Învăţământul online a avut asupra elevilor acelaşi efect ca vacanţa de vară, ei nu au progresat – studiu al Universității Goethe din Frankfurt

5.181 de vizualizări
Foto: © Mariakray | Dreamstime.com
Învăţământul online sau la distanţă, o obligaţie pentru mulţi elevi în timpul pandemiei, produce sub aspect educaţional un efect similar celui al vacanţei de vară, iar randamentul şi competenţele elevilor nu progresează prin această metodă de studiu, potrivit unei cercetări efectuate de Universitatea Goethe din oraşul german Frankfurt, relatează agenţia germană EFE, citată de Agerpres.

„Evoluţia medie a competenţelor în perioada închiderii şcolilor din primăvara anului 2020 se caracterizează prin stagnare, cu tendinţa de diminuare” a acestora, afirmă Andreas Frey, care predă psihologia educației cu accent pe consiliere, diagnostic și evaluare la Universitatea Goethe și este unul dintre autorii studiului. „Efectul este similar vacanţelor de vară”, rezumă el.

Studiul, despre care au scris mai multe publicații germane, relevă o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social. 

„Diviziunea între săraci şi bogaţi s-a adâncit şi mai mult în timpul primelor închideri ale şcolilor din cauza pandemiei”, remarcă în acest sens Andreas Frey. Autorul remarcă faptul că predarea online s-a îmbunătățit în iarna 2020-2021 în unele situații, așa că unele concluzii despre aceste pierderi s-au schimbat și ele.

Cercetarea a fost întocmită pe baza unor date din întreaga lume referitoare la evoluţia pregătirii elevilor în perioadele în care pandemia COVID-19 a impus închiderea şcolilor şi trecerea la învăţământul online.

Foto: Mariakray | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comentarii
  1. Nu sunt de acord cu dl Alexandru .Cerintele care erau cand au fost in bancile scolii au fost diferite fata de cerintele din online.Atitudinea profesorilor a fost diferita.Articolul este foarte bun si foarte real.Nu stiu de ce nu intelege conducerea noastra sa renunte la ideile asta cu online-ul.Scoala online este doar ca sa nu zicem ca nu am facut scoala.Lasati copiii sa mearga la scoala.sa socializeze, sa relationeze cu ceilalti copii, cu profesorii cu lumea incojuratoare.

  2. Lasati fiecare elev si fiecare profesor sa isi trraga concluzii asupra propriilor experiente!
    In general, elevul conteaza, nu modul de desfasurare a cursurilor.
    Elevii care invata pe bancile scolii, au invatat si online.
    Elevii care la scoala nu sunt atenti la lectii, nu au invatat nici online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Orban, la instalarea lui Ciuparu în funcția de secretar de stat pentru Cercetare: UE va acorda aproape 6 miliarde de euro pentru specializarea inteligentă. Toate mecanismele să fie orientate spre realizarea de proiecte eligibile

“Cred că e o premieră să particip la instalarea unui secretar de stat, dar am ținut să fiu prezent la preluarea oficială a funcției de către profesorul Dragoș Ciuparu, pentru…
Vezi articolul

Premiul Nobel pentru Medicină 2019 a fost câștigat de cercetătorii William G. Kaelin Jr, Sir Peter J. Ratcliffe și Gregg L. Semenza, pentru descoperirile despre adaptarea celulelor la concentraţia de oxigen

Premiul Nobel pentru Medicină 2019 a fost acordat cercetătorilor William G. Kaelin Jr (profesor la Harvard), Sir Peter J. Ratcliffe (Oxford) şi Gregg L. Semenza (Johns Hopkins University), a anunțat…
Vezi articolul

Cercetătorii Ad Astra acuză Agenția Spațială Română de lipsă de transparență și cere informații privind participarea la programele europene de lansatoare, observarea pământului, tehnologie și securitate

Asociația Ad Astra a cercetătorilor acuză Agenția Spațială Română (ROSA) de lipsă de transparență, în contextul în care Guvernul se pregătește să plătească restanțele istorice cumulate de Româna la Agenția…
Vezi articolul

Puțină lumină în domeniul esențial al cercetării Covid-19, care începe să fie lovit de scandaluri: o “piață” cu sute de noi studii pe zi, în care China păstrează încă partea leului la referințe

Cum arată piața globală a cercetării legate de noul coronavirus, de s-a ajuns ca studii-cheie să fie retrase din jurnale specializate, cum e cazul studiului despre riscurile hidroxiclorochinei, publicat în…
Vezi articolul

Senatorul Mihai Goțiu critică planurile guvernului referitoare la cercetarea din fonduri europene: “Nu pedepsiți cercetarea clujeană, Clujul și Transilvania!”

Planurile autorităților referitoare la cercetarea din fonduri europene prezintă două mari probleme, arată senatorul USR Mihai Goțiu într-o interpelare depusă luni și consultată de EduPedu.ro. Comunitatea științifică, atrage atenția parlamentarul,…
Vezi articolul