Investițiile în profesori, planul Portugaliei pentru combaterea absențelor elevilor: bani pentru orele lucrate suplimentar, mai puțină muncă administrativă și atragerea profesorilor în școlile cu rată mare de absenteism

1.284 de vizualizări
Foto: © Vitalii Shkurko | Dreamstime.com
Guvernul Portugaliei a lansat prin Ministerul Educației un amplu plan de pregătire a școlilor pentru anul școlar 2024-2025 din punct de vedere al combaterii absenteismului școlar. Potrivit rețelei europene Eurydice de monitorizare a sistemelor de educație, măsurile din planul portughez sunt concentrate în jurul profesorilor.

Noile măsuri fac parte din proiectul „Plan + Clase + Succes” (Plano + Aulas + Sucesso) și au „scopul de a împiedica elevii să lipsească de la cursuri pentru perioade prelungite de timp pe parcursul anului școlar următor”, conform sursei citate.

Unul din motivele care a stat la baza planului a fost constatarea autorităților din Portugalia că „deoarece absențele prelungite de la ore pot duce la deteriorarea ireversibilă a parcursului educațional și a proceselor de învățare ale elevilor”.

  • „În plus, elevii din zonele dezavantajate din punct de vedere socio-economic sunt mai susceptibili de a se confrunta cu aceste absențe prelungite de la ore”, continuă în prezentarea de pe Eurydice.

Cele trei planuri principale de intervenție din strategia Portugaliei, împărțite la rândul lor în 15 măsuri mai specifice, sunt:

  • „Mai mult sprijin, cu un accent special pe îmbunătățirea condițiilor de muncă ale profesorilor prin măsuri de simplificare a activității administrative și prin plata orelor suplimentare.
  • O mai bună gestionare, prin punerea la dispoziția școlilor și a directorilor de școli a instrumentelor care permit o gestionare mai eficientă a cadrelor didactice pentru a reduce numărul elevilor absenți.
  • Păstrarea și atragerea cadrelor didactice, prin crearea de stimulente adecvate pentru atragerea cadrelor didactice în școlile cu cele mai mari rate de elevi absenți de la cursuri”.

Planul va fi aplicat în acțiune în anul școlar 2024-2025 care ar urma să înceapă pe 12-15 septembrie în funcție de cum decid școlile.

Planul „acordă prioritate școlilor care au cel mai mare număr de elevi absenți de la cursuri pentru perioade prelungite de timp, cu scopul de a reduce acest număr cu 90% până la sfârșitul primului trimestru”, se mai arată pe platforma europeană citată.

Foto: © Vitalii Shkurko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La profilul pedagogic s-au înscris 167 de elevi pe 48 de locuri, spune Adina Gruia, director al Liceului Teoretic „Nicolae Titulescu” din Slatina: Au rămas 139 după probele de aptitudini. Din acest moment se va ține cont de media pe care elevii o vor avea la Evaluarea Națională

Adina Gruia, director al Liceului Teoretic „Nicolae Titulescu” din Slatina, a declarat că 167 de elevi s-au înscris pe cele 48 de locuri de la profilul pedagogic. „Avem o clasă…
Vezi articolul

Rezultate simulare Evaluarea Națională 2023 în Iași: A crescut cu 15% numărul celor care iau măcar 5, față de simularea din ianuarie / Se menține decalajul la Matematică între urban și rural de 40%

Elevii care au promovat ambele probe la simularea examenului de Evaluare Națională din luna martie 2023 reprezintă 55.18% din totalul celor 7579 de elevi care le-au susținut, cu 15.60% peste…
Vezi articolul