Învăţământul online a avut asupra elevilor acelaşi efect ca vacanţa de vară, ei nu au progresat – studiu al Universității Goethe din Frankfurt

5.246 de vizualizări
Foto: © Mariakray | Dreamstime.com
Învăţământul online sau la distanţă, o obligaţie pentru mulţi elevi în timpul pandemiei, produce sub aspect educaţional un efect similar celui al vacanţei de vară, iar randamentul şi competenţele elevilor nu progresează prin această metodă de studiu, potrivit unei cercetări efectuate de Universitatea Goethe din oraşul german Frankfurt, relatează agenţia germană EFE, citată de Agerpres.

„Evoluţia medie a competenţelor în perioada închiderii şcolilor din primăvara anului 2020 se caracterizează prin stagnare, cu tendinţa de diminuare” a acestora, afirmă Andreas Frey, care predă psihologia educației cu accent pe consiliere, diagnostic și evaluare la Universitatea Goethe și este unul dintre autorii studiului. „Efectul este similar vacanţelor de vară”, rezumă el.

Studiul, despre care au scris mai multe publicații germane, relevă o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social. 

„Diviziunea între săraci şi bogaţi s-a adâncit şi mai mult în timpul primelor închideri ale şcolilor din cauza pandemiei”, remarcă în acest sens Andreas Frey. Autorul remarcă faptul că predarea online s-a îmbunătățit în iarna 2020-2021 în unele situații, așa că unele concluzii despre aceste pierderi s-au schimbat și ele.

Cercetarea a fost întocmită pe baza unor date din întreaga lume referitoare la evoluţia pregătirii elevilor în perioadele în care pandemia COVID-19 a impus închiderea şcolilor şi trecerea la învăţământul online.

Foto: Mariakray | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Nu sunt de acord cu dl Alexandru .Cerintele care erau cand au fost in bancile scolii au fost diferite fata de cerintele din online.Atitudinea profesorilor a fost diferita.Articolul este foarte bun si foarte real.Nu stiu de ce nu intelege conducerea noastra sa renunte la ideile asta cu online-ul.Scoala online este doar ca sa nu zicem ca nu am facut scoala.Lasati copiii sa mearga la scoala.sa socializeze, sa relationeze cu ceilalti copii, cu profesorii cu lumea incojuratoare.

  2. Lasati fiecare elev si fiecare profesor sa isi trraga concluzii asupra propriilor experiente!
    In general, elevul conteaza, nu modul de desfasurare a cursurilor.
    Elevii care invata pe bancile scolii, au invatat si online.
    Elevii care la scoala nu sunt atenti la lectii, nu au invatat nici online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

12 rectori vor să controleze CNATDCU: cum se bat pe puterea de-a decide unde merg fondurile doctorale și afacerile plagiatelor foști miniștri și rectori la cel puțin al 2-lea mandat

12 rectori vor să propună direct membrii Consiliului Național pentru Atestarea Titlurilor Universitare (CNATDCU), ale căror mandate expiră pe 10 iunie. Tudorel Toader, Marian Preda, Daniel Breaz, Valentin Popa, Lucian…
Vezi articolul

Mircea Miclea, despre noile reguli de evaluare a școlilor doctorale: Marea greșeală este că s-a mers pe criterii minimale. Uniformizează, nu stimulează deloc competiția. Se evită din nou rankingul, adică să arătăm unde se face doctorat de calitate

Universitățile încep procesul de evaluare a școlilor doctorale, după 10 ani în care nu au fost inspectate și după scandaluri de plagiat care au zguduit din temelii învățământul superior și…
Vezi articolul