Ghinea: Educația are un procent de 11% din PNRR

1.963 de vizualizări
Sursă foto: Captură Facebook
Educația are un procent de 11% din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a anunțat astăzi ministrul investițiilor și proiectelor europene Cristian Ghinea, care prezintă structura actualizată a PNRR, pe care România o va trimite Comisiei Europene. Ministrul a spus că fondurile totale alocate României prin PNRR sunt 29,2 miliarde euro. Asta înseamnă că Educația primește 3,21 miliarde euro, adică 15,7 miliarde lei, la cursul euro din prezent, în condițiile în care bugetul pe acest an al Ministerului Educației este de 25,7 miliarde lei.

PNRR va conține cele mai mari investiții făcute în România de după 1990 în școli, spitale, autostrăzi și protecția mediului, în special pentru păduri, sistemul de apă și protecția aerului.

PNRR va include un program național pentru dezvoltarea învățământului preșcolar și unui program național pentru creșă pentru prima oară în România, a mai spus Ghinea.

Ministrul Fondurilor Europene a vorbit și despre digitalizarea educației: „Este o strategie făcută de Ministerul Educației, pusă în dezbatere publică, aici sunt fondurile pentru operaționalizarea acestei strategii”.

România educată, învățământul dual: „Aici vorbim despre o reformă legislativă prin care să creștem nivelul din învățământul tehnic și a face și joncțiunea dintre aceste școli licee profesionale și mediul de afaceri cat și construirea unor centre regionale de învățământ dual”, a spus Ghinea.

Parlamentul European a aprobat, pe 10 februarie, Mecanismul de redresare și reziliență, conceput pentru a ajuta statele membre să combată efectele pandemiei de COVID-19, cu 582 voturi pentru, 40 împotrivă și 69 abțineri.

Mecanismul de redresare și reziliență este cel mai important constitutiv element al pachetului de stimulente aferent Instrumentului european de redresare „Next Generation EU”, în valoare de 750 de miliarde EUR, precizează Parlamentul European.

Prin Mecanism, se pun la dispoziția statelor membre 672,5 miliarde de euro sub formă de granturi și împrumuturi pentru a finanța măsuri naționale care atenuează consecințele economice și sociale ale pandemiei.

Infrastructură școlară și universitară: „Un fond de granturi pentru școli și universități care să ridice nivelul de dotări și nivelul de infrastructură pe o metodologie de mapare a nevoilor fiecărei școli dezvoltate împreună cu Banca Mondială.”

Despre pilonul copii și tineret, pilonul social introdus de Parlamentul European: „Aici vorbim de programul pentru reducerea abandonului școlar, un program masiv, suntem țara din UE cu cel mai mare abandon școlar și vrem să investim mai ales în școlile cu risc mare de abandon, vrem să investim un sistem de granturi pentru a ține copiii la școală.”

Programul național pentru creșe: „Există deja demarat la Ministerul Dezvoltării pentru schimbarea normativelor care sunt vechi din anii 1990 și vom începe atât construcția de creșe din aceste fonduri direct cât și un sistem de stimulare a companiilor care vor să creeze creșe pentru angajați.”

Despre tineret și sport: „Vrem să investim în granturi pentru Tineret și Sport, vor fi alocate în zona de organizații și cluburi și organizație de tineret care să-și propună și o misiune socială, culturală, de angajare comunitară. Ultimul programul național pentru creșă, există deja demarat la Ministerul dezvoltării pentru schimbarea normativelor care sunt vechi din anii 90 și vom începe atât construcția de creșă din aceste fonduri, cat și un sistem de stimulare a companiilor care vor să creeze greșit pentru angajați pentru a merge în această direcție”, a mai spus Ghinea.

__________

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.


1 comment
  1. Ohoho! Ce ghinea! Pardon, ce ghini! Vor avea firmele politrucilor ce câștiga pentru câteva generații, iar școlile vor rămâne în aceeași paragină ca și până acum. Dejà-vu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cornelia Popa, vicepreședinte de sindicat, întrebată ce soluție are pentru profesorii care refuză să țină ore online: Așteptăm dotările tehnice / Mulți inspectori sunt în campanie și nu au putut fi accesați banii pentru echipamente

„Noi așteptăm dotările tehnice și vă garantez că profesorii sunt pregătiți să meargă mai departe. Și există soluții și cu o bază legală adecvată, astfel încât profesorii să nu fie…
Vezi articolul

A fost reactualizat site-ul Titularizare 2022 cu lista candidaților înscriși la concurs, cu două săptămâni înaintea probei scrise și după ce în ultimele 3 luni afișarea posturilor a fost mutată pe site-ul Ministerului Educației

Site-ul Titularizare 2022 a fost reactualizat cu lista candidaților înscriși la concurs, după o perioadă de trei luni. Amintim că Edupedu.ro a scris că, în luna martie, Ministerul Educației a mutat afișarea…
Vezi articolul

Profesorii vor include inteligența artificială în predare la nivel preuniversitar, ei și elevii vor fi evaluați cu ajutorul unor instrumente IA, iar domeniul va fi abordat în discipline opționale la liceu, conform proiectului Strategiei naționale pentru IA

Inteligența artificială urmează să fie studiată în cadrul unor discipline noi, opționale, sau în module opționale la nivel de liceu, iar profesorii o vor îngloba în activitățile de predare, reiese…
Vezi articolul