Institutul de Lingvistică al Academiei Române susține programul de licență de 4 ani pentru viitorii profesori de limba română, propus de decanele Oana Fotache și Laura Sitaru ministrei Ligia Deca

2.514 vizualizări
Foto: Edupedu.ro / DOOM 3
Institutul de Lingvistică al Academiei Române susține programul de licență de 4 ani pentru viitorii profesori de limba română, în loc de 3 ani cum este în prezent, scrie instituția într-o postare pe Facebook.

„Prin vocea decanului de la Facultatea de Litere – Universitatea din București, Universitatea din București a luat inițiativa restabilirii duratei ciclului de licență la 4 ani pentru învățământul filologic cu dublă specializare”, scriu reprezentanții institutului pe rețeaua socială.

„Salutăm și susținem această inițiativă, care revitalizează învățământul filologic românesc!”, continuă în postarea Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”.

Poziția instituției vine după ce viitorii profesori de limba și literatura română, actuali studenți formați de facultățile de litere și de limbi străine, ar putea să facă 4 ani de licență, așa cum era tradiția filologică înainte de introducerea sistemului Bologna.

Extinderea duratei studiilor față de cei 3 ani urmați de studenți în prezent este propunerea oficială pe care Oana Fotache Dubălaru și Laura Sitaru, decanele Facultății de Litere și a Facultății de Limbi și Literaturi Străine din Universitatea din București (UB) au înaintat-o ministrului Educației, Ligia Deca.

Decana Facultății de Litere spune într-un interviu exclusiv pentru Edupedu.ro că propunerea vine în contextul în care este nevoie de o reformă reală a formării inițiale a profesorilor. Trei ani de pregătire sunt insuficienți, consideră Fotache Dubălaru, care susține că „un student la filologie este pus în situația unui personaj de basm, doar că fără glorie și fără garanția unui final fericit. În trei ani trebuie să învețe cât alții în șase, pentru că se pregătește, de fapt, pentru două specializări” – limba română și o limbă modernă.

Citește și:
Viitorii profesori trebuie să facă 4 ani de licență în loc de 3 – propunere susținută și de Facultatea de Litere a Universității de Vest din Timișoara / Interviu cu Dana Percec, decan: Ar crește în mod cert calitatea absolvenților. Programele filologice au suferit întotdeauna de subfinanțare
Patru ani de studenție pentru viitorii profesori de Limba română, care să fie pregătiți să folosească și resursele digitale la clasă – ceruți Ministerului Educației de Facultatea de Litere de la Universitatea Al. I. Cuza din Iași. Decana Claudia Tărnăuceanu: Studenții trebuie pregătiți cu o înțelegere solidă a domeniului, cu abilități pedagogice și învățați să folosească tehnologia modernă cu elevii – INTERVIU
EXCLUSIV Viitorii profesori de Limba română să facă 4 ani de facultate la ciclul licență, în loc de 3 – i-au propus oficial ministrei educației decanele Facultăților de Litere și de Limbi Străine. Oana Fotache Dubălaru, decan: Propunerea are adeziunea studenților. Impactul bugetar ar fi maximum 6 milioane de euro
INTERVIU Oana Fotache Dubălaru, decana Facultății de Litere UB: Numărul posturilor scoase la concursul de titularizare e ridicol de mic. Lipsa de perspectivă îi descurajează pe profesorii debutanți în câțiva ani. E un cerc vicios al demotivării


2 comments
  1. Si cum vor face cu creditele ECTS?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Orarul școlar să fie organizat în așa fel încât pentru un „bloc” de ore elevii să poată merge la ce cursuri aleg din oferta școlii, cu alți colegi din alte clase – regulă nouă în ROFUIP 2024 / CDEOȘ ar intra în vigoare odată cu noile planuri-cadru, în septembrie 2025

Regulamentrul de funcționare a școlilor propus de Ministerul Educației, aflat în dezbatere publică, vine cu o schimbare majoră față de cel actual: organizarea cursurilor la care clasele se pot amesteca.…
Vezi articolul

Alianța Studenților, despre modificările aduse la funcționarea Consiliului care verifică tezele de doctorat: CNATDCU va publica de acum încolo, pe site-ul propriu, lista sesizărilor depuse al căror termen de soluționare este depășit cu mai mult de 15 zile

Pe lângă participarea studenților la ședințele CNATDCU, anunțată mai devreme de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, reprezentanții studenților au mai obținut o serie de modificări cum ar fi: publicarea raportului privind…
Vezi articolul

Sesizările anonime în cazuri de hărțuire sexuală vor fi permise prin Codul-cadru de etică universitară, care și acum blochează înregistrarea lor – proiect de Hotărâre de Guvern / Edupedu.ro a semnalat problema încă din iulie 2024

Codul-cadru de etică și deontologie universitară, în vigoare din primăvara anului trecut, urmează să fie modificat așa încât la comisiile de etică din universități să poată fi înregistrate sesizări anonime…
Vezi articolul

Ministrul Educației, critic la adresa școlii online, după ce i-a picat internetul la o conferință pe net: Nu cred că școala din Popăuți are o conexiune mai bună decât Ministerul Educației / Nu există „școala din Popăuți”, ci doar o stațiune de cercetare a oilor

Ministrul Educației a dat ca exemplu propria situație în momentul în care i-a picat conexiunea la internet, ca să explice dezavantajele școlii online, motiv pentru care toți elevii sunt în…
Vezi articolul