Ministerul Cercetării susține că vrea să lucreze cu universitățile pentru “etape de reformă și proiecte care să crească gradul de predictibilitate al finanțării”, în contextul Planului Național de Redresare și Reziliență

1.452 de vizualizări
Foto: gov.ro
Noul Minister al Cercetării și digitalizării dorește să lucreze cu mediul universitar pentru reformă și proiecte în domeniul cercetării. Așa explică noul ministrul de resort, Ciprian Teleman, declarațiile făcute sâmbătă, când a arătat că ministerul pe care îl conduce și-a exprimat interesul să “participe” inclusiv la capitolul Educație în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

Sâmbătă seara, într-o prezentare a activității sale din ultima săptămână, ministrul Teleman a arătat, între altele:

  • “Ne-am exprimat poziția în privința memorandumului redactat de Ministerul Investițiilor și Fondurilor Europene pentru a participa la domeniile Mediu, Sănătate, Educație, Antreprenoriat, Cercetare-Inovare-Dezvoltare și Reziliență în noua variantă de Program Național de Redresare și Reziliență și rămâne acum să desemnăm coordonatorii la nivel politic și tehnic pentru a menține dialogul cu Ministerul Investițiilor.”

Întrebat duminică de EduPedu.ro care anume sunt obiectivele și rolul urmărit în discuțiile legate de domeniul educației, în privința noii variante a PNRR, el a precizat că este vorba despre mediul universitar și, mai precis, cercetarea universitară:

  • “Vrem să gândim împreună cu mediul universitar etape de reformă și proiecte care să crească gradul de predictibilitate al finanțării, performanța și cooperarea cu institutele de cercetare, dezvoltare și inovare”.

Guvernul discută, în prezent, refacerea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), documentul ce prevede cum va cheltui România 30,4 miliarde de euro pentru relansarea economiei, granturi și împrumuturi ce vor veni de la Uniunea Europeană pe parcursul următorilor ani. Noua formulă urmărește respectarea Recomandărilor Specifice de Țară stabilite de Bruxelles, termenul propus pentru finalizarea planului fiind sfârșitul lunii februarie.

În memorandumul pentru modificarea planului, după cum a fost publicat săptămâna trecută de News.ro, la domeniul de intervenție Educație apar ca instituții responsabile Ministerul Educației, Ministerul Muncii și cel al Cercetării, iar la domeniul Cercetare-inovare-digitalizare apar Ministerul Cercetării, cel al Educației, Ministerul de Finanțe/Anaf, Ministerul Justiției și cel al Sănătății.

În ultima sa formă, PNRR propune 1,05 miliarde de euro pentru Educație și 0,27 miliarde pentru cercetare și inovare.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Expediții amânate sau anulate, teamă și costuri mult mai mari: “Războiul ne-a dat rău peste cap” – directorul Institutului de Geologie Marină GeoEcoMar, despre impactul agresiunii ruse în Ucraina asupra cercetării la Marea Neagră

“Războiul din Ucraina ne-a dat rău peste cap. Anul acesta a fost cel mai rău an în ceea ce privește ieșitul pe mare”, spune Adrian Stănică, directorul institutului de cercetare…
Vezi articolul

Ministrul Fondurilor Europene: România pregătește 4 proiecte strategice de cercetare din fonduri UE – Institut de Inteligență Artificială, Institut de medicină genetică, tehnologiile viitorului și vaccin tetravalent – G4Media.ro

Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, a declarat într-un interviu pentru G4Media.ro că pregătește patru mari proiecte axate pe cercetare și tehnologii care să poziționeze România în tendințele globale din domeniu.…
Vezi articolul

Universitățile nu trebuie să reacrediteze programele de studiu, după introducerea noilor standarde ARACIS care vor permite cursurile online – ministrul Educației: “Nu are nimeni dreptul să arunce în aer un sistem de învățământ”

“Noile standarde elaborate de ARACIS pentru fiecare domeniu vor fi de fapt completări la standardele deja existente pentru fiecare domeniu, completări care vor viza recunoașterea” cursurilor online, a declarat pentru…
Vezi articolul

Implicațiile simbolice ale desființării Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei vor fi semnificative asupra statutului cercetătorilor din România, susţine Asociaţia de Cercetare în Educaţie

Desfiinţarea Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei prin comasare este o decizie care “plasează scopul unei restructurări administrative slab fundamentate deasupra misiunii asumate de această instituție de tradiție”, susţine într-un comunicat…
Vezi articolul