Înscrierile pentru concursul de directori de școli 2021 încep miercuri dimineață, la ora 7. Cum îți faci cont pe platformă și cum se face înscrierea pas cu pas

7.613 vizualizări
Foto: © Kantver - Dreamstime.com
Foto: © Dreamstime.com
Ministerul Educației a lansat o platformă pentru înscrierea la concursul de directori de școli. Mâine, la ora 7, începe perioada de depunere online a dosarelor de înscriere pentru concursul de directori de școli. Perioada de depunere a dosarelor este până la data de 26 septembrie 2021, ora 23:59.

Înainte de încărcarea documentelor, trebuie parcurși pașii pentru crearea unui cont pe platforma concursdirectori.edu.ro. Mai jos este explicată procedura de utilizarea a platformei de înscriere.

Procedura de utilizare a platformei de înscriere

Primul pas pentru a demara procesul de înscriere este accesarea platformei prin intermediul următorului link: https://concursdirectori.edu.ro/

Pentru a demara crearea contului, trebuie să apăsați butonul Înscriere.

Pe pagina următoare veți bifa că ați luat la cunoștință Metodologia concursului și că vă dați consimțământul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul derulării concursului. De asemenea, vi se va cere adresa personală de email care va fi asociată cu contul dumneavoastră.

După ce ați bifat cele două opțiuni și ați adăugat adresa personală de email, puteți apăsa butonul Trimite.

După trimiterea formularului de mai sus, veți primi pe adresa de mail indicată un nou email denumit Concurs Directori și Directori Adjuncți 2021: Link acces și validare cont. Acest link vă permite să continuați înscrierea. Link-ul este activ timp de 12 ore. Pentru a ajunge mai departe, apăsați acel link.

Pentru a continua validarea contului, trebuie să navigați și să selectați opțiunea de Înscriere din meniul din partea de sus a paginii. Veți vedea următorul formular:

Formularul va fi activ în perioada 15 septembrie (ora 7:00) – 26 septembrie (ora 23:59), timp în care va fi validat contul și vor fi depuse dosarele pentru proba scrisă. În cadrul formularului, veți completa următoarele câmpuri:

  • nume
  • prenume
  • CNP
  • adresa e-mail
  • unitatea școlară unde sunteți titular/ă

După aceea, veți apăsa butonul Trimite, care vă întreabă dacă toate informațiile au fost verificate, după care puteți confirma apăsând butonul Confirm.

Pe baza informațiilor transmise, veți primi un e-mail de confirmare care include datele pe care le-ați completat.

Încărcarea documentelor

Candidații care au reușit să-și valideze contul vor putea accesa platforma ori de câte ori doresc prin introducerea adresei lor de e-mail și utilizarea link-ului primit, sau prin accesarea concursdirectori.edu.ro, apăsarea butonului Acces Cont.

Pentru încărcarea documentelor vor accesa platforma https://concursdirectori.edu.ro/ și vor apăsa butonul Dosar din meniul din partea de sus a paginii.

După accesarea paginii, veți putea vedea un set de instrucțiuni tehnice despre documentele pe care să le încărcați și câmpurile în care puteți încărca aceste documente.

Potrivit metodologiei, dosarul de înscriere la concurs se încarcă în aplicația informatică dedicată și trebuie să conțină obligatoriu următoarele documente:

Veți avea de încărcat 14 documente, dintre care 2 sunt opționale. În cazul în care alegeți să nu încărcați un document opțional, va trebui să selectați opțiunea că acel document Nu se aplică.

Pentru încărcarea unui document, apăsați butonul Choose File, selectați documentul și apoi apăsați butonul Adaugă la dosar.

Mai departe, veți putea vizualiza toate documentele pe care le-ați depus și veți putea selecta dacă doriți sau nu anonimizarea datelor cu caracter personal.

Candidatul poate adăuga, șterge și modifica documentele încărcate la dosar, până la finalul perioadei de înscriere (26 septembrie, ora 23:59), atât timp cât nu apasă butonul Trimite.

Apăsați butonul Trimite pentru a transmite aplicația dvs. mai departe pentru evaluare.

Pentru verificare, în platformă au fost prevăzute etape de revizuire înainte de a trimite datele finale, unde vor fi remarcate rapid documentele/datele lipsă. Tot prin intermediul platformei, conform calendarului concursului, dosarele astfel completate și transmise de candidați vor fi evaluate în perioada 27-29 septembrie de către comisiile formate la nivel județean/național.

Candidații care nu transmit formularul înainte de termenul limită vor fi descalificați.

Termenul până la care candidații află rezultatele privind evaluarea dosarului atât prin intermediul listelor oficiale publicate, cât și prin intermediul unui email trimis din platformă, este 7 octombrie.

Modificarea legii care permite organizarea concursului de directori, a fost aseară publicată în Monitorul Oficial, după ce concursul de directori a fost inițial suspendat chiar de către Guvern, care a adoptat, în ședința din 30 august, o ordonanță de urgență cu un alt conținut al articolului 27, alin. 3 din Legea 55/2020, care permitea organizarea acestuia.

Calendarul examenului este următorul:

15 – 26 septembrie: Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată.

27 – 29 septembrie: Evaluarea dosarelor de înscriere.

30 septembrie: Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

1 octombrie: Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică.

4 – 6 octombrie: Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere.

7 octombrie: Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

8 octombrie: Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise.

13 octombrie: Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie: Desfășurarea probei scrise

15 octombrie: Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie: Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie: Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie: Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21 – 27 octombrie: Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, in funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n).

28 – 29 octombrie: Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților.

1 – 10 noiembrie: Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie: Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie: Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie: Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie: Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

17 decembrie: Validarea rezultatelor finale

20 – 22 decembrie: Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Bibliografia este următoarea:
  1. Bush, T. (2015) Leadership și management educațional. Teorii și practici actuale. Iași: Ed. Polirom. – Capitolele 1, 2, 3, 4, 8.
  2. Hattie, J. (2014), Învățarea vizibilă. București: Editura Trei. – Capitolul 9
  3. Senge, P. (Coord). 2016. Şcoli care învaţă. A cincea disciplină aplicată în educaţie. Bucureşti, Editura Trei – Capitolele VIII.1, IX, XII, XIII.1
  4. Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data înscrierii la concurs – Titlurile I, II, IV (Capitolul I), VI, VII
  5. Statutul elevului aprobat prin ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4742/2016, în vigoare la data înscrierii la concurs
  6. Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin ordinul de ministru nr. 5.447/2020, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data înscrierii la concurs
  7. Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național, document aprobat prin Ordinul ministrului educației nr.  3239/2021 privind aprobarea documentului de politici educaționale Repere pentru proiectarea, actualizarea și evaluarea Curriculumului național. Cadrul de referință al Curriculumului național – Partea 1, Capitolele 2, 4, Partea a 2-a: Capitolele 6, 7, 10.

Foto: © KantverDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Bună ziua,
    În urmă cu două zile fiul meu a ieșit pozitiv la testare, iar acum atât eu cât și soția suntem în carantină 14 zile.
    Dosarul pentru înscrierea la concursul pentru funcția de directori mi-a fost acceptat, dar acum nu știu sub ce formă sau dacă voi mai avea voie să susțin acest examen.
    Îmi cer scuze, dar nu văd care ar fi vina mea pentru situația în care nu voi fi lăsată să particip, deoarece sunt vaccinat .

  2. Am colegi care au spus că dacă ar fi să se pozitiveze în preajma examenului nici nu se gândesc să declare așa ceva, că doar n-or să piardă concursul pentru o răceală … ! Am părinții în vârstă, iar copilul cu probleme medical, ce facem ? ! ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTA Ultima medie la Admitere 2018 pentru liceele din toată ţara, pe fiecare specializare, publicată de ministerul Educaţiei. Părinţii cer publicarea tuturor rezultatelor din 2018

Ultima medie de intrare la fiecare specializare, pe judeţe şi şcoli a fost publicată pe site-ul oficial, după ce toate rezultatele de la Admiterea în Liceu 2018 fuseseră şterse la…
Vezi articolul

Drama tăcută a elevilor navetiști abandonați de Ministerul Educației. Mărturia unei profesoare: Dacă ești licean din sat… ghinion, toată lumea tace și privește în altă parte, la festivități, medalii, târguri de Crăciun / Transportator din Sucevița: Am dus și adus elevii gratis 3 luni de zile, nu am primit nici un leu de la Minister. De la 1 ianuarie nu mai ducem gratis elevii

„Sunt 10 zile de când nu există mijloc de transport în comun pentru elevii din unele zone rurale și nici o informație despre când sau dacă se va remedia această…
Vezi articolul