Introducerea în programa școlară de cursuri pentru „situații deosebite”, propusă de comisara europeană Roxana Mînzatu în Strategia de Urgență a Uniunii Europene: Vrem să prevenim, iar asta înseamnă să educăm, nu să alarmăm

410 vizualizări
Foto: Comisia Europeană
Comisia Europeană a lansat miercuri Strategia Uniunii (UE) de pregătire pentru situații de urgență, o inițiativă amplă menită să întărească capacitatea statelor membre de a preveni și gestiona eficient crizele. Printre propunerile-cheie susținute de Roxana Mînzatu, vicepreședinte executiv al Comisiei (CE), se află introducerea în programele școlare a unor cursuri de pregătire pentru situații speciale, cu scopul de a educa populația fără a genera panică, potrivit unui comunicat de presă.

Strategia mai vizează protejarea infrastructurii esențiale – spitale, școli, transporturi, telecomunicații –, organizarea de exerciții de pregătire la nivelul Uniunii, precum și parteneriate consolidate cu sectorul privat. Documentul propune, totodată, o listă actualizată permanent cu riscuri și amenințări potențiale, pentru a permite o reacție rapidă și coordonată în fața oricărui pericol.

Atunci când cumpărăm o poliță de asigurare ne protejăm împotriva unor evenimente care sperăm să nu se întâmple niciodată. Faptul în sine, că o avem, ne dă un sentiment de calm și de control. La fel este și cu Strategia Uniunii de pregătire pentru situații de urgență. Am făcut această strategie pentru a ne asigura că, atunci când apare o criză, totul funcționează așa cum trebuie și că suntem pregătiți oricând să acționăm rapid și eficient. Aceasta este polița noastră de asigurare, garanția că suntem pregătiți să avem grijă de cetățenii noștri atunci când au cel mai mult nevoie”, spune Roxana Mînzatu, comisară europeană pentru Drepturi sociale și competențe, locuri de muncă de calitate și pregătire, citată în informarea de presă.

Vrem să prevenim și să anticipăm și asta înseamnă să informăm, să conștientizăm, să educăm – nu să alarmăm ci să minimizăm riscuri și să facem mai eficientă potențiala reacție. Da, strategia este despre o schimbare de mentalitate, despre pregătire în caz de orice fel de pericol. Nu, strategia nu este despre serviciul militar obligatoriu în toată Uniunea”, continuă oficialul CE.

Strategia de pregătire pentru situații de urgență propune și definește, potrivit comunicatului de presă:

  • Masuri de protejare pentru spitale, școli, transporturi și telecomunicații – vitale pentru funcționarea societății – în caz de pericole de orice fel, de la crize sanitare la dezastre naturale.
  • Modul în care trebuie să se pregătească oamenii pentru situații deosebite, iar aici, introducerea cursurilor de pregătire în programele școlare este mai mult decât recomandată.
  • Centralizarea structurilor de monitorizare a pericolelor de orice natură, pentru a asigura o reacție cât mai rapidă și mai eficientă la nivel de Uniune.
  • Organizarea periodic de exerciții de pregătire la nivel UE, pentru forțele armate, protecția civilă, poliție, personalul medical și pompierii.
  • Întocmirea unei liste cuprinzătoare cu riscuri și amenințări iminente și posibile. Necesară pentru a știi în orice moment ce poate urma și cum ne pregătim. 
  • Simplificarea și întărirea colaborării cu firmele private pentru că doar în parteneriat public-privat putem face față provocărilor de orice natură. Companiile private pot asigura rapid materiale, bunuri și servicii esențiale.

1 comment
  1. A, da? Ne pregătim.de dezastre? Păi spuneți așa. Dați un link cu ce fac estonienii, că poate unii nu știu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Muncii să clarifice cum se calculează corect salariile majorate ale personalului nedidactic din școli, conform ordonanței nr. 57 din 2023 – solicitare a sindicatelor din Educație

Sindicatele din Învățământ, Sindicatele din Învățământ, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, cer ministrului Muncii să trimită o adresă prin care să clarifice cum se…
Vezi articolul

Ținta Ministerului Educației: Tot ce înseamnă învățământ tehnologic să se desfășoare în sistem dual până în 2029, adică mai mult de jumătate dintre copiii de liceu din România, spune secretarul de stat Sorin Ion

„Este o țintă ambițioasă a Ministerului Educației ca până în 2029, tot ce înseamnă învățământ tehnologic în România să se desfășoare în sistem dual, asta înseamnă mai mult de jumătate…
Vezi articolul