Ministerul Educației să nu transmită către Parlament proiectul legii învățământului preuniversitar în forma actuală – apel al unui grup de asociații ale elevilor

470 de vizualizări
Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com
Un grup de asociații ale elevilor solicită ministerului să nu transmită către Parlament proiectul legii învățământului preuniversitar în forma sa actuală, pe care o „critică profund” și o consideră „mai proastă decât forma inițială”. Ei cer o serie de modificări ce vizează, între altele, chestiuni referitoare la examenul de admitere la liceu și la reprezentarea și consultarea elevilor.

Grupul de organizații semnatare sunt Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Timiș (AETm), și Asociația Elevilor din Bacău (AEBc), potrivit unui comunicat transmis Edupedu.ro.

Acestea susțin că “proiectele publicate sunt într-un stadiu cel puțin la fel de dezastruos ca forma lor inițială, având multiple măsuri care vin complet în detrimentul elevilor”.

Ce spun, între altele, asociațiile menționate:

  • “La nivelul reglementării transportului elevilor, pare că autorii legilor au decis să arunce niște termeni pe care nu îi înțeleg pe deplin în lege. Astfel, se discută despre decont, despre contracte, despre licențe, și mai apoi despre curse regulate. De la un articol la altul, se vine cu o contradicție nouă, legea fiind alambicată și generând confuzii mai mari decât orice altă lege de până acum în acest domeniu.”
  • Bursele elevilor sunt suprareglementate într-un mod inoportun, fiind introduse criterii pentru acordarea lor la nivelul legii.” 
  • “Similar anunțurilor făcute pe surse în cursul săptămânii, Ministerul Educației propune introducerea unui examen de admitere la licee care să poată fi organizat de orice liceu, nu doar de colegiile naționale. Subiectele sunt realizate tot la nivel național, deci practic se dorește o dublare a examenului de Evaluare Națională. Ne poziționăm ferm împotriva acestei măsuri, având în vedere că nu există niciun argument sau o analiză din care să putem deduce faptul că Evaluarea Națională la acest moment nu este suficientă, și că dublarea ei va ajuta elevii.”

“Nu în ultimul rând, apreciem faptul că proiectul dorește suprimarea mișcării de reprezentare a elevilor și a consultării reale cu beneficiarii educației. La nivelul proiectului, toate articolele preluate din Legea nr. 1/2011 unde era reglementată consultarea cu asociațiile elevilor au fost modificate. Până și în elaborarea Statutului Elevilor, document care vizează în mod direct beneficiarii, a fost înlăturată obligativitatea consultării acestora.”

Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Președintele Federației Naționale a Părinților, despre cazurile de violență în școli din ultimele zile: „Acești copii trebuie duși în niște centre de reeducare cu o pregătire specială, țintită”

Președintele Federației Naționale a Părinților (FNP), Iulian Cristache, a spus că centrele de reeducare pentru elevi sunt o soluție la cazurile de agresiune la adresa profesorilor. „Dacă vorbim de ce…
Vezi articolul

Proiectul de strategie pentru digitalizarea educației, redus de la aproape 100 de pagini la un subcapitol de 4 pagini și jumătate în proiectul „România Educată”. Ce rămâne?

Dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor și profesorilor, includerea educației digitale în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, consolidarea infrastructurii și elemente precum securitatea cibernetică sunt principalele prevederi pe tema…
Vezi articolul

Evaluarea elevilor care învață în limba maghiară în România se va face prin eșantion reprezentativ la PISA 2025 – propunere oficială / Un proiect în acest sens a fost pus în consultare cu 4 săptămâni înainte de începerea testării internaționale

Evaluarea competențelor elevilor de 15 ani care învață în școli de limba maghiară din România, la testele internaționale PISA 2025, este propusă oficial printr-un proiect de modificare a unei hotărâri…
Vezi articolul

Studenții critică modificările propuse de Andronescu la evaluarea școlilor doctorale: un mare semnal de alarmă e reprezentat de absența studenților în evaluarea și asigurarea calității

Studenții critică propunerea de metodologie prezentată de ministrul Educației, în cadrul ședinței Consiliului Național al Rectorilor. „Un aspect din noua propunere de metodologie care ne ridică un mare semnal de…
Vezi articolul