Lipsa telefoanelor în școală îmbunătățește substanțial rezultatele și comportamentul elevilor și reduce diferențele de învățare – studiu masiv desfășurat în India

82 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Studiile desfășurate în diverse țări, în 2025, au demonstrat clar că lipsa telefoanelor mobile în timpul orelor are rezultate pozitive majore asupra învățării, notează site-ul de specialitate Edutopia într-un sumar al studiilor de impact pe teme educaționale, publicate în lume în ultimul an. Analiza sa se apleacă îndeosebi asupra unui studiu din India, realizat pe un eșantion masiv de aproape 17.000 de elevi, ce a urmărit să afle diferențele produse de prezența sau absența dispozitivelor mobile asupra elevilor, în timpul programului de școală.

Potrivit studiului citat, o parte din eșantionul de elevi au fost nevoiți să renunțe la telefon în timpul orelor, pe parcursul unui semestru, iar cealaltă parte a avut acces la telefoane.

  • Rezultatul: clasele unde elevii nu au avut acces la telefoane au avut rezultate mai bune la învățare, mai ales în rândul elevilor noi și a celor care întâmpină dificultăți educaționale. Interdicția „poate îmbunătăți substanțial notele” și „diminua decalajele în rezultatele” elevilor, potrivit concluziilor studiului, care oferă o legătură de cauzalitate între restricțiile privind telefoanele mobile și note.

În plus, arată aceeași cercetare citată de Edutopia, la clasele fără telefoane au fost raportate mai puține cazuri de comportament perturbator”, „mai puține discuții fără legătură cu materialul școlar între elevi”, precum și legături mai strânse între elevi și profesori. 

Iar copiii din clasele fără telefon au ajuns să sprijine restricțiile, susținând la nivel de grup interdicția privind telefonul, ceea ce semnalează, potrivit sursei citate, „o convergență a performanței academice” și a „receptivității sporite a studenților”.

Edutopia face trimitere la un studiu similar desfășurat în Florida, ce a indicat rezultate pozitive similare în cazul interdicției telefoanelor.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. În India da, în România nu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Biblioteca Școlară Virtuală are oficial un manager, deși licitația pentru proiect nu s-a încheiat nici la doi ani de la semnare. Marian Murguleț, fost secretar de stat al Guvernului Dăncilă și pentru 24 de ore în Guvernul Cîțu, fost șef la SIVECO va implementa proiectul de 40 de milioane de euro al Ministerului Educației

Biblioteca școlară Virtuală – EDULIB are oficial un manager de proiect, post câștigat în urma unui concurs de Marian Murguleț, fost șef la SIVECO, fost secretar de stat la Guvern,…
Vezi articolul

Este urgentă revenirea la fundamental în școli, altfel creăm generații întregi de copii care sunt formați intelectual pe o bază foarte fragilă – Daniel Funeriu: Îi invit pe apostolii gândirii critice să-și formeze înainte de toate gândirea VIDEO

„Toate competențele „soft” se pot învăța, se pot preda și atunci când faci materiile fundamentale, dar materiile fundamentale nu pot fi predate când le predai copiilor soft skills”, spune Daniel…
Vezi articolul

Profesorul Doru Căstăian: Profesorii au descoperit că o clipă de îndrăzneală şi demnitate le poate aduce mai mult decȃt decenii de fatalism şi supunere / Părinților și copiilor le datorăm o şcoală mai bună, mai demnă, mai calificată, mai umană. Iar nouă ne datorăm un sindicat condus de oameni verticali şi mai curajoşi

Părinților și copiilor „le datorăm o şcoală mai bună, mai demnă, mai calificată, mai umană. Iar nouă ne datorăm un sindicat condus de oameni verticali şi mai curajoşi“, scrie profesorul…
Vezi articolul