Jean Badea, autorul proiectului Strategiei de digitalizare a Educației: A stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există / Se propun proiecte despre care nu se știe dacă vor fi asumate într-un plan național

815 vizualizări
Foto: edu.ro
Strategia de digitalizare a Educației a stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există, spune Jean Badea, autorul proiectului Strategiei SmartEdu, într-o reacție la anunțul ministrului fondurilor europene că aplicarea strategiei va fi operaționalizată prin fondurile din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Într-un mesaj pe pagina sa de Facebook, fostul subsecretar de stat (n. red. care și-a dat demisia din Ministerul Educației pentru că timp de două luni nimeni nu l-a mai întrebat nimic despre digitalizare, strategie sau alte planuri), spune că nu există un plan asumat pentru implementarea digitalizării Educației sau a Strategiei pentru digitalizarea Educației.

„Strategia a stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există”, scrie Jean Badea.

„Despre cum punem carul înaintea boilor!

“Ministrul Fondurilor Europene a vorbit și despre digitalizarea educației: „Este o strategie făcută de Ministerul Educației, pusă în dezbatere publică, aici sunt fondurile pentru operaționalizarea acestei strategii”.” (Sursa: Edupedu.ro)

Într-o succesiune logică, lucrurile pe scurt ar fi trebuit să stea așa:

  • 1. Stabilim obiectivele
  • 2. Realizăm planul de activități
  • 3. Implementăm proiectul
  • 4. Monitorizam și evaluăm rezultatele și îndeplinirea obiectivelor.

În fapt, nu avem un plan asumat. Strategia a stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există. Practic, la acest moment se propun proiecte despre care nu se știe daca vor fi asumate într-un plan național.

România ar fi trebuit să învețe din experiența (greșelile) proiectelor POSDRU a căror eficiență pentru sistemul de educație a fost aproape zero.

Sper ca de digitalizare să se ocupe totuși cei care știu mai mult decât să “lucreze PDF”.

Reamintim că ministrul Cristian Ghinea a anunțat ieri în Parlament că Educația are un procent de 11% din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în structura actualizată a PNRR, pe care România o va trimite Comisiei Europene. Ministrul a spus că fondurile totale alocate României prin PNRR sunt 29,2 miliarde euro.

Asta înseamnă că Educația ar primi proiecte de 3,21 miliarde euro, adică 15,7 miliarde lei, la cursul euro din prezent, în condițiile în care bugetul pe acest an al Ministerului Educației este de 25,7 miliarde lei.

Cristian Ghinea a mai spus că Guvernul a decis să propună proiecte suplimentare, cu 25% în plus față de alocarea care îi revine României, în acest plan, urmând ca la negocierile de la Bruxelles, să revină în alocarea reală.

Foto: edu.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Consiliul Legislativ contrazice Ministerul Educației: Legile Iohannis intră în vigoare pe 3 septembrie, nu pe 4 / OUG prin care Deca își modifică propria lege ar putea fi neconstituțională, avertizează Consiliul

Consiliul Legislativ contrazice Ministerul Educației în privința zilei când trebuie să intre în vigoare legile Educației. Concret, Consiliul Legislativ transmite că Legea învățământului superior intră în vigoare pe 3 septembrie,…
Vezi articolul

Ligia Deca, bolnavă de Covid-19, şi-a anulat participarea în plenul Senatului, la Ora Guvernului / Ea a făcut parte din delegația oficială care l-a însoțit pe președintele Klaus Iohannis în vizita din Emiratele Arabe Unite

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, şi-a anulat participarea miercuri, în plenul Senatului, la Ora Guvernului, din cauza îmbolnăvirii de COVID, scrie G4Media care citează Agerpres. Amintim că ministra Educației confirmase participarea…
Vezi articolul

Elevii vor veni la școală prin rotație, în clasele în care peste jumătate din copiii din ani terminali vor prezență fizică la ore. Cîmpeanu, cu privire la elevii care stau acasă: Am transmis în sistem obligativitatea accesului la educație și vom reveni cu precizări

În clasele de-a VIII-a și a XII-a în care toți elevii vor vrea să vină fizic la școală, în localitățile care au intrat în scenariul roșu, “se vor lua măsuri…
Vezi articolul