Material susținut de Fundația The Institute

Inspectorul școlar general al Capitalei, despre deschiderea școlilor: Când indicii erau foarte scăzuți, ni s-a cerut să închidem școlile, acum ni se cere să deschidem. Haideți să ne ținem de o linie logică

4.121 de vizualizări
Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com
Deschiderea școlilor și a grădinițelor este o decizie care se va lua „în funcție de evoluția evenimentelor care țin de pandemie”, a declarat inspectorul școlar general al Municipiului București, Ionel Pușcaș. În cadrul unei conferințe în care Fundația The Institute, alături de Inspectoratul Școlar Municipal și de primarul Sectorului 6 au lansat un proiect pilot de colectare selectivă în școlile din sector, Pușcaș a fost întrebat cum se vor desfășura orele, după vacanță.

Aceste decizii se iau în funcție de evoluția evenimentelor care țin de pandemie. Nu cred că e cineva în măsură să spună că pandemia se termină mâine, în ianuarie sau în februarie, că nivelul infectărilor va putea permite o relaxare și ne vom putea întoarce la școală„, a răspuns Pușcaș. 

Inspectorul școlar general a declarat că „deocamdată școala se desfășoară în format online, toată lumea face eforturi pentru a răspunde acestui mod de desfășurare actului educațional. În rest, celelalte decizii în legătură cu cum și când ne vom întoarce la școală, e o discuție la care nu știu cine vă poate răspunde„. 

Am înțeles că Germania s-a închis, Danemarca, deci ar fi paradoxal. Când indicii erau foarte scăzuți, ni s-a cerut să închidem școlile, acum ni se cere să deschidem. Haideți să ne ținem de o linie logică și să ținem de sănătatea copiilor„, a afirmat Ionel Pușcaș.

Eu am avut un COVID prietenos, dar din experiența unor colegi nu este întotdeauna prietenos și uneori e dezastruos. Deci trebuie să privim prudenți„, a continuat inspectorul școlar general al Capitalei.

Declarațiile au fost făcute la semnarea unui acord de parteneriat între ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), Primăria Sectorului 6 al Capitalei și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, pentru implementarea unui program pilot în școlile și liceele din Sectorul 6 al Capitalei pentru a crea infrastructura logistică și umană pentru colectarea selectivă a deșeurilor în vederea reciclării.

ASAP este un program de responsabilitate socială, inițiat de The Institute și susținut de Lidl România, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectarea selectivă și reciclare.

Cred că acțiunea de colectare selectivă e un demers necesar care trebuie început de la vârste cât mai fragede. Colectarea selectivă e un pas important în direcția reciclării deșeurilor. Astăzi, ISMB este parte a acestui proiect, a acestui demers, deoarece noi am considerat că educația în sensul realizării unor acțiuni care să protejeze mediul, care să ducă la o colectare selectivă trebuie să înceapă de la vârste cât mai fragede și să înceapă de la școală„, a afirmat inspectorul școlar general al Capitalei.

Pușcaș a precizat că, „uneori, persoanele la o anumită vârstă sunt mai rezistente, sunt mai puțin dispuse să accepte o schimbare. În schimb, copiii sunt cei care sunt deschiși și primesc chiar cu entuziasm un lucru pe care îl consideră bun. Am văzut de multe ori copii care își trag părintele de mână: nu mai arunca hârtia asta pe jos!, pentru că a auzit undeva la școală sau într-un alt context că nu e bine acest lucru. Dacă prin educație copiii își vor însuși aceste cunoștințe, aceste învățături, ei vor insista pe lângă părinți, pe lângă cei din societate și vor veni cu acel plus de educație necesar pentru a se produce acel declic, pentru a se schimba comportamentul, pentru a trece până la urmă la un alt nivel de cvilizație. Trebuie să ne ridicăm și la nivel comportamental la nivelul condițiilor pe care societatea reușește cu eforturi să le genereze„.

VIDEO Declarațiile integrale ale inspectorului școlar general al Capitalei, Ionel Pușcaș:


1 comment
  1. Trebuie sa fim conștienți că dacă s-ar deschide școlile ar crește numărul de infectări.Cine a învățat și înainte de inchiderea școlilor,învața și acum.Interesul lor nu creste sau descrește daca sunt sau nu in clasă reală.Da,era mai bine când aveam libertatea de a ne mișca ,dar asta nu înseamnă că dacă ne ducem la școală dispare virusul.Asta e!Anul acesta cred că pe online stăm.Sa trecem cu bine și să fim sănătoși noi și familiile noastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor

Sondaj al Asociațiilor de Părinți: Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar cred că trecerea la trimestre nu este benefică. Peste 86% spun că manualele școlare trebuie să fie însoțite de auxiliare

Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar referitor la propunerea Ministerului Educației de a modifica structura anului școlar 2022-2023, lansat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, sunt…
Vezi articolul
Csilla Hegedus / Foto: Facebook.com

Proiect de 9 milioane de euro prin care elevii aparținând minorităților să învețe limba română, anunțat de secretarul de stat din Ministerul Proiectelor Europene Hegedus Csilla. Programul-pilot va avea loc în 27 de clase și va forma peste 6.000 de profesori

Secretarul de stat din Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene Hegedus Csilla a anunţat, joi, că debutează un proiect-pilot în valoare de 9 milioane de euro prin care elevii care aparţin…
Vezi articolul

BAC 2025. Marian Șuță, șeful instituției care face subiectele de examen: Facem o simulare tehnică, pentru a nu avea vreo surpriză în zilele de examen ca în vreuna dintre școli să nu funcționeze comunicarea subiectelor

Marian Șuță, director general al Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, a declarat, pentru Radio România Actualități, că simularea tehnică din toate liceele în care se vor organiza…
Vezi articolul

Ancheta suedeză de presă privind postlicealele sanitare false din România – premiată de Asociația Jurnaliștilor suedezi de investigație. Tăcere totală în România, la 5 luni de la dezvăluirea practicilor postlicealelor

Ancheta despre asistentele false din România le-a adus jurnaliștilor de la Televiziunea publică din Suedia premiul cel mare al Asociației Jurnaliștilor suedezi de investigație. Premiul a fost decernat duminică, pentru…
Vezi articolul