Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării și ambasadorul Turciei la București. Sprijinirea învățământului în limba minorității turce, „inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă” în școlile din România – pe agenda discuțiilor

158 de vizualizări
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, secretarul de stat Kallos Zoltan și ambasadorul Turciei la București, Özgür Kıvanç Altan / Foto: edu.ro
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, l-a primit pe 10 martie 2025 pe ambasadorul Republicii Turcia la București, Özgür Kıvanç Altan, anunță Ministerul. Pe agenda discuțiilor s-au aflat teme precum cooperarea în domeniul educației și cercetării-dezvoltării-inovării (CDI), „sprijinirea învățământului în limba minorității turce și formarea cadrelor didactice, inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă în unitățile de învățământ din România”.

Discuțiile s-au axat pe „revizuirea și consolidarea cadrului juridic, în acord cu evoluțiile cooperării în domeniul educației și CDI din ultimii ani”, pe sprijinirea funcționării lectoratelor de limbă, cultură și civilizație și prin promovarea reciprocă a burselor de studii, precum și pe dezvoltarea activităților CDI, inclusiv prin implicarea mediul economic, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației și Cercetării.

Comunicatul integral al Ministerului Educației și Cercetării:

„Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării și ambasadorul Republicii Turcia la București

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, l-a primit astăzi, 10 martie 2025, pe E.S. dl. Özgür Kıvanç Altan, ambasadorul Republicii Turcia la București.

Vizita a prilejuit discutarea unor aspecte importante ale cooperării în domeniul educației și cercetării-dezvoltării-iniovării (CDI):

  • revizuirea și consolidarea cadrului juridic, în acord cu evoluțiile cooperării în domeniul educației și CDI din ultimii ani;
  • sprijinirea învățământului în limba minorității turce și formarea cadrelor didactice, inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă în unitățile de învățământ din România;
  • consolidarea cooperării în domeniul învățământului superior prin sprijinirea funcționării lectoratelor de limbă, cultură și civilizație și prin promovarea reciprocă a burselor de studii.
  • dezvoltarea activităților CDI, inclusiv prin implicarea mediul economic.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Vasile Mihăilă, director de liceu în Constanța: Școlile își vor pierde treptat monopolul în furnizarea de competențe, conținuturi. Vedem cum copiii primesc burse din ce în ce mai ușor, au deja masă caldă – și atunci școala trebuie să devină un hub cu integrare socială și psihologi

Școlile își vor pierde treptat monopolul în furnizarea de competențe, conținuturi, iar directorii de școli trebuie să fie pregătiți să transforme unitățile de învățământ pe care le conduc în huburi…
Vezi articolul

Ludovic Orban: Se suspendă cursurile școlare, iar orele trec online în București, după ce Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență va constata depășirea pragului de infectări / Odată ce DSP a transmis indicele de 3,02, nu se mai poate întoarce situația

„Suspendarea cursurilor școlare și organizarea cursurilor, orelor în sistem online în toate școlile” se numără printre măsurile care se aplică în momentul în care rata de infectare dintr-o localitate depășește…
Vezi articolul

Daria Hărăbor, studentă la Harvard, într-un mesaj către elevii de la Naționala de Astronomie: Punctajele de la olimpiadă nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns

Daria Hărăbor, studentă la Harvard, a spus elevilor prezenți la festivitatea de premiere de la Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică 2024 faptul că punctajele obținute „nu arată care dintre…
Vezi articolul