Integrarea inteligenței artificiale în educație să fie axată pe factorul uman, recomandă organizația British Council / 10 principii pentru predare, învățare și evaluare

465 de vizualizări
Foto: British Council
O abordare axată pe factorul uman pentru selectarea și utilizarea tehnologiilor ce folosesc inteligența artificială (AI) face parte din recomandările organizației British Council pentru aplicarea „mai responsabilă, mai echitabilă și mai incluzivă” a AI în educație. Recomandările sunt formulate în special pentru predarea, învățarea și evaluarea competențelor de limbă engleză, potrivit unui comunicat de presă.

Documentul „Human-centred AI: Lessons for English Learning and Assessmentinclude 10 principii și analizează necesitatea unei abordări axate pe factorul uman, care este „fundamentată pe cercetare și pe obiectivul educativ, având la bază nevoile cursanților și o mai mare incluziune”, este menționat în text.

  • Lucrarea pune accent pe înțelegerea AI mai degrabă ca factor mijlocitor decât ca unul cheie, subliniind în același timp importanța cercetării, a instruirii în domeniul AI și a accesului mai larg și mai divers la aceste instrumente.

Rolul profesorilor, colaborarea dintre experții din diverse domenii și instruirea în domeniul AI a tuturor părților interesate din sistemul educațional sunt elemente fundamentale pentru aplicarea AI în moduri care îmbogățesc și oferă flexibilitate experienței de învățare și evaluare. Asigurarea accesului la aceste noi tehnologii pentru a democratiza utilizarea lor, precum și valorificarea întregului lor potențial pentru a personaliza experiențele pentru cursanții cu diferite nevoi educative sunt și ele domenii cheie explorate în studiul elaborat de British Council.

10 principii pentru o abordare axată pe factorul uman în învățarea și evaluarea cunoștințelor de limbă engleză, potrivit documentului elaborat de British Council:

  1. Acceptați posibilitățile. AI este o tehnologie transformatoare. În contextul predării, învățării și evaluării competențelor lingvistice, AI poate depăși limitele a ceea ce a fost posibil până astăzi, permițând noi abordări care pot face întregul parcurs de învățare mai interactiv, personalizat și eficient. Organizațiile care nu reușesc să se adapteze vremurilor și să valorifice acest potențial vor avea din ce în ce mai multe dificultăți în a rămâne relevante.
  2. Nu pierdeți din vedere obiectivul. În calitate de actori cheie în peisajul predării, învățării și evaluării competențelor lingvistice, trebuie să ne opunem ideii de a folosi tehnologia fără un obiectiv sau o strategie clară. Integrarea AI în practicile de predare și evaluare poate aduce mari beneficii, dar numai atunci când are la bază cercetarea și când obiectivele de învățare au fost prioritizate.
  3. Ecosistemul este cheia. Recunoașteți că programa, predarea și evaluarea trebuie să conlucreze într-un sistem cuprinzător de învățare. Pentru a ne asigura că tehnologia devine un facilitator și nu o barieră, trebuie să se integreze perfect în întregul ecosistem educațional. Acesta, ca orice alt sistem, funcționează într-un context de utilizare definit de părțile interesate cheie, cursantul fiind recunoscut ca fiind cel mai important.
  4. Instruire în domeniul AI pentru toată lumea. Este esențial ca toate părțile interesate să învețe concepte fundamentale despre AI, cum funcționează și cum este utilizat în produse și servicii de predare, învățare și evaluare. Nivelul de instruire necesar pentru diferitele părți interesate va depinde de ceea ce trebuie să știe acestea pentru a lua decizii informate din rolul pe care îl au în cadrul sistemului de învățare și ar trebui să le permită să evalueze critic instrumentele înainte de a le adopta.
  5. Oamenii înaintea tehnologiei. Abordarea British Council în ceea ce privește AI se axează pe factorul uman, oferind prioritate nevoilor și bunăstării cursanților înainte de orice altceva. Toate tehnologiile, inclusiv AI, ar trebui aplicate în sistemul de învățare și evaluare numai dacă se poate demonstra că îmbunătățesc experiența și rezultatele pentru cursant sau pentru persoana examinată.
  6. Profesorii sunt esențiali. Capacitățile inteligente ale inteligenței artificiale generative și, mai precis, ale modelelor lingvistice mari, cum ar fi ChatGPT, nu pot înlocui ansamblul de cunoștințe și experiența pe care profesorii și experții în lingvistică le-au acumulat de-a lungul secolelor. Prin adoptarea unei perspective echilibrate, în care combinăm tot ce este mai bun din AI cu informațiile de specialitate ale oamenilor, ne putem asigura că oferim soluții moderne și eficiente care îmbunătățesc experiența educativă pentru toate părțile interesate.
  7. Colaborați cu experții. Într-o epocă a schimbărilor tehnologice constante, este o provocare pentru cei care nu sunt experți să țină pasul cu cele mai recente evoluții. British Council recunoaște importanța diferitelor discipline în modelarea viitorului educației și încurajează în mod activ interacțiunea cu experții din cadrul și din afara domeniului nostru de expertiză.
  8. Luați-vă angajamentul față de standarde etice. Considerentele etice ar trebui să fie o prioritate pentru furnizorii și utilizatorii de sisteme AI, deoarece ne încurajează să folosim tehnologia într-un mod echitabil, sigur și incluziv. Abordarea „etică prin proiectare” adoptată de British Council își propune să identifice și să răspundă la potențialele preocupări în materie de etică încă din stadiile incipiente de dezvoltare.
  9. Asigurați-vă că soluțiile sunt cu adevărat accesibile. Sistemele educative trebuie să se asigure că aplicațiile AI sunt disponibile pe dispozitive și în forme accesibile pe scară largă. Proiectarea și aplicarea practică AI nu ar trebui să vizeze doar utilizarea de către cei care deja ocupă poziții privilegiate în societate, ci ar trebui create pentru a implica în mod activ cursanții, indiferent de mediul din care provin.
  10. Adoptați un comportament incluziv și acceptați diversitatea. Este esențial ca modelele AI să fie construite folosind seturi de date echilibrate și diverse pentru a garanta că diferitele grupuri sunt reprezentate fără părtinire sau discriminare. De asemenea, trebuie să ne asigurăm că AI este utilizată pentru a spori oportunitățile pentru întreaga tipologie diversă a cursanților internaționali, în special a celor cu dizabilități cognitive și fizice. AI are capacitatea de a sprijini cursanții prin personalizarea parcursului de învățare și evaluare, în funcție de nevoile lor.

„Nu putem lăsa decizii cruciale, cum ar fi educația, în mâinile unei mașini, deoarece există aspecte juridice și de reglementare care trebuie abordate. Nici nu putem separa moralitatea și etica de domeniul educației. Tehnologia ar trebui să fie folosită ca instrument care să ne ajute, dar experții trebuie să supravegheze în permanență utilizarea acesteia pentru a preveni și corecta orice abatere”, afirmă Dr. Mariano Felice, autorul lucrării și cercetător senior și analist de date pentru învățarea limbii engleze și evaluarea cunoștințelor lingvistice, la British Council.


Citește și:
Estonia anunță că integrează ChatGPT și alte instrumente de inteligență artificială în sistemul național de învățământ, din luna septembrie / Măsura – prezentată drept prima inițiativă mondială pentru introducerea acestor instrumente în școli


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Schimbare de atitudine a profesorilor față de testele pentru elevi: 63% spun că testarea ar trebui făcută la școală, de asistenți medicali. În sondajele sindicatelor, ei spuneau că elevii trebuie testați acasă, de părinți

Schimbare de atitudine a profesorilor față de testele pentru elevi. 63% dintre profesorii respondenți la un sondaj cred că testarea de Covid-19 ar trebui să fie făcută la şcoală, de…
Vezi articolul

Profesorii cercetați pentru violență fizică sau verbală împotriva elevilor sau colegilor din cancelarie nu vor mai putea să intre la clasă în timpul anchetei disciplinare, dar vor primi salariu – proiectul legii Educației / Profesorii sancționați nu vor mai putea profesa timp de 10 ani în nici o altă școală

Profesorii care sunt cercetați pentru violență verbală sau fizică împotriva elevilor sau colegilor nu vor mai putea preda pe perioada desfășurării cercetării disciplinare, dar vor primi salariu, potrivit proiectului legii…
Vezi articolul

Vaccinul anti-Covid-19 pentru copiii de 5-11 ani ajunge în țară în a doua jumătate a lunii ianuarie. Programările pentru imunizare se pot face în platformă abia după ce sosesc dozele în țară, precizează RoVaccinare

Vaccinarea cu doza specială Comirnaty, produsă de Pfizer pentru a fi administrată copiilor de 5-11 ani, ar putea începe în a doua jumătate a lunii ianuarie, potrivit anunțului CNCAV, postat pe…
Vezi articolul
ANOSR

Avertisment dur transmis spre Cotroceni de alianța studenților ANOSR, îngrijorată de numărul mare al suspiciunilor de plagiat la vârful țării: În viziunea noastră, România Educată nu înseamnă protejarea plagiatorilor

„Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) își exprimă îngrijorarea profundă cu privire la numărul ridicat de suspiciuni de plagiat care planează asupra persoanelor aflate la conducerea țării”, potrivit…
Vezi articolul