Ministrul Daniel David, despre directorii de școli care țin posturile blocate și nu le scot la concursul de Titularizare: Toate aceste lucruri sunt în analiză. În luna mai vom veni cu diagnosticul și cu o nouă propunere pentru aceste probleme

6.746 de vizualizări
Daniel David / Foto: AGERPRES – Radu Tuta
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, că problema directorilor de școli care țin posturile blocate este în analiză. „Încerc să înțeleg bine toate mecanismele și în luna mai vom veni cu diagnosticul și cu o nouă propunere pentru aceste probleme”, a spus acesta.

La întrebările „ce facem cu directorii care țin posturile blocate”, „ce facem cu titularizarea?”, răspunsul ministrului Educației și Cercetării a fost următorul: „Așa cum v-am spus și data trecută, toate aceste lucruri sunt în analiză. Încerc să înțeleg bine toate mecanismele și în luna mai vom veni cu diagnosticul și cu o nouă propunere pentru aceste probleme care apar sistematic la fiecare discuție pe care o avem.”

În august 2023, într-un interviu pentru Edupedu.ro, Ligia Deca, ministru al Educației la acea vreme, a declarat că școlile nu scot posturile titularizabile de teamă că, după ce se ocupă în ședințele publice, oamenii vor pleca la începutul anului școlar.

Despre Titularizare 2024

Proba scrisă a avut loc miercuri, 17 iulie – au fost 37.500 candidați înscriși la Titularizare 2024, dintre care peste 6.800 din promoția curentă. Peste 1.000 de candidați din această promoție nu s-au mai și prezentat la examen.

De la proba scrisă de Titularizare 2024 s-au retras peste 2.660 de candidați după ce au văzut subiectele. Aproape 50 din cei care s-au prezentat au fost eliminați din examen. Rata de participare a fost de 86,48%, a anunțat Ministerul Educației.

După soluționare contestațiilor, au fost 12.833 de candidați cu note între 7 și 10, dintre care 74 cu note de 10 (număr neschimbat față de rezultatele inițiale). Notele finale au fost publicate miercuri, 31 iulie.

Anul acesta doar 40,64% dintre candidați care acum au dat examen pentru prima oră, adică cei din promoția curentă, au luat peste nota 7, asta deși au fost cei mai mulți candidați înscriși din promoția actuală, din ultimii 14 ani.

Citește și:
august 2023 – Ministrul Educației spune că știe că mai multe posturi ar putea fi viabile pentru titularizare. Școlile, “mai ales din zonele considerate greu atractive”, nu le scot la concurs de teamă că se ocupă și apoi acei profesori pleacă: Aici avem o problemă de sistem


3 comments
  1. Cea mai mare problema este ca sunt posturi blocate pentru sindicat, pentru adjunctul de la sindicat, pentru senatori, deputati etc. La nivel national sunt sute de astfel de posturi blocate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: pe termen scurt și mediu e foarte important bugetul pe care îl primim / Diagnostic de sistem pregătit pentru luna mai / Pentru planurile cadru voi consulta experți din țară, cer feedback european / Ministrul și-a prezentat prioritățile mandatului în prima sa conferință de presă

UPDATE Prima conferință de presă din mandatul noului ministru al Educației și Cercetării, Daniel David, a avut loc vineri, de la ora 14.00. Oficialul și-a prezentat prioritățile și intenția de…
Vezi articolul

Die Welt: Guvernul Germaniei vrea să blocheze încercarea lui Donald Trump de a cumpăra cu un miliard de dolari patentul pentru vaccinul anti-coronavirus dezvoltat de o companie germană

Președintele SUA, Donald Trump, încearcă să cumpere patentul unui vaccin anti-coronavirus dezvoltat în Germania pentru a-l utiliza exclusiv în SUA, transmite cotidianul german Die Welt. Ziariștii germani scriu că guvernul…
Vezi articolul

Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara: Trebuie să fie corelate planurile-cadru cu examenele naționale, în caz contrar va fi stimulată în continuare învățarea de suprafață / Trebuie gândit și un sistem eficient de formare a profesorilor, iar debutanții au nevoie de mentorat

Succesul reformei depinde de corelarea curriculumului cu metode moderne de predare, evaluare și formare a profesorilor scrie Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara, într-o analiză pe schimbările aduse…
Vezi articolul

Consiliul Tineretului din România: Propunerea sectorului de tineret nu se regăsește în forma adoptată a PNRR / “Un pas în spate” pentru mecanismele de reziliență ale României

Consiliul Tineretului din România își exprimă, printr-un comunicat emis vineri, “profunda dezamăgire” față de faptul că propunerile sectorului de tineret pentru Planul Național de Redresare și Reziliență, intitulate CRESC Tineret,…
Vezi articolul

Inspectorii școlari, trimiși în școli de Ministerul Educației să verifice criteriile specifice de înscriere la clasele pregătitoare, a V-a, a IX-a și grupa mică de grădiniță și creșă, după ce ar fi fost reclamații că „depășesc cadrul legal”

Inspectoratele școlare trebuie să verifice dacă școlile aplică noile prevederi privind repartizarea aleatorie a elevilor la clasele pregătitoare, a V-a, a IX-a și grupa mică de grădiniță. Potrivit unei note…
Vezi articolul