planului de învățământ”.

Foto: © Wave Break Media Ltd | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus


1 comment
  1. Aceste asa zise module bataie de joc contribuie din plin la esecul invatamantului romanesc. Sunt si pe placul mafiei universitare.

    Pedagogie I si II sunt moartea pasiunii.

    In Austria de exemplu abordarea este interdisciplinara. La licenta primesti si ceva teorie, gen „Educatie si dezvoltare” sau „Fundamentele istorice și sistematice ale teoriei și cercetării educaționale” sau „Fundamentele psihologice individuale și de dezvoltare ale educației și învățării”

    Dar si discipline orientate spre practica, gen:
    „Comunicare si interactiune”
    „Pedagogie verde” (astia au depasit stadiul cu invatarea asistata de calculator)
    „Scoala incluziva – posibilitati si limite”
    „Cercetare in educatie”

    In timpul licentei formarea dureaza 8 semestre la ei – la noi 6. La ei interdisciplinar – la noi din 1900 toamna – procesul de invatamant, principii didactice, forme de organizare si alte informatii ametitoare.

    Dupa licenta poti lucra si la ei si la noi, La ei dai concurs la scoala (fara coruptie), la noi titularizarea (din cauza coruptiei). Cu contract pe durata limitata si la ei si la noi.

    Masterul este in Austria „explicit interdisciplinar”, 4 semestre.

    Practica in Austria este insotita (indrumator de practica) si reflectata (in clasa) pentru capitalizarea competentelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Exmatricularea elevilor să fie eliminată din proiectul legii Educației, solicită Consiliul Național al Elevilor. Amendamentul votat în Comisia pentru Învățământ din Camera Deputaților este considerat „alarmant” de reprezentanții elevilor

Eliminarea exmatriculării elevilor din proiectul Legii învățământului preuniversitar este cerută de Consiliul Național al Elevilor, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „Exmatricularea pe perioade de câteva zile, la fel cum…
Vezi articolul

Diriginții și consilierii sunt de vină pentru eșecul elevilor la Constanța, spune șeful inspectoratului școlar, Sorin Mihai, după ce în județ au rămas 340 de elevi nerepartizați pentru că s-au terminat locurile

Șeful ISJ Constanța, Sorin Mihai spune că motivul pentru care 334 de elevi au rămas nerepartizați și fără un loc la liceu este faptul că diriginții și consilierii școlari nu…
Vezi articolul

Ligia Deca anunță că la Colegiul Național Șincai, Inspectoratul Școlar București a făcut deja un raport, dar că va clarifica public ce a fost acolo doar după ancheta Corpului de Control al Ministerului: „Trebuie un just echilibru între a evita situațiile de fraudă și a ajuta copiii, totuși, să nu aibă un motiv suplimentar de stres”

Ministra Educației, Ligia Deca, a confirmat că a trimis Corpul de control al Ministerului la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București, acolo unde au fost anulate zeci de lucrări la…
Vezi articolul