LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa școlară la Matematică pentru liceu 2026 / Șeful CNCE Bogdan Cristescu, Gabriel Vrînceanu și Gabriela Streinu-Cercel conduc grupurile de lucru

14.747 de vizualizări
Foto: colaj Edupedu.ro / Universitatea din București/ Edupedu
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE, fostul CNPEE) componența Grupului de lucru curricular (GLC) pentru disciplina Matematică, care va elabora noile programe școlare pentru liceu, cu aplicare din anul școlar 2026-2027.
  • Publicarea listelor vine la două zile după solicitarea Edupedu.ro adresată ministerului de a face publice comisiile aprobate încă din august.

Este vorba de profesorii și inspectorii școlari care lucrează la noile programe atât pentru trunchi comun (TC), adică conținutul și competențele valabile indiferent de filieră, profil și specializare, cât și pentru curriculumul de specialitate (CS) unde apar diferențe (ex. liceu militar, general – mate-info, științe ale naturii -, tehnic etc.).

Bogdan Cristescu, șef CNCE, Gabriel Vrînceanu și Gabriela Streinu-Cercel de asemenea din CNCE – conduc grupurile de lucru pentru Matematică. În subgrupul de lucru trunchi comun, coordonator științific este András Szilárd-Károly de la Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca.

Pentru subgrupul de lucru la Matematică – Mate-Info coordonator științific este Cătălin Liviu Gherghe, decanul Facultății de Matematică și Informatică a Universității din București (FMI-UB). Pentru Științe ale Naturii, coordonator științific este profesorul Mihai Chiș de la Universitatea de Vest din Timișoara, iar la Științe sociale (Matematica la Curriculum de Specialitate), în acest rol este Dan Steluța de la CNCE, conform acelorași liste.

GLC 26 – MATEMATICĂ (învățământ liceal, toate filierele, toate profilurile, toate specializările/calificările) – subgrup de lucru (SGLC) trunchi comun (TC):
  1. Cristescu Bogdan – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, București – Coordonator CNCE
  2. Vrînceanu Gabriel – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, București – Coordonator CNCE
  3. Streinu-Cercel Gabriela – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, București – Coordonator GLC Aria Curriculară Matematică și Științe ale Naturii
  4. Stoleriu Anca – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, București – Responsabil SGLC_TC
  5. András Szilárd-Károly – Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca – Coordonator științific SGLC_TC
  6. Erculescu Laura – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, București – Membru
  7. Dan Steluța – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, București – Membru
  8. Naghi Ana – Ministerul Educației și Cercetării, București – Membru
  9. Toderiuc Fedorca Lilliana – Ministerul Educației și Cercetării, București – Membru
  10. Andronache Mariena – Societatea de Științe Matematice din România, București – Membru
  11. Bălună Mihail – Societatea de Științe Matematice din România, București – Membru
  12. Bălănescu Daniela – I.Ș.J. Constanța – Membru
  13. Cerbu Sfârghiu Vladimir – Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare”, Câmpulung Moldovenesc, jud. Suceava – Membru
  14. Constantinescu Oana – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași – Membru
  15. Dobrică-Vași Lavinia-Elena – Colegiul Tehnic de Arhitectură și Lucrări Publice „I.N. Socolescu”, București – Membru
  16. Dogariu Cătălina Gabriela – Școala Gimnazială „Mihai Codreanu”, Iași – Membru
  17. Ghiuler Mădălin – Liceul cu Program Sportiv, Focșani, jud. Vrancea – Membru
  18. Hosu Fabiola – Head of Questfield / Founding Member, Questfield International College, București – Membru
  19. Ionescu Corina Mihaela – I.Ș.J. Călărași – Membru
  20. Magdaș Ioana – Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca, jud. Cluj – Membru
  21. Mincu Gabriel – Universitatea din București – Membru
  22. Nedelcu Rodica – Colegiul Național Pedagogic „C. Cantacuzino”, Târgoviște, jud. Dâmbovița – Membru
  23. Nuță Marilena – Școala Generală „I. G. Duca”, București – Membru
  24. Opriș Adonia Augustina – Colegiul Tehnic „Alexandru Papiu Ilarian”, Zalău, jud. Sălaj – Membru
  25. Pravăț Cristian – Școala Europeană Bruxelles 4 – Membru
  26. Prelipcean Adriana-Gabriela – Liceul Teoretic Național, București – Membru
  27. Stănică Daniela – Colegiul Național Pedagogic „D. P. Perpessicius”, Brăila – Membru
  28. Văcărețu Ariana – Colegiul Național „Emil Racoviță”, Cluj-Napoca, jud. Cluj – Membru
  29. Zubașcu Andreica Florica – Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Brașov – Membru.
Context: Reforma programelor școlare pentru liceu

Pe 3 septembrie 2025, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că lucrările comisiilor de specialitate au început, după constituirea echipelor de lucru. „(…) Sunt 1.500 de specialiști și am încercat să construim echipele cu oameni din mediul preuniversitar, învățământ superior și din cercetare. (…) Sper ca la finalul anului să avem o variantă pe care să o putem prezenta public”, a declarat oficialul la Euronews România, în emisiunea România lui Vitalie.

Publicarea listelor de către MEC vine după ce, pe 26 iunie 2025, au fost publicate în Monitorul Oficial noile planuri-cadru pentru liceu, prima schimbare structurală a curriculumului liceal din ultimii 20 de ani. Acestea stabilesc disciplinele și numărul de ore alocat fiecărei materii. Următorul pas este tocmai elaborarea programelor școlare, ce vor trebui finalizate până în noiembrie 2025, pentru ca la final de an să fie lansată licitația pentru manuale.

De ce este importantă reforma curriculară

Prima generație de elevi care va începe liceul după noile programe este cea care intră la liceu în septembrie 2026, urmând să susțină Bacalaureatul în 2030 după o nouă structură curriculară. Reforma are ca scop sincronizarea curriculumului liceal cu cel gimnazial, reformat în 2016, și reducerea decalajelor semnalate constant de profesori și organizațiile educaționale.

„Pariul meu este reducerea analfabetismului funcțional și creșterea participării la Bacalaureat. Dacă facem această schimbare curriculară și o implementăm din 2026, peste 4-5 ani ar trebui să vedem o modificare semnificativă”, declara ministrul Daniel David în iunie.


3 comments
  1. La ce ajuta aceste liste? Ne putem adresa vreunuia dintre cei din liste la modul real, transparent? Când veți scoate sumele lui Gauss din manualele clasei a patra? Si alte asemenea lucruri care fac ravagii la propriu printre elevi, parinti, bunici?

  2. Programa matematica liceu?
    Sa vedem delegatii CEO din domeniile:
    1. IT
    2. CONSTRUCTII/ARHITECTURA
    3.INGINERIE MECANICA/MECATRONICA/ELECTRONICA/MICROELECTRONICA/ELECTROYEHNICA/ENERGETICA
    4. STIINTE ECONOMICE
    5. INGINERIE FIZICA
    6. INGINERIE CHIMICA
    7….
    .
    .
    .
    ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Teza de doctorat a ministrului Bode: experții Universității Babeș-Bolyai sunt așteptați să se pronunțe săptămâna aceasta dacă demnitarul a plagiat sau nu, în urma unor verificări lansate deja – rectorul UBB Daniel David

“Mă aștept ca săptămâna aceasta să fie încheiată” o procedură prin care experții din cadrul Universității Babeș-Bolyai se vor pronunța dacă ministrul de Interne, Lucian Bode, a plagiat sau nu…
Vezi articolul

Școlile să fie închise imediat la o rată de 6 la mie în localitate și să poată decide singure trecerea în online, cu prioritizarea prezenței fizice a anilor terminali – solicitare din partea Federației Asociațiilor de Părinți care mai cere eliminarea tezelor și flexibilizarea modului de predare

Revenirea la decizia de suspendare a cursurilor la o rată de infectare de 6 la mie în localitate, solicitată într-un comunicat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți Edupart. Organizația…
Vezi articolul

Profesorul Dorin Stănescu, vicepreşedintele Societăţii de Ştiinţe Istorice din România: Avem nevoie de site-uri dedicate ca să predăm modern istoria / Oficialii „aruncă niște cuvinte”, pentru a „da cumva vina pe profesori” / Despre predarea după dictare: s-ar „practica peste tot”

Profesorul Dorin Stănescu acuză oficialii din Educație că preferă să schimbe direcția dezbaterilor pentru noile planuri-cadru pentru liceu „pentru a da cumva vina pe profesori”, în loc să ofere soluții…
Vezi articolul

Doi din cinci părinți care lucrează în străinătate nu vor veni acasă de Sărbători / Campanie de informare privind modificări legislative adoptate în 2022 pentru protecţia copiilor ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în afara țării

Doi din cinci (39%) dintre părinții care lucrează peste graniță nu vor veni acasă pentru Sărbătorile de iarnă, arată datele unui studiu realizat de Salvați Copiii România, în rândul beneficiarilor…
Vezi articolul