Ministerul Educației să nu transmită către Parlament proiectul legii învățământului preuniversitar în forma actuală – apel al unui grup de asociații ale elevilor

436 de vizualizări
Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com
Un grup de asociații ale elevilor solicită ministerului să nu transmită către Parlament proiectul legii învățământului preuniversitar în forma sa actuală, pe care o “critică profund” și o consideră “mai proastă decât forma inițială”. Ei cer o serie de modificări ce vizează, între altele, chestiuni referitoare la examenul de admitere la liceu și la reprezentarea și consultarea elevilor.

Grupul de organizații semnatare sunt Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Timiș (AETm), și Asociația Elevilor din Bacău (AEBc), potrivit unui comunicat transmis Edupedu.ro.

Acestea susțin că “proiectele publicate sunt într-un stadiu cel puțin la fel de dezastruos ca forma lor inițială, având multiple măsuri care vin complet în detrimentul elevilor”.

Ce spun, între altele, asociațiile menționate:

  • “La nivelul reglementării transportului elevilor, pare că autorii legilor au decis să arunce niște termeni pe care nu îi înțeleg pe deplin în lege. Astfel, se discută despre decont, despre contracte, despre licențe, și mai apoi despre curse regulate. De la un articol la altul, se vine cu o contradicție nouă, legea fiind alambicată și generând confuzii mai mari decât orice altă lege de până acum în acest domeniu.”
  • Bursele elevilor sunt suprareglementate într-un mod inoportun, fiind introduse criterii pentru acordarea lor la nivelul legii.” 
  • “Similar anunțurilor făcute pe surse în cursul săptămânii, Ministerul Educației propune introducerea unui examen de admitere la licee care să poată fi organizat de orice liceu, nu doar de colegiile naționale. Subiectele sunt realizate tot la nivel național, deci practic se dorește o dublare a examenului de Evaluare Națională. Ne poziționăm ferm împotriva acestei măsuri, având în vedere că nu există niciun argument sau o analiză din care să putem deduce faptul că Evaluarea Națională la acest moment nu este suficientă, și că dublarea ei va ajuta elevii.”

“Nu în ultimul rând, apreciem faptul că proiectul dorește suprimarea mișcării de reprezentare a elevilor și a consultării reale cu beneficiarii educației. La nivelul proiectului, toate articolele preluate din Legea nr. 1/2011 unde era reglementată consultarea cu asociațiile elevilor au fost modificate. Până și în elaborarea Statutului Elevilor, document care vizează în mod direct beneficiarii, a fost înlăturată obligativitatea consultării acestora.”

Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatul Europol anunță că au fost instalate capcane pentru şobolani pe holurile Academiei de Poliţie: „Conducerea unităţii a fost mai mult interesată în aceste zile de apartenenţa sindicală a studenţilor, care ar fi putut transmite capturile video, decât să identifice soluţii pentru condiţii de cazare decente”

Sindicatul Europol anunţă, marţi seară, că au fost instalate capcane pentru şobolani pe holurile Academiei de Poliţie, ca soluţie pentru prinderea rozătoarelor. ”Conducerea unităţii a fost mai mult interesată în…
Vezi articolul

INTERVIU Mihaela Ștefan, noul inspector școlar general din București despre supraaglomerarea școlilor: 9 instituții funcționează în 3 schimburi. Va fi nevoie de extindere sau de găsirea unor soluții împreună cu consiliile locale

Nouă școli din Capitală funcționează în trei schimburi, a declarat într-un interviu pentru Edupedu.ro Mihaela Ștefan, noul inspector școlar general al Capitalei. „În București este o situație specială în sensul…
Vezi articolul

DOCUMENT Examenele de corigență pentru elevi se vor desfășura în perioada 4-15 iulie 2022 / Dacă curriculumul este organizat modular, această sesiune are loc în ultima săptămână de cursuri a anului școlar 2021-2022

Examenele de corigență pentru elevii de clasele primare, gimnaziale și liceale au loc în perioada 4-15 iulie 2022, pentru anul școlar curent, potrivit unei note trimise inspectoratelor școlare de către…
Vezi articolul