Ligia Deca, după ce un elev a rănit o profesoară în timpul orei: Condamn cu fermitate orice act de agresiune din școală

6.172 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos
UPDATE Ministrul Educației, Ligia Deca, reacționează la câteva ore după incidentul grav petrecut într-un liceu din București, în care un elev de 16 ani a înțepat cu un obiect ascuțit, în zona gâtului, pe profesoara sa de limba japoneză, în vârstă de 26 de ani. Oficialul condamnă „orice act de agresiune din școală, fie ea fizică sau verbală, îndreptat asupra membrilor comunității școlare”. Ulterior acestei declarații, ministerul Educației a emis o informare de presă precizând că “vom continua să monitorizăm acțiunile întreprinse la nivelul unității școlare în care s-a produs incidentul”.

Redăm declarația Ligiei Deca, publicată pe Facebook: „Incidentul regretabil de astăzi, în care o profesoară a fost rănită de un elev în sala de clasă, este un semnal de alarmă care se adaugă celorlalte situații care ne-au atras atenția asupra importanței pe care trebuie să o acordăm siguranței în mediul școlar.

Condamn cu fermitate orice act de agresiune din școală, fie ea fizică sau verbală, îndreptat asupra membrilor comunității școlare!

Avem nevoie ca școala să fie un loc în care atât copiii, cât și profesorii să se simtă în siguranță.

Am convingerea că inițiativele instituționale – regulamente, proceduri, activități în comun cu parteneri instituționali – trebuie să fie dublate de o atitudine responsabilă a tuturor celor implicați în educație și de un parteneriat real școală-familie. Doar în acest fel, incidente zguduitoare, asemeni celui de astăzi, vor putea fi prevenite”.

Mai târziu, după declarația pe Facebook a ministrei, ministerul Educației a emis o informare de presă pe acest caz:

“În cursul zilei de astăzi, Inspectoratul Școlar al Municipiului București a informat Ministerul Educației în legătură cu producerea unui incident la un liceu din București, respectiv un incident în care un cadru didactic a fost agresat de un elev, în timpul orei.

Reprezentanții Ministerului Educației au ținut permanent legătura cu reprezentanții ISMB, care, de altfel, s-au deplasat la fața locului. Sunt în desfășurare demersuri ale instituțiilor competente, pentru stabilirea circumstanțelor în care s-a produs incidentul.

Ministerul Educației condamnă ferm agresiunea de orice fel în mediul școlar, indiferent dacă este îndreptată asupra elevilor, asupra cadrelor didactice sau asupra altor categorii de personal din instituțiile de învățământ.

Vom continua să monitorizăm acțiunile întreprinse la nivelul unității școlare în care s-a produs incidentul, pentru a ne asigura că vor fi respectate prevederile legale ce se impun a fi urmate în astfel de situații și pentru a avea certitudinea sprijinului pe care cei implicați, inclusiv elevii martori la incident, îl vor primi în perioada următoare”.


22 comments
  1. De ce a plecat acest copil de la Vulcanescu? Stie d.na ministru? A creat si acolo probleme? A amenintat? De ce a putut sa fie transferat de la un liceu tehnologic la unul de peste 9? A dat examene? Cine a vrut sa scape de el si de ce? S-a pus in atentia parintilor sa fie mutat ca sa se musamalizeze ceva?

  2. Bătaia de joc și decăderea sistemului de învățământ din toate punctele de vedere e vizibila. Elevii dar și părinții au curajul sa pună la punct profesorii. Iar profesorilor le e teama sa dea teme pt acasă și teste sau note mai mici.Si asa am ajuns sa facem meditații. O industrie înfloritoare! Un salariu al unuia din părinți se virează direct în meditațiile copilului. Nu s-a luat nicio măsură și nici nu cred ca se va lua, ba dimpotrivă, se pare ca se încurajează aceste pregătiri, o data ce în școală copiii sunt pregătiți la un nivel iar la trecerea într-o alta etapa li se cere mult mai mult.
    De ce mai trimitem copiii la școală? Pentru violenta?
    E jalnic ce se întâmplă, dar la examene le cerem tuturor elevilor sa facă performanta!

  3. Ar fi culmea sa fiti de acord cu un astfel de comportament. problema e ca sunt din ce in ce mai multe. voi stati in birouri, nu stiti ce se intampla in scoli si nici nu faceti nimic.

  4. Credeti ca cineva citeste ce se spune aici?.Ministra asta nu a fost intr-o sc.de10 ani habar nu are de sc reala copii cu probleme grave parintii care nu le recunosc consilieri sc care au o pregatire slaba si cheama copii la cabinetul particular iar la sc vin odata pe luna .

  5. Rușine, Rușine,, Rușine,de 3 ori Rusine!!! O ministra incompetenta și care nu face altceva decât să distrugă sistemul de învățământ! Demisă această ministra incompetenta,asta ar trebui! Sistemul acesta de învățământ este Putred și infect,plin de mizerie și de a scoate incompetenți pe banda rulanta! A crescut semnificativ semianalfabetismul și abandonul școlar! De ce? Din cauza incompetentei voastre ,a ” mizeriei” ideologice din creierul uscat pe care îl aveți,voi cei ce conduceați acest minister! Chiar NU va e pic de rușine,unde ați dus acesta țară,acest sistem de educație, oglinda unei societăți??? Ați luat toate pârghiile necesare unui cadru didactic, pentru a desfășura ora de curs Intr un mediu propice,și ați dat putere nelimitată elevilor și părinților! Ați îngropat de TOT sistemul de educație! Efectiv ,ați distrus cu Premeditare,baza , temelia acestei societăți! In Constituție este trecut și cunoscut ,că articolul,referitor la Subminarea economiei și educației naționale ” , Cei 3 piloni de baza ai unei societăți sunt: Educație, Sănătate și Credința (Religia)! Deci e foarte clar ceea ce se întâmplă!

  6. Asta se intampla cand dai elevului toate drepturile…..poate sa te omoare….dar tot tu esti vinovat , ca nu stii cum sa il atragi

  7. Elevul a ținut compasul (obiect tăietor înțepător) în mână iar profesorul s-a mișcat brusc, rănindu-se. 🙂

  8. “orice act de agresiune din școală, fie ea fizică sau verbală, îndreptat asupra membrilor comunității școlare”

    Mitomana von Luxemburg nici măcar nu folosește cuvântul profesor. Asta arată că în subconștient nu valorizează sub nicio formă dascălii.
    De empatie ce să mai vorbim.
    O politrucă așezată vremelnic în fruntea Ministerului.
    Pe vremea lui Spiru Haret nu ar fi fost angajată nici măcar îngrijitoare la creșă pt. că nu are nici cele mai mici reflexe de umanitate sau grijă față de oameni.

    Deca, un eșec lamentabil prin care sistemul educațional a fost dus pe fundul prăpastiei unde își sapă o groapă adâncă din care cel puțin trei generații nu îl vor mai scoate!

  9. D-na Plecăciune (din păcate nu o pot numi ministru) nu ar fi clipit nici dacă murea profesoara.

    Ba îi era chiar mai simplu la declarații pt că ,,mortul a fost de vină ”

    Este incredibil cum acești ipochimeni au distrus sistemul de educație.

    Ce au pățit elevii traficanți de droguri de acum 2 săptămâni?
    Nimic.

    Ce va păți elevul din speța noastră pt. tentativă de omor?
    Nimic.

    De ce?

    Simplu. Ministerul a ciuntit prin ROFUIP-uri si statute ale elevilor orice posibilitate de reacție la comportmentele grave!

    Cum?
    Prin sintagme pline de viclenie :
    ,, sancțiunea POATE fi însoțită de scăderea notei la purtare”
    elevul NU poate fi exmatriculat
    ,,are la dispoziție o perioadă de 8 săptămâni în care dacă dovedește un comportament…i se Retrage sancțiunea”

    Acum MINISTERUL, ca să fie sigur că elevii își vor cunoaște DOAR drepturile, înființează consilii ale elevilor în școlile gimnaziale.

    Profesorii tot nu au statut.
    Și nici nu vor avea.

    La toate astea se mai adaugă și comportamentul de vătafi și de ,,proprietari de
    sclavi” ai unor directori sau inspectori de prin ISJ uri care tratează profesorii precum iobagii de pe propria moșie.
    Când scapi de ei dai de persiflarea beizadelelor sau de istericalele părinților atotștiutori parveniți și inculți (în fața cărora orice comentariu aduce și mai multă presiune psihică întrucât au agenda telefonică plină de politruci care se activează instant la orice reclamație)

    Probabil va urma și ultimul ,,jalon” de atins.

    Un profesor omorât în școală.
    Societatea se va obișnui și cu asta și profesorii vor fi considerați oficial (printr-o legea a educației eventual) cea mai neimportantă componentă a societății!

  10. EXMATRICULAREA nu DOAMNA MINISTRU cu Romania Educata a scos-o ?
    Vai si amar! Monitorizeaza ea si reda siguranta in scoli. Habarnisti, singura preocupare a lor e sa faca calendarul anului scolar pe modele. In rest, toti drogangiii, batausii, urangutanii coborati din copac cu statut de ELEV NU POT FI EXMATRICULATI ! A INTERZIS EA, S-A DAT LEGE!🙈

  11. Nu ar fi mai util ca acel set de proceduri sa fie elaborate de o structura a ARACIP? Ele sa fie editabile și prezente în școală și pe siteul școlii. Asa o avocată înțepata poate sa conteste aceste proceduri dacă nu sunt realizate cu aportul unui jurist bun.

  12. Cum nu-i este rusine femeii asteia care se numeste MINISTRU sa comenteze cand domnia sa a eliminat orice parghie pe care o puteau folosi profesorii pentru gestiunea situatiilor.
    Cer reintroducerea scolilor de corectie, numiti-le cum vreti, dar adunati acolo toate elementele periculoase din scoli.
    ELEVII NORMALI au si dreptul la educatie ! (lucru aproape imposibil azi, nu sunt multe clase unde nu exista elevi problema)

  13. “Condamn cu fermitate” -acesta este un răspuns al unui ministru!?
    Violența verbală și fizică, jignirile, injuriile împotriva profesorilor sunt o realitate dureroasă, pe care nimeni nu vrea să o recunoască.
    Profesorii sunt bătaia de joc a societățîi, nu au drepturi, nimeni nu le apără demnitatea, nu mai sunt în siguranță, primesc zilnic indicații de la mămici atotștiutoare și de la elevi cum să-și facă treaba pentru care ei s-au pregătit….
    Nu mai există nici o pârghie prin care profesorii să poată readuce disciplina, respectul, seriozitatea, cultul muncii în școlile din România.
    Citiți reacția ministrului și o să redescoperiți noul limbaj de lemn, marca România Educată!

  14. Toate nenorocirile nu se pot pedepsi pentru că este stipulat în legile statului român DREPTURILE COPIILOR.
    Un mic exercițiu : fiecare cetățean are drepturi, conform Constituției , DAR deși am dreptul să cumpăr două mașini de lux, nu am banii necesari, deci la ce mă ajută LEGEA?! Drepturile sunt niște litere moarte într-un text. Încă un exemplu: eu am dreptul să trec granița și să ajung la Paris, dar dreptul la un salariu decent nu îl am prin urmare fac ceva în drepturile lor…
    Nu le mai băgați în cap copiilor că ei au drepturi mai multe decât cadrele didactice!

  15. Aștept masuri concrete de la Ministru, nu comentarii gratuite. Sa vina cu decizii sa nu se mai repete sau sa se diminueze riscul. Asa, ne plângem și gata. Dacă cel care trebuie sa acționeze nu o face, atunci cine?

  16. Cum se rezolva violenta in scolile capitalei:cu sedinte interminabile in care se discuta nimic,cu amenintari din partea parintilor,cu procese verbale sa”fim acoperiti”,cu lipsa de respect pentru cadrele didactice.
    Scoala in care conteaza doar ROMANA si MATEMATICA in rest nimic naste monstrii!!!
    Popor de needucati,analfabeti funcional dar cu note mari la examen,meditatii si atat.

  17. Pagina principală: articol cu 3 comentarii.
    Afișat: 1 comentariu.

    Publicați doar ce vă convine, când vă convine. Rușine să vă fie.

  18. ”inițiativele instituționale – regulamente, proceduri, activități în comun cu parteneri instituționali – trebuie să fie dublate de o atitudine responsabilă a tuturor celor implicați în educație și de un parteneriat real școală-familie. ”

    Limbă de lemn. Copilul acela de 16 ani a dat la întâmplare cu cuțitul într-un persoană, și doar norocul a făcut să nu o lovească în carotidă. Nu va putea fi exmatriculat, mutat într-o școală disciplinară / de corecție (nu mai există), probabil nici nu va fi pedepsit penal prea grav, pentru că e minor și pentru că – repet – norocul a făcut să nu ucidă. Eventual va avea nota scăzută la purtare. Și dacă nu e respectată strict procedura, ar putea contesta pedeapsa și să mai și câștige, ca și elevul cu părinte secretar de stat de acum o săptămână-două.

    Pentru ce? Pentru un TEST neanunțat. Dar elevul avea arma asupra lui – de ce?

    Avem mare noroc toți că nu suntem în State, unde probabil nu venea cu briceagul în geantă, ci cu un AR-15 și nu încerca să o omoare doar pe profesoară, ci tot ce nimerea în cale.

    Iar madam ministrul ne spune să respectăm proceduri – CARE proceduri? Ce EFECTE au ele? ZERO, doamnă ministru. ZERO BARAT. Ați scos până și exmatricularea sau mutarea disciplinară, CE pot să facă un profesor sau o școală ca sancțiune pentru așa ceva?! Să-l primească iar la ore și să încerce să consilieze un elev care vine înarmat cu cuțit la școală – în ce scop? Dacă încerca să înjunghie un coleg, cine era de vină? (Nu e nevoie să răspundă nimeni, e întrebare retorică. Cunoaștem vinovații de serviciu.)

  19. Începem să culegem ce am sădit! Violența școlară nu se oprește cu declarații și stări de bine. Se impune rapid necesitatea ca elevii agresivi să participe doar online la activitățile școlare. Dreptul la educație al unui elev agresiv nu trebuie să încalce dreptul la educație al unei clase întregi! Dragi conducatori oferiți instrumente legale de stăvilire a violenței școlare. Actuala legislație creează mediul propice pentru anarhie. Dragi conducatori mergeți în școli și vedeți realitatea din teren. Asta dacă vă pasă de copiii vostri! Știm că sunteți dirijați de afară dar priviți în ochii copiilor dumneavoastră și nu îi trădați pentru interesele cuiva. Dumnezeu să lumineze inima și mințile celor ce au în mâini destinul acestui popor! Doamne ajută!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca: Reiterez angajamentul ferm al Guvernului cu privire la creșterea atractivității carierei didactice. Avem nevoie de un echilibru între îmbunătățirea performanțelor cadrelor didactice și investiții

„Reiterez angajamentul ferm al Ministerului Educației și al Guvernului cu privire la creșterea atractivității carierei didactice. Pe lângă creșterile salariale, avem nevoie de un echilibru între îmbunătățirea performanțelor cadrelor didactice…
Vezi articolul