Liberation: Sistemul de învățământ românesc, deja sub presiune înainte de războiul din Ucraina, se luptă acum să integreze zeci de mii de elevi suplimentari, care se confruntă adesea cu bariera lingvistică

2.409 vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
La Constanța, în România, copiii ucraineni continuă să meargă la școală și pe timpul verii. În program au o singură materie: limba română. După mai bine de un an și jumătate de la începutul războiului din Ucraina și afluxul masiv de refugiați, România încă se luptă să integreze în sistemul său școlar zecile de mii de copii care s-au refugiat pe teritoriul său. Limba rămâne unul dintre obstacolele majore, scrie Liberation, citată de Rador și preluată de G4Media.ro.

„S-au făcut eforturi uriașe, mai ales la nivel local. Dar chiar și înainte de criza din Ucraina, statul român era fragil la capitolul educație”, explică Jean-Benoit Manhes, coordonator pentru situații de urgență la UNICEF România. Sistemul școlar nu este în stare foarte bună, estimându-se că mai puțin de 60% dintre elevi au nivelul cerut. Semn al neajunsurilor din acest sector a fost recenta grevă: profesorii români au purtat un război de trei săptămâni în mai și iunie pentru a cere creșterea salariilor.

Problema școlii este deosebit de importantă, deoarece refugiații ucraineni din România, ca și cei din restul Europei, sunt foarte adesea mame însoțite de copii. Potrivit unui raport guvernamental, în ianuarie 2023 aproape jumătate din cei 107.241 de refugiați din România înregistrați erau minori, din care doar 3.969 erau înscriși într-o școală românească. Potrivit autorilor documentului, acest lucru se explică prin „lipsa recunoașterii diplomelor românești de către autoritățile ucrainene și prin bariera lingvistică”.

Cifrele au crescut de atunci. În iunie, la sfârșitul anului școlar, în școlile românești erau înscriși peste 23.000 de elevi ucraineni. Dar doar 7.353 dintre ei sunt cu adevărat integrați în sistemul școlar, în timp ce restul de 16.000 au statut de „auditor” care le permite să frecventeze cursurile, dar nu și să susțină examene.

Citește articolul complet pe G4Media.ro

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David, despre absenteismul elevilor la examenele naționale, cercetat pentru prima dată de Institutul pentru Științele Educației: Știm care sunt cauzele, știm ce ar trebui făcut, așteptăm resursele. Teama mea este că și dacă am avea resurse, de multe ori am observat că autoritățile din zona educației nu înțeleg nevoia specialistului

Daniel David, profesor de psihologie clinică și științe cognitive clinice, rector UBB, spune că ne aflăm “într-un moment de decizie, dacă vrem să facem ceva”, după ce au fost publicate…
Vezi articolul

HARTĂ Informatica în școlile din România – concentrată în clasele superioare și axată pe teme care-și pierd din relevanța educațională, pe când în alte țări se extinde în școala primară și dă importanță temelor actuale: relația om-tehnologie, interfețe, siguranță – raport Eurydice

România predă intens informatica în gimnaziu și liceu, iar pentru ultimii ani de școală se înscrie în rândul țărilor cu cele mai multe ore de predare a acestei materii, însă…
Vezi articolul