Inteligența artificială folosită în exerciții prezintă riscul de a inhiba învățarea în anumite situații – studiu

1.031 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Instrumentele de inteligență artificială pot fi foarte folositoare pentru diverse obiective educaționale, dar chiar și în cazul unora dintre acestea ele prezintă riscul de inhibare a învățării, argumentează autorii unui studiu realizat în 2024, prezentat de Edutopia.org. Studiul, realizat de cercetători de la Universitatea din Pennsylvania pe un grup de circa 1000 de elevi de liceu, a verificat efectele folosirii IA atât în timpul unor exerciții, cât și în evaluarea materiei pe care elevii o aveau de însușit prin acele exerciții.

Astfel, elevi de clasa a X-a și a XI-a au luat parte la o scurtă lecție de matematică. Apoi, în vederea unei testări, au făcut o serie de exerciții legate de lucrurile nou învățate. O parte dintre elevi s-au folosit de instrumente tradiționale (notițe, manuale etc.), în timp ce alții au avut la dispoziție o versiune simplificată a programului de inteligență artificială ChatGPT sau un pachet special dezvoltat pentru a-i asista pe profesori la clasă.

Acești din urmă elevi au avut rezultate cu 48% până la 127% mai bune decât ceilalți, în timpul exercițiilor de pregătire pentru test. Dar în timpul testului competența lor „s-a evaporat”, scrie Edutopia: performanța la test a elevilor care s-au folosit de versiunea simplificată a ChatGPT în timpul exercițiilor s-a prăbușit, ei înregistrând cu 17% mai puține puncte decât colegii care au învățat după metode tradiționale.

  • „Rezultatele noastre sugerează că elevii încearcă să folosească GPT-4 drept ‘cârjă’ în timpul rezolvării exercițiilor de pregătire și, când au astfel succes, ei ajung totuși să au o performanță mai slabă când sunt pe cont propriu. Drept urmare, pentru a menține productivitatea pe termen lung, trebuie să fim atenți atunci când introducem instrumente IA, pentru a ne asigura că oamenii continuă să acumuleze competențe esențiale”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Daniel David

Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai: Fac apel la toți experții – n-aș vrea să-i văd cu sfaturi care se bat cap în cap, cu sigle de partid în spate, indiferent că sunt PSD, PNL sau USR PLUS. Vorbesc ca experți sau ca politicieni în campanie electorală?

„Fac apel la toți experții să înțeleagă că suntem într-o situație fundamental periculoasă și că oamenii au nevoie să vadă coerență din partea lor. Asta înseamnă că n-aș vrea să…
Vezi articolul

“Obiectivele” presupus politice ale acuzațiilor de plagiat – noua eschivă a ministrului Educației Sorin Cîmpeanu, devenit la rândul său subiectul unei anchete de presă. În cazul Ciucă, el trecuse de la argumentul irelevanței la cel al “coincidențelor” politice. Cum s-au schimbat pozițiile PNL și ale președintelui Iohannis pe tema plagiatelor

Bagatelizarea acuzațiilor de plagiat ca simple instrumente de atac politic este linia la care apelează ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru a se apăra în fața acuzației că el însuși a…
Vezi articolul

Cîmpeanu în fața valului 5, despre estimările independente privind pandemia: În România sunt specialiști pe orice, se pricep la domeniul sanitar, la educație, la cursul euro, la problemele Patriarhiei / Acum două luni, despre prognozele lui Octavian Jurma: Epidemiologic este absolut perfect

“Am văzut foarte multe puncte de vedere ale unor persoane care stau să mă întreb de unde își arogă această autoritate de a face previziuni, altele decât cele ale INSP…
Vezi articolul