Mihaela Nabăr, director World Vision România: Avem o Românie a mai multor Românii. În mediul rural, accesul la educaţie nu este acelaşi ca în oraşe, iar abandonul şcolar este, în unele cazuri, de cinci ori mai mare comparativ cu mediul urban

194 de vizualizări
Principalii indicatori pentru Educația din România
Foto: World Vision România
Directorul World Vision România Mihaela Loredana Nabăr, care deţine şi funcţia de consilier onorific al ministrului Educaţiei, afirmă că echitatea în sistemul de învăţământ este o prioritate. Aceasta este de părere că „avem o Românie a mai multor Românii”, în condiţiile în care în mediul rural, accesul la educaţie nu este acelaşi ca în oraşe, iar abandonul şcolar în unele comunităţi de la sate este şi de cinci ori mai mare comparativ cu mediul urban, transmite News.ro, preluat de G4Media.ro.

„E nevoie să corelăm întotdeauna zona de formare cu zona de ocupare. Încă se fac eforturi în această direcţie. Ar trebui să ne uităm cum ne formăm copiii, cum ajung copiii noştri până la momentul de transfer din educaţie către piaţa muncii. Ar trebuie se vedem că România este România mai multor Românii. Avem date care ne spun foarte clar că indicatorii arată mult mai prost: în rural abandonul şcolar e mai mare decât în urban, de la 5% în medie, în urban, poate ajunge şi la 25% în anumite comunităţi”, a declarat, vineri, la Prima News, directorul executiv World Vision România, Mihaela Loredana Nabăr, care este şi consilier onorific al ministrului Educaţiei.

Conform acesteia, una dintre Româniile la care se referă este cea din mediul rural, unde în educaţie ceea ce funcţionează „funcţionează cu eforturi foarte mari”, mulţi dintre copiii care încep şcoala fiind „pierduţi pe drum”, iar acest fenomen se întâmplă în principal din cauza sărăciei, dar şi a faptului că, în lipsa banilor pentru meditaţii în privat, unii nu fac faţă. Una dintre cauzele abandonului la copiii cu vârste mai mari este faptul că aceştia vor să se angajeze.

Citește mai mult pe G4Media.ro


1 comment
  1. Așa a fost dintotdeauna….Câți din mediul rural intrau la liceu,sau la facultate?!Numai cei care au fost și au rămas semi-analfabeți,pretind că,vai, ce carte se făcea înainte!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Metodologia de evaluare a profesorilor: Fișele se completează la final de semestru, iar profesorii prezintă elevilor, în prima săptămână din semestrul următor, propunerile de îmbunătățire a activității de la clasă / Fișa de feedback semestrial, modificată de minister

Evaluarea profesorilor de către elevi se realizează prin intermediul unei fișe de feedback semestrial, care este completată de către elevi în penultima săptămână a fiecărui semestru, se arată în metodologia…
Vezi articolul

VIDEO Doar 14 școli fără încălzire la nivel național, raportate în ședința cu prefecții de astăzi. Ministrul de Interne: Îi rog pe prefecți să ne explice cum s-a petrecut acest miracol din 24 august, când au raportat 574 de unități fără încălzire

Prefecții au raportat doar 14 școli la nivel național care nu au până acum încălzire, în condițiile în care acum o săptămână s-au raportat 574 de unități de învățământ aflate…
Vezi articolul

Studenți de la Universitatea Cuza din Iași reclamă că au fost „scoși” de pe listele cu bursieri anunțați pentru semestrul al II-lea / Rectorul Maha precizează că Regulamentul aplicat în prezent prevede burse anuale, nu semestriale, dar „din păcate” noile reguli nu au fost „aplicate uniform” în facultăți / El anunță suplimentarea fondului de burse din surse proprii

Studenți de la unele dintre facultățile Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași reclamă că au fost incluși pe listele beneficiarilor de bursă pentru semestrul al doilea, dar au aflat, ulterior,…
Vezi articolul

Legile Educaţiei 2022-2023 reprezintă un moment ratat, consideră doi parlamentari USR: Ce analize stau la baza propunerilor dacă, după Cîmpeanu, bacalaureatul trebuie să aibă doar o probă grilă din toate materiile, iar după Deca, examenul are cinci probe distincte?

„Legile Educaţiei 2022-2023 reprezintă un moment ratat, un studiu de caz despre cum nu se face legislație, cum este ocolită transparența și cum oamenii nepotriviți sunt mandatați să gestioneze educația…
Vezi articolul