Ligia Deca și alte oficialități au fost duse de World Vision România să vadă situația din două școli aflate în zone sărace din Ialomița, unde organizația desfășoară programe în sprijinul copiilor / Peste jumătate dintre elevii participanți la un sondaj în astfel de zone spun că li se cer bani de fondul clasei

804 vizualizări
Foto: World Vision Romania
Ministrul Educației, Ligia Deca, și alte autorități centrale și locale au vizitat, vineri, o școală și un liceu din zone dezavantajate din județul Ialomița, în cadrul unui program prin care organizația World Vision România “încurajează politicienii (…) să meargă în comunități vulnerabile”. Prin acest program, organizația urmărește să ajute decidenții “să identifice, la firul ierbii, nevoile elevilor și apoi să promoveze măsuri prin care să protejeze drepturile tuturor copiilor”, arată World Vision într-un comunicat de presă.

Este vorba despre un nou program al organizației, numit “Autorități la Sat”, iar în prima vizită, organizată înaintea Zilei Internaționale a Drepturilor Copiilor (20 noiembrie), au fost invitați, pe lângă ministrul Ligia Deca: Cristina Cuculas (Secretar General al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului), Cătălina Galer (Consilier de Stat în cadrul Administraţiei Prezidenţiale), Dragoş Pîslaru (Europarlamentar), Jean Badea (subprefect la Prefectura Bucureşti), Gica Dinu (Inspector școlar de educație permanentă și activități extrașcolare ISJ Ialomița), Ileana Buzea (Inspector pentru Management instituțional la ISJ Ialomița).

Vizita a fost programată la o școală și un liceu din comunități dezavantajate. Acolo, World Vision implementează două programe ce au drept scop creșterea nivelului de bunăstare a copiilor și reducerea abandonului școlar, programe “nominalizate ca modele de bună practică”. Inclusiv de către Reprezentanții Băncii Mondiale în România.

Sondaj: Elevii din medii vulnerabile despre pretențiile de la școală, pedepse și discriminare

Cu aceeași ocazie, World Vision a făcut publice rezultatele unui sondaj realizat în rândul a peste 600 de elevi din medii vulnerabile – mediul rural și orașe mici. Fără a preciza un nivel de reprezentativitate a eșantionului, organizația arată că peste jumătate dintre respondenți spun că profesorii le cer bani pentru fondul clasei, deși accesul la învățământ este gratuit și obligatoriu și aproximativ jumătate spun că ei și colegii lor au fost dați afară din clasă de către profesori.

Alte rezultate ale sondajului în rândul unor elevi din medii dezavantajate (gimnaziu și liceu):

  • Doar 6 din 10 respondenți (59%) spun că nu primesc note mici drept pedeapsă.  
  • O treime dintre copiii participanți spun că, în clasa lor, profesorii discriminează elevii, în baza capacității intelectuale, aspectului fizic, religiei, îmbrăcămintei sau dizabilității.
  • 45% dintre respondenți spun că, în clasa lor, colegii sunt cei care discriminează alți elevi.
  • 70% dintre respondenți spun că profesorii le cer să aducă bani de acasă pentru culegeri și alte caiete speciale cu exerciții de lucru. 
  • Aproape 1 din 2 copii participanți (47%) nu se simte liber să-și exprime opiniile în fața profesorilor.

Rezultatele sondajului, integral, în format .pdf:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consilierul ministrului Educației, Radu Szekly, nu este în conflict de interese fiind și co-fondator al Școlii Româno- Finlandeze de la Sibiu, potrivit Agenției Naționale de Integritate

Funcția de consilier al ministrului Educației nu este în incompatibilitate cu cea de co-fondator al unei școli private, transmite Agenția Națională de Integritate într-un răspuns cerut de Edupedu.ro. Școala Româno-Finlandeză…
Vezi articolul

SURSE Catinca Nistor a menționat „undergraduate studies diploma” pe CV-ul oficial depus la Parlament pentru candidatura pe postul de director al Institutului Cultural Român (ICR) din Londra / Pentru cursurile respective sunt acordate de fapt certificate

În CV-ul oficial depus la Parlament de către Catinca Maria Nistor este menționată o diplomă de studii „undergraduate” (echivalent al unor studii de licență) de la London School of Economics…
Vezi articolul