Jean Badea, autorul proiectului Strategiei de digitalizare a Educației: A stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există / Se propun proiecte despre care nu se știe dacă vor fi asumate într-un plan național

810 vizualizări
Foto: edu.ro
Strategia de digitalizare a Educației a stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există, spune Jean Badea, autorul proiectului Strategiei SmartEdu, într-o reacție la anunțul ministrului fondurilor europene că aplicarea strategiei va fi operaționalizată prin fondurile din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Într-un mesaj pe pagina sa de Facebook, fostul subsecretar de stat (n. red. care și-a dat demisia din Ministerul Educației pentru că timp de două luni nimeni nu l-a mai întrebat nimic despre digitalizare, strategie sau alte planuri), spune că nu există un plan asumat pentru implementarea digitalizării Educației sau a Strategiei pentru digitalizarea Educației.

„Strategia a stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există”, scrie Jean Badea.

„Despre cum punem carul înaintea boilor!

“Ministrul Fondurilor Europene a vorbit și despre digitalizarea educației: „Este o strategie făcută de Ministerul Educației, pusă în dezbatere publică, aici sunt fondurile pentru operaționalizarea acestei strategii”.” (Sursa: Edupedu.ro)

Într-o succesiune logică, lucrurile pe scurt ar fi trebuit să stea așa:

  • 1. Stabilim obiectivele
  • 2. Realizăm planul de activități
  • 3. Implementăm proiectul
  • 4. Monitorizam și evaluăm rezultatele și îndeplinirea obiectivelor.

În fapt, nu avem un plan asumat. Strategia a stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există. Practic, la acest moment se propun proiecte despre care nu se știe daca vor fi asumate într-un plan național.

România ar fi trebuit să învețe din experiența (greșelile) proiectelor POSDRU a căror eficiență pentru sistemul de educație a fost aproape zero.

Sper ca de digitalizare să se ocupe totuși cei care știu mai mult decât să “lucreze PDF”.

Reamintim că ministrul Cristian Ghinea a anunțat ieri în Parlament că Educația are un procent de 11% din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în structura actualizată a PNRR, pe care România o va trimite Comisiei Europene. Ministrul a spus că fondurile totale alocate României prin PNRR sunt 29,2 miliarde euro.

Asta înseamnă că Educația ar primi proiecte de 3,21 miliarde euro, adică 15,7 miliarde lei, la cursul euro din prezent, în condițiile în care bugetul pe acest an al Ministerului Educației este de 25,7 miliarde lei.

Cristian Ghinea a mai spus că Guvernul a decis să propună proiecte suplimentare, cu 25% în plus față de alocarea care îi revine României, în acest plan, urmând ca la negocierile de la Bruxelles, să revină în alocarea reală.

Foto: edu.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Cîmpeanu: Competențele dobândite din învățarea informală și nonformală, alături de competențele formale, trebuie să fie certificate și recunoscute pe piața muncii / Curriculumul la decizia școlii trebuie să constituie un procent mai mare din numărul total de ore

Competențele dobândite din învățarea informală și nonformală, alături de competențele obținute din învațarea formală, trebuie să fie certificate și recunoscute pe piața muncii, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la…
Vezi articolul

Situație confuză: sindicatele solicită modificarea unui ordin de ministru prin care școlile sunt obligate să detașeze medicii și asistenții școlari la spitale sau DSP, dar medicii și asistenții sunt angajații primăriilor, nu ai școlilor, potrivit legii

Sindicatele FSLI solicită ministrului Educației Monica Anisie să modifice un ordin de ministru pe care aceasta l-a semnat împreună cu ministrul Sănătății, Victor Costache, și prin care obligă școlile să…
Vezi articolul

Cea mai mare inițiativă de robotică educațională școlară din România și chiar din Europa de Sud-Est, susținută și de Dacia. Roboții și cursurile oferite alături de BCR ar putea ajunge anul acesta la 50.000 de elevi / Cele 4 stadii pentru introducerea unui elev în robotică și la ce vârstă trebuie să înceapă

Nextlab.TECH este cea mai mare inițiativă de robotică educațională școlară din România și chiar din Europa de Sud-Est, susține coordonatorul acesteia, profesorul Răzvan Bologa, cadru didactic la Facultatea de Cibernetică…
Vezi articolul

Prioritățile europene în educație, pentru următorul deceniu: digitalul, tranziția verde, recuperarea post-pandemie – oficiali ai Comisiei și ai Parlamentului European, la Summitul Educației

Transformarea digitală și tranziția verde au fost principalii piloni ai descrierilor oferite de reprezentanții forurilor europene pentru schimbările prin care va trece educația pe continent în următorul deceniu, conform prezentărilor…
Vezi articolul