Directorul World Vision România Mihaela Loredana Nabăr, care deţine şi funcţia de consilier onorific al ministrului Educaţiei, afirmă că echitatea în sistemul de învăţământ este o prioritate. Aceasta este de părere că „avem o Românie a mai multor Românii”, în condiţiile în care în mediul rural, accesul la educaţie nu este acelaşi ca în oraşe, iar abandonul şcolar în unele comunităţi de la sate este şi de cinci ori mai mare comparativ cu mediul urban, transmite News.ro, preluat de G4Media.ro.
„E nevoie să corelăm întotdeauna zona de formare cu zona de ocupare. Încă se fac eforturi în această direcţie. Ar trebui să ne uităm cum ne formăm copiii, cum ajung copiii noştri până la momentul de transfer din educaţie către piaţa muncii. Ar trebuie se vedem că România este România mai multor Românii. Avem date care ne spun foarte clar că indicatorii arată mult mai prost: în rural abandonul şcolar e mai mare decât în urban, de la 5% în medie, în urban, poate ajunge şi la 25% în anumite comunităţi”, a declarat, vineri, la Prima News, directorul executiv World Vision România, Mihaela Loredana Nabăr, care este şi consilier onorific al ministrului Educaţiei.
Conform acesteia, una dintre Româniile la care se referă este cea din mediul rural, unde în educaţie ceea ce funcţionează „funcţionează cu eforturi foarte mari”, mulţi dintre copiii care încep şcoala fiind „pierduţi pe drum”, iar acest fenomen se întâmplă în principal din cauza sărăciei, dar şi a faptului că, în lipsa banilor pentru meditaţii în privat, unii nu fac faţă. Una dintre cauzele abandonului la copiii cu vârste mai mari este faptul că aceştia vor să se angajeze.
1 comment
Așa a fost dintotdeauna….Câți din mediul rural intrau la liceu,sau la facultate?!Numai cei care au fost și au rămas semi-analfabeți,pretind că,vai, ce carte se făcea înainte!