Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării și ambasadorul Turciei la București. Sprijinirea învățământului în limba minorității turce, „inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă” în școlile din România – pe agenda discuțiilor

158 de vizualizări
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, secretarul de stat Kallos Zoltan și ambasadorul Turciei la București, Özgür Kıvanç Altan / Foto: edu.ro
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, l-a primit pe 10 martie 2025 pe ambasadorul Republicii Turcia la București, Özgür Kıvanç Altan, anunță Ministerul. Pe agenda discuțiilor s-au aflat teme precum cooperarea în domeniul educației și cercetării-dezvoltării-inovării (CDI), „sprijinirea învățământului în limba minorității turce și formarea cadrelor didactice, inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă în unitățile de învățământ din România”.

Discuțiile s-au axat pe „revizuirea și consolidarea cadrului juridic, în acord cu evoluțiile cooperării în domeniul educației și CDI din ultimii ani”, pe sprijinirea funcționării lectoratelor de limbă, cultură și civilizație și prin promovarea reciprocă a burselor de studii, precum și pe dezvoltarea activităților CDI, inclusiv prin implicarea mediul economic, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației și Cercetării.

Comunicatul integral al Ministerului Educației și Cercetării:

„Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării și ambasadorul Republicii Turcia la București

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, l-a primit astăzi, 10 martie 2025, pe E.S. dl. Özgür Kıvanç Altan, ambasadorul Republicii Turcia la București.

Vizita a prilejuit discutarea unor aspecte importante ale cooperării în domeniul educației și cercetării-dezvoltării-iniovării (CDI):

  • revizuirea și consolidarea cadrului juridic, în acord cu evoluțiile cooperării în domeniul educației și CDI din ultimii ani;
  • sprijinirea învățământului în limba minorității turce și formarea cadrelor didactice, inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă în unitățile de învățământ din România;
  • consolidarea cooperării în domeniul învățământului superior prin sprijinirea funcționării lectoratelor de limbă, cultură și civilizație și prin promovarea reciprocă a burselor de studii.
  • dezvoltarea activităților CDI, inclusiv prin implicarea mediul economic.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ambasada Ucrainei la Bucureşti, despre informaţiile referitoare la reducerea numărului instituţiilor cu predare în limba română din regiunea Cernăuţi: Reforma sistemului de învăţământ liceal nu prevede închiderea niciunei unităţi

Ambasada Ucrainei la Bucureşti califică drept ”mit” informaţiile referitoare la reducerea numărului instituţiilor cu predare în limba română din regiunea Cernăuţi din 2027, precizând că reforma sistemului de învăţământ liceal…
Vezi articolul

Jurnalista Emilia Șercan, despre hotărârea Comisiei de Etică a ASE în cazul acuzațiilor de plagiat aduse lui Mircea Geoană: O decizie „mizerabilă” / Comisia „se face că nu vede grosul plagiatului”

Jurnalista Emilia Șercan, cea care a lansat acuzația de plagiat la adresa secretarului general adjunct al NATO Mircea Geoană, printr-un articol publicat în Pressone.ro, califică drept „mizerabilă” decizia exprimată de…
Vezi articolul

Profesorul Marius Lobază: O grevă generală nu ar face altceva decât să îi bucure pe guvernanți, pentru că n-ar plăti salariile, îi doare la bască de câtă școală fac elevii / Nu cred că astăzi este suficientă, dar la vară, înainte de examene, când doare, s-ar putea să facem grevă

O grevă generală în acest moment ar avantaja guvernanții, care „n-ar plăti salariile” și „nu sunt deloc interesați de nivelul de educație al elevilor”, a afirmat profesorul și liderul sindical…
Vezi articolul

Studiile cu frecvență redusă de la Universitatea Maritimă, acceptate de autoritatea ce asigură calitatea în învățământul superior, ARACIS, nu îndeplinesc o condiție-cheie pentru formarea profesioniștilor din domeniul maritim, susține Autoritatea Navală Română în cazul absolvenților rămași fără brevete

Condițiile impuse printr-o convenție internațională pentru educația și formarea profesioniștilor din domeniul maritim nu sunt îndeplinite de studiile la forma de învățământ cu frecvență redusă de la Universitatea Maritimă din…
Vezi articolul