Mihaela Popa, fost secretar de stat: Toată echipa de conducere a Ministerului Educației ar trebui să plece acasă, pentru creșterea abandonului școlar, pentru cel mai mare număr de elevi sub 5 la Evaluarea Națională, deși au fost disponibili cei mai mulți bani europeni pentru educație

44.516 vizualizări
Mihaela Popa / Foto: Agerpres Foto
Fostul secretar de stat responsabil cu fondurile europene în Ministerul Educației Mihaela Popa cere demisia întregii echipe „de conducere a Ministerului Educației“, portofoliu deținut de liberala Ligia Deca, fosta consilieră a președintelui Klaus Iohannis.

Pentru creșterea abandonului școlar, pentru cel mai mare număr de elevi sub cinci la Evaluarea Națională, deși au fost disponibili cei mai mulți bani europeni pentru educație, pentru cei 16 000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a și dați «dispăruți» până la sfârșitul anului, pentru haosul privind decontarea navetei elevilor, pentru haosul din așa-zisa săptămână verde, cu excursii pentru cei cu bani, pentru simulacrul de la simulări, pentru bătaia de joc la adresa profesorilor din timpul grevei (elevii având de recuperat aproape două luni), pentru derogările nesfârșite din noua Lege a Educației, pentru faptul că nici până la ora aceasta nu există noile planuri-cadru, pentru amânarea implementării învățământului dual, pentru multă incompetență, toată echipa de conducere a Ministerului Educației ar trebui să plece acasă!“, acuză fostul secretar de stat Mihaela Popa.

Profesoară de matematică, Mihaela Popa a fost secretar de stat în Ministerul Educației în mandatul deținut de liberala Monica Anisie, din septembrie 2020 până în februarie 2021, când poziția a fost preluată de Marina Manea, odată cu schimbarea Guvernului Orban. Anterior, Popa a fost senator PNL în perioada 2008 – 2016 și europarlamentar PDL în perioada 2007-2008.

Ministerul Educației este condus în prezent de liberala Ligia Deca, fostă consilieră pe educație a președintelui Klaus Iohannis și cea care a coordonat proiectul prezidențial România educată, transformat anul trecut în Legile învățământului Deca-Iohannis.

Reacția vine după ce Ministerul Educației a publicat rezultatele de la Evaluarea Națională, care au arătat că 39.195 de elevi au luat medii sub 5 la examenul de la finalul clasei a VIII-a, acesta fiind cel mai mare număr de medii sub 5 din ultimii 10 ani.

Sursa foto: Ministerul Educatiei

Dosarul de presă Evaluare Națională 2024:

Citește și:
Evaluarea națională 2024. Cele mai multe medii sub 5 din ultimii 10 ani – 39.195 de elevi! Sau despre soluțiile permanent refuzate – Ștefan Pălărie (Op Ed)
ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2024 este 74,4 – cel mai slab rezultat din 2020 încoace. Asta înseamnă că 39.100 de elevi sunt sub acest prag după 9 ani de școală
BREAKING Aproape 16.000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a nu au terminat clasa sau nu au fost înscriși automat de școli la Evaluarea Națională 2024 / Numărul este cel mai mare din ultimii 5 ani și apare după ce Ligia Deca a trimis în școli, în ianuarie, 13 măsuri ca să combată fenomenul
Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2024. Prăbușire cu peste 84% a numărului de medii maxime, comparativ cu 2023. Doar 65 de absolvenți de gimnaziu au luat media 10
O singură medie de 10 a fost obținută în tot ruralul românesc, la Evaluarea Națională 2024. Este de la o școală din județul Giurgiu
La Evaluare Națională 2024, aproape 40 de mii de elevi nu au reușit să ia media 5 / Rezultatele înainte de contestații

38 comments
  1. Eu cred că dacă era doamna Popa ministra,rezultatele erau și mai slabe…nu e o soluție plecatul acasă.Eu am altă soluție:Să se deschidă cate un centru județean de reeducare,acolo unde sa fie absorbiți toți acei elevi care au abandonat școala,cu cazare și masă și acolo sa li se impună acest învățământ obligatoriu

  2. Problema este mult mai complexa. In afara de cei 39 195 care au luat note sub 5, exista un număr foarte mare de elevi care nu au fost lăsați sa participe la EN deoarece nu ar fi luat note peste 5 și astfel procentul de promovabilitate ( medii peste 5 ) pe scoala ar fi fost mult mai mic.
    De exemplu: o scoala cu 15 elevi care au fost in clasa a 8-a. Dintre acestia, doar 6 sunt capabili sa ia note peste 5, deci sunt trecuți clasa și înscriși la EN. Restul sunt lăsați corigenți sau cu situația școlară neîncheiată ca sa nu poată fi înscriși la EN. Dacă cei 6 au medii peste 5, atunci acea scoala apare cu 100% procent de promovare! Și automat profesorii și directorul nu sunt luați la intrebari.
    Dar pentru faptul ca an de an se practica aceasta metoda pentru “ îmbunătățirea” rezultatelor la EN ( dar și la BAC! ), cine raspunde?
    Nimeni…..ca procentele mai bune la EN sau BAC ajută și pe plan politic!
    Concluzia este ca atâta timp cât politicul se implică in învățământ, tot așa va fi!

    1. Elevii care nu au intrat în Evaluarea națională merg la profesională. Cei care au intrat și au luat 1.50 merg la liceu…
      E condamnabil planul școlilor de a-și crește procentul de medii peste 5 în felul acesta. La fel de condamnabilă este și legea care le permite elevilor sub 5 să meargă la liceu. Se vorbește în mod absurd de promovabilitate la Evaluarea națională, din moment ce nu există noțiunea de nepromovat. Dacă nu ar sări ISJ-urile cu controlul și pedepsele – că la îndrumare nu se pricep – școlile nu ar simți nevoia să mascheze adevărul. Dar șefii nu vor adevărul, vor doar să le raporteze șefilor lor că în teritoriu treburile merg strună.
      E un cerc vicios, nu ieșim din el până când nu se schimbă niște legi strâmbe.

    2. Deci elevul nu ar lua nota 5 la Evaluare Națională la matematică, să spunem, dar profesorul de matematică și directorul nu “lasă elevul” să participe la examen, lăsându-l corigent!
      O întrebare: dacă media elevului la disciplina matematică este aceeași cu potențiala notă de la examen, adică sub 5, cum ar putea trece clasa acel elev? Sau directorul și profesorul ar trebui să încalce, cu bună știință, LEGEA, ca să nu îi mai acuzați dvs., complet gratuit, de tot felul de practici necurate?

  3. Director numit prin concurs,de activitatea profesorilor ,directorilor,inspectorilor,care lipsesc de la ore,care stau pe telefon in timpul orelor,care nu predau că nu știu carte……etc,ce părere aveți.

  4. Romania educata ioc de conselera dulapului.a mai pus o pe menajera părinților lui pe locul 1 la europarlamentare,că cuca trebe o femeie,și musai pila lui..blea scârbă.a ajuns Tudose cap de listă

  5. Daca s ar spune de la începutul anului școlar ca cei cu note sub 8 la evaluarea nationala nu pot ajunge la liceu…. ce bine ar fi! pt ca nota 8 e RUSINOS de usor de obținut…! Ati stricat invatamantul atunci când ati eliminat pragul minim de pregatire! TOTI copiii pot face fata la evaluarea nationala daca s ar stabili ca la liceu , ajung doar cei cu note peste 8….
    ca 7, e rusinos de ușor de obtinut .sa vezi ce vor invata copiii nostri!

  6. Da, nimic nou sub soare. Probabil 90% din clasa politica actuala, de la hoti pana la impostori, plagiatori, covrigari, piese de mobilier s.a.m.d. ar trebui sa plece si sa ceara azil in Coreea de Nord.

    Distinsa doamna a facut ceva pentru reducerea abandonului scolar? Are vreun plan pentru reducerea abandonului scolar?

    La abandonul scolar contribuie intr-o anumita masura si matematica. Are distinsa doamna un plan de a schimba predarea matematicii in asa fel incat sa nu mai fie o sperietoare pentru copii? Sa accesibilizeze in vreun fel matematica? Sa flexibilizeze predarea? Sa promoveze o predare incluziva? Sa simplifice continuturile?

    Nu? Daca nu are solutii ar face bine sa taca.

  7. Are dreptate doamna,de ce subiecte in care un copil normal se pierde.Cineva vrea sa ne clasifice că prosti,realitatea e vizibilă,politicienii au stricat și învățământul românesc.

  8. $a$ul asta perfid și atât a fost profesor?! cu defectul lui de vorbire?! ce fizicieni de valoare au făcut ore cu …asta?! niciunul?!!

  9. pnl e incapabil sa aduca competenta. prin echipa toxica de la invatamant , deca si sorin ion, se pierd voturi. supapunerea examenelor , scanarea si birocratia adusa de scanare o fost picatura care a umplut paharul. nu am cum sa mai votez pnl cand vad atata prostie si hotie. deca a incapabila sa inteleaga ce inseamna digitalizare. partea asta cu scanarea pare introdusa de grupuri de interes , vechi ca sicoldea sau noi, prin interfata deca si sorin ion.

  10. Cea mai aprigă opoziție a PNL o face… PNL. Ați văzut vreodată un PSD-ist care să atace PSD? Eu nu. Asta spune ceva celor care vor să înțeleagă substratul opiniilor exprimate public de către politicieni.

  11. Ion Sorin face legea în ME. A fost demis de la conducerea IȘJ Dâmbovița (cică bea prea mult, așa se aude) și a distrus multe cadre didactice lăsându-le fără post, iar ca să i se spele păcatele l-au numit secretar de stat în Ministerul Educației.
    Despre Ligia Deca……vai de ea…
    Duceți-vă acasă ca ați distrus toți elevii din România, râsurilor.
    Ai obținut 10 voturi pentru CJ Dâmbovița Sorinele. Credeai ca distrugi viețile și bătrânilor, cine votează un gunoi????
    Gunoaiele trebuie duse la tomberon.

  12. Hai, sa fim serioși! F puține lucrări erau corectate, ca acum, de 2 profesori. In majoritatea situațiilor al doilea evaluator nu mai evalua lucrarea. Punea o notă asemanatoare. Nu vă faceți că nu știți. Ipocriților! Sau sunteți plătiți să vriticați?

  13. Nu sunt surprinzatoare rezultatele. Dezastrul educational isi are radacinile in:
    -sistemul “modular” de invatamant fara recapitulari si teze,
    -profesori dezinteresati si slab pregatiti,
    -incurajarea elevilor de a reproduce informatii, modele de rezolvari,
    -penalizarea/depunctarea celor care au pareri proprii,
    -usurarea sau simplificarea subiectelor pentru mascarea realitatii si
    -proliferarea meditatiilor.

    Din pacate bolovanul educational nu a atins fundul prapastiei!

    1. nu prea aud in speech ul dvs de implicarea familiei in actul de învățare și în supravegherea copilului…mai ușor deci cu profesori slab pregătiți,că n or fi toți slabi…

  14. Foarte frumos mesajul doamnei Popa.
    Incompetență la cel mai înalt nivel.
    Tuturor ni se cer rezultate, dar nu și celor din guvern. Generații întregi de tineri se simt neputincioși din cauza unui sistem învechit. Nimic din ce se învață nu este actualizat,legat de viața de zi cu zi.
    Un volum foarte mare de informații de memorat în era tehnologiei!!!
    Aduceți oameni pricepuți în Ministerul Educației, să vedem și noi schimbarea promisă de zeci de ani!!!
    Totuși, suntem în mileniul III.
    TREZIȚI-VĂ!!!!

  15. Sa se interzică meditațiile.Profesorii aproape toți sunt inculți.Macar manualul sa-l faca cum trebuie.Iar părinții sa cam aiba grija de copii ce citesc si ce invata .Sa le cumpere culegeri si carti nu telefoane!

  16. Sa se interzică meditațiile.Profesorii aproape toți sunt inculți si cam dobitoci!Macar manualul sa-l faca cum trebuie.Iar părinții sa cam aiba grija de copii ce citesc si ce invata .Sa le cumpere culegeri si carti nu telefoane!

  17. Doamna Dirigintă (fosta diriginta de la Anghel Rugină Vaslui) ,
    Nu v-ați schimbat deloc. Sunteți așa cum v-am cunoscut: profesionist, corectă, directă și la obiect! Din păcate, sunteți printre puținii profesioniști care au habar despre ce ar trebui făcut în acest sistem. Din păcate,se dorește să scoatem cat mai multi “proști”, pt că sunt ușor de manipulat. Vă urez succes și să fiți la fel de profi ca întotdeauna! Măcar știm sigur că din mana d- vstra ies oameni buni și cu viitor!

  18. Să le spună mersi părinților care îi sprijină îngropând România educată sub sute de ore de meditații. De fapt, de ce mă mai mir, au ales ca președinte un meditator de succes.
    Până când nu se va înțelege că perpetuăm și menținem artificial în viață un sistem nebun, care ne va îmbolnăvi copiii, le fură copilăria, le irosește cei mai buni ani de studiu pe programe școlare idioate, care ne țin pe locurile codașe în lume, nu se va face nicio reformă bună. Mai câștigați sunt Simona Halep sau David Popovici, care au avut părinți inteligenți, niciunii nu și- au bătut joc de timpul lor, de banii investiți, de muncă. Aia da performanță! Noi ne rupem gâturile ca să îi înscriem la un liceu de top, unde vor continua cu aceeași programă bolnavă bună de produs analfabeți funcțional. Să spunem mersi dacă nu vor deveni sociopați la cum punem biciul pe ei, vrând să scoatem neapărat genii din învățământul de masă.

  19. Are dreptate Dna Mihaela Popa. Demisia celor din conducerea ministerului învățământului și a președintelui, care și-a atins scopul cu sloganul Romania EDUCATĂ. Să le fie RUSINE. Și-au aîndeplinit scopul Jigodiile.

  20. Are dreptate Dna Mihaela Popa. Demisia celor din conducerea ministerului învățământului și a președintelui, care și-a atins scopul cu sloganul Romania EDUCATĂ. Să le fie RUSINE. Și-au îndeplinit scopul Jigodiile.

  21. Or fi fost bani,dar ei se duc pe așa -zise Proiecte ,prin care se plimbă în străinătate funcționarii ministerului și acoliții lor.

  22. Așa este. Cel mai mare dezastru din învățământ. Uitați-vă și la evaluarea asta digitalizată: câte diferențe mai mari de 1 punct au fost găsite. Niciodată nu au făcut nimic. Cel mai simplu ar fi un examen grilă, pus șablonul, știe copilul pe loc rezultatul. Nu mai trece prin atâta stres. Dar, cineva trebuie să mai ia niște bani de la platformele astea de evaluare, de cataloage electronice, etc.
    Ca părinte nu pot să fiu de acord cu multe dintre prevederile statutului elevului. Copilul meu este o victima a bullying-ului. Nu-i pot pedepsi pe agresor din cauza acelui statut. Oare copiii aia care l-au propus au trecut prin așa ceva?
    Ei doar își dau cu părerea de copii despre un învățământ ideal. Realitatea însă e cruntă.
    Școlile au devenit jungle.
    Directorii nu mai au autoritate, sunt supuși ai partidelor politice.
    Inspectorii sunt și mai supuși.
    Mă încearcă multe sentimente față de învățământul romanesc: furie, dezamăgire, neputința….

    1. Aveți dreptate 90%.
      De exemplu faptul ca directorii sunt supuși partidelor nu e adevărat și nici că sunt depășiți de situație. Da, așa e, școlile/ liceele sunt jungle din cauza miniștrilor Câmpeanu, Deca și a lui Iohannis. Au generalizat învățământul obligatoriu la 12 clase dar mulți nu vor să ajungă acolo și trebuie “cărați” de profesori…. Nu mai sunt semestre / trimestre, deci toate mediile se incheie în penultima zi de școală! Inclusiv la purtare. Până atunci, orice elev poate face orice!!! Nu mai avem voie sa ii exmatriculăm, poate lipsi cât vrea, nu i se poate lua bursa, deci nicio măsură coercitivă până la ….scăderea notei la purtare în penultima zi de școală, în iunie. Stau pe telefoane în ore, vorbesc urât, fumează, se bat, jignesc profesorii și nu avem ce să le facem!!!
      Nici poliția nu are… toată ziua chemăm poliția la școală, le mai dă o amendă…părinților, pe care de altfel nu o plătesc. Astfel, la școală e dezastru! Și cei care ar vrea să învețe, nu pot. E gălăgie, profesorii fac cu nervii încercând să ii oprească pe obraznici și nemernici să nu mai deranjeze ora!
      Dacă nu se mai încheie medii în timpul anului școlar, elevii nu mai învață…nici cei serioși, se gândesc că până în aprilie mai e timp. Nu mai sunt teze, pot sa lipsească 40 de ore că le motivează părinții fără să justifice de ce au chiulit. Tot la câte 40 de absențe se scade 1 punct la purtare! Astfel, ca să ia un 5, poate lipsi 240 de ore! Adică 40 de zile, 8 săptămâni!
      Apoi, cu note de 1-3 la Evaluarea națională, acești miniștri ii obligă să intre la liceu!!!, cu repartizare computerizată, adica ajung la specializări care nu ii intereseaza! Cum sa ajungă să ia bacalaureatul acești semi analfabeți??? Media minimă de intrare la liceu ar trebui să fie măcar 5! Ceilalți să meargă la școală profesională, să încerce să învețe o meserie …
      Problemele sunt muuult mai multe, iar profesorii, directorii și inspectorii pur și simplu nu au soluții legale.

      1. Scuzele mele!
        N-am știut ca directorii și inspectorii sunt puși prin concurs. Am crezut ca sunt numiți politic.
        Dar mi se pare incredibil să supui unor traume 20 de elevi dintr-o clasă în care învață un elev violent, cu un comportament huliganic doar pentru ca tu, minister al educației nu ești în stare să faci un statut al elevului cu reguli clare, cu sancțiuni stricte și lași pe mâna unor copii, din consiliul elevilor, să se ocupe de asta.
        I-aș chema pe reprezentanții consiliului elevilor la una dintre ședințele copilului meu cu psihologul să vadă ce monștrii au creat ei prin acel statut. L-aș chema pe dl. Sorin Ion, acest secretar de stat deosebit de arogant și impertinent, nepăsător la problemele serioase, care nu presupun luarea și darea de foloase necuvenite să vadă cu ce se confruntă școlile.
        Singurul căruia a părut să-i pese și să înțeleagă aceste realități a fost domnul Lixandru.
        Până când în școli nu vor fi stabilite reguli clare, sancțiuni întemeiate, nu ne rămâne decât să mergem la biserică și să ne rugăm să ne ajute Dumnezeu.
        Atât.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Secretarul de stat Florian Lixandru explică de ce școlile nu au înscris la Evaluarea Națională peste 15.000 de elevi: Sunt elevii declarați repetenți, cât și elevii care nu doresc să susțină Evaluarea Națională / Dorința elevilor nu este prevăzută în legislația prin care școlile sunt obligate să înscrie toți absolvenții din „evidențele școlii”

Motivele pentru care peste 15 mii de elevi, adică aproape 1 din 10 adolescenti de 14 ani care erau înscriși în clasa a VIII-a în acest an școlar, nu au…
Vezi articolul

Peste 20.000 de contestații au fost depuse la Evaluarea Națională 2021, cele mai multe la Limba română. Cîmpeanu: Am transmis un mesaj către toate comisiile de soluționare a contestațiilor, în niciun caz să nu le considere drept o acțiune de frondă din partea elevilor

La Evaluarea Națională 2021 au fost “depuse peste 20.000 de contestații, dintre care peste 11.000 la Limba și literatura română și aproape 9.000 la Matematică. Anul trecut, au fost peste…
Vezi articolul