Lipsa telefoanelor în școală îmbunătățește substanțial rezultatele și comportamentul elevilor și reduce diferențele de învățare – studiu masiv desfășurat în India

88 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Studiile desfășurate în diverse țări, în 2025, au demonstrat clar că lipsa telefoanelor mobile în timpul orelor are rezultate pozitive majore asupra învățării, notează site-ul de specialitate Edutopia într-un sumar al studiilor de impact pe teme educaționale, publicate în lume în ultimul an. Analiza sa se apleacă îndeosebi asupra unui studiu din India, realizat pe un eșantion masiv de aproape 17.000 de elevi, ce a urmărit să afle diferențele produse de prezența sau absența dispozitivelor mobile asupra elevilor, în timpul programului de școală.

Potrivit studiului citat, o parte din eșantionul de elevi au fost nevoiți să renunțe la telefon în timpul orelor, pe parcursul unui semestru, iar cealaltă parte a avut acces la telefoane.

  • Rezultatul: clasele unde elevii nu au avut acces la telefoane au avut rezultate mai bune la învățare, mai ales în rândul elevilor noi și a celor care întâmpină dificultăți educaționale. Interdicția „poate îmbunătăți substanțial notele” și „diminua decalajele în rezultatele” elevilor, potrivit concluziilor studiului, care oferă o legătură de cauzalitate între restricțiile privind telefoanele mobile și note.

În plus, arată aceeași cercetare citată de Edutopia, la clasele fără telefoane au fost raportate mai puține cazuri de comportament perturbator”, „mai puține discuții fără legătură cu materialul școlar între elevi”, precum și legături mai strânse între elevi și profesori. 

Iar copiii din clasele fără telefon au ajuns să sprijine restricțiile, susținând la nivel de grup interdicția privind telefonul, ceea ce semnalează, potrivit sursei citate, „o convergență a performanței academice” și a „receptivității sporite a studenților”.

Edutopia face trimitere la un studiu similar desfășurat în Florida, ce a indicat rezultate pozitive similare în cazul interdicției telefoanelor.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. În India da, în România nu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniela Vasile, profesor: Modelul hibrid, cel mai dificil de implementat la nivel de clasă, dar cu cea mai mare flexibilitate și oportunități. Cum se face învățare de tip hibrid cu o clasă inversată

În timp ce societatea este blocată în discuții superficiale si contradictorii, generate de o implementare deficitara a conceptului de învățare online în lunile martie-iunie, o discuție mai productivă ar consta…
Vezi articolul

Ghid de tratament pentru dependența de Internet a adolescenților, dependență care nu are diagnostic recunoscut, propus de un grup de cercetători din Iași – Articol într-o publicație internațională de specialitate / 20 de ședințe de terapie, fără interdicția de a folosi Internetul 

Terapia familială, terapia de grup, terapia acceptării și angajamentului se numără printre posibilele abordări psihoterapeutice propuse pentru abordarea „dependenței de Internet” la adolescenți, propuse de un grup de cercetători ai…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ministrul Educației Daniel David admite că va verifica dacă răspunsul transmis presei în numele Institutului de Științe ale Educației a fost cenzurat: „Dacă n-a fost asumat de conducerea IȘE, voi verifica cine a intervenit și voi lua măsuri”

La trei zile după ce Edupedu.ro a publicat investigația privind răspunsul politic transmis de biroul de presă al Ministerului Educației și Cercetării în numele Institutului de Științe ale Educației (ISE),…
Vezi articolul

Miniștrii-profesori prea ocupați să conducă partide, comisii parlamentare și universități: Incompatibilitățile rector-parlamentar și rector-lider de partide politice din Legea educației din 2011 sunt „rase” în proiectul legii Cîmpeanu, rector de peste 10 ani, membru în conducerea PNL, fost lider Pro România și ALDE, de 6 ani parlamentar

Niciuna dintre incompatibilitățile rector-parlamentar și rector-membru în conducerea unui partid politic nu se regăsește în proiectul Legii inițiate de Cîmpeanu, profesor universitar aflat astăzi în centrul celui mai recent scandal…
Vezi articolul