Inteligența artificială folosită în exerciții prezintă riscul de a inhiba învățarea în anumite situații – studiu

1.031 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Instrumentele de inteligență artificială pot fi foarte folositoare pentru diverse obiective educaționale, dar chiar și în cazul unora dintre acestea ele prezintă riscul de inhibare a învățării, argumentează autorii unui studiu realizat în 2024, prezentat de Edutopia.org. Studiul, realizat de cercetători de la Universitatea din Pennsylvania pe un grup de circa 1000 de elevi de liceu, a verificat efectele folosirii IA atât în timpul unor exerciții, cât și în evaluarea materiei pe care elevii o aveau de însușit prin acele exerciții.

Astfel, elevi de clasa a X-a și a XI-a au luat parte la o scurtă lecție de matematică. Apoi, în vederea unei testări, au făcut o serie de exerciții legate de lucrurile nou învățate. O parte dintre elevi s-au folosit de instrumente tradiționale (notițe, manuale etc.), în timp ce alții au avut la dispoziție o versiune simplificată a programului de inteligență artificială ChatGPT sau un pachet special dezvoltat pentru a-i asista pe profesori la clasă.

Acești din urmă elevi au avut rezultate cu 48% până la 127% mai bune decât ceilalți, în timpul exercițiilor de pregătire pentru test. Dar în timpul testului competența lor „s-a evaporat”, scrie Edutopia: performanța la test a elevilor care s-au folosit de versiunea simplificată a ChatGPT în timpul exercițiilor s-a prăbușit, ei înregistrând cu 17% mai puține puncte decât colegii care au învățat după metode tradiționale.

  • „Rezultatele noastre sugerează că elevii încearcă să folosească GPT-4 drept ‘cârjă’ în timpul rezolvării exercițiilor de pregătire și, când au astfel succes, ei ajung totuși să au o performanță mai slabă când sunt pe cont propriu. Drept urmare, pentru a menține productivitatea pe termen lung, trebuie să fim atenți atunci când introducem instrumente IA, pentru a ne asigura că oamenii continuă să acumuleze competențe esențiale”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Harta găurilor din sistemul de protecție și sprijin pentru copiii vulnerabili, prezentată într-o analiză a Băncii Mondiale pentru Ministerul Familiei: Zeci de mii de copii în sistemul de protecție socială, lipsa specialiștilor crește “disproporționat” riscul de abandon școlar

România are un număr mare de copii care intră în sistemul de protecție socială, cu un ritm de intrare de 4.000 de copii pe an, în pofida faptului că a…
Vezi articolul

Au fost 24.366 de note greșite la Evaluarea Națională, corectate la contestații / Peste 35% dintre notele contestate au scăzut și doar 12% au rămas neschimbate

Ministerul Educației a prezentat rezultatele contestațiilor de la Evaluarea Națională 2024. Doar una din 10 lucrări a rămas cu aceeași notă primită în faza inițială, potrivit instituției. Restul lucrărilor au…
Vezi articolul