Ministrul Daniel David, despre directorii de școli care țin posturile blocate și nu le scot la concursul de Titularizare: Toate aceste lucruri sunt în analiză. În luna mai vom veni cu diagnosticul și cu o nouă propunere pentru aceste probleme

6.747 de vizualizări
Daniel David / Foto: AGERPRES – Radu Tuta
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, că problema directorilor de școli care țin posturile blocate este în analiză. „Încerc să înțeleg bine toate mecanismele și în luna mai vom veni cu diagnosticul și cu o nouă propunere pentru aceste probleme”, a spus acesta.

La întrebările „ce facem cu directorii care țin posturile blocate”, „ce facem cu titularizarea?”, răspunsul ministrului Educației și Cercetării a fost următorul: „Așa cum v-am spus și data trecută, toate aceste lucruri sunt în analiză. Încerc să înțeleg bine toate mecanismele și în luna mai vom veni cu diagnosticul și cu o nouă propunere pentru aceste probleme care apar sistematic la fiecare discuție pe care o avem.”

În august 2023, într-un interviu pentru Edupedu.ro, Ligia Deca, ministru al Educației la acea vreme, a declarat că școlile nu scot posturile titularizabile de teamă că, după ce se ocupă în ședințele publice, oamenii vor pleca la începutul anului școlar.

Despre Titularizare 2024

Proba scrisă a avut loc miercuri, 17 iulie – au fost 37.500 candidați înscriși la Titularizare 2024, dintre care peste 6.800 din promoția curentă. Peste 1.000 de candidați din această promoție nu s-au mai și prezentat la examen.

De la proba scrisă de Titularizare 2024 s-au retras peste 2.660 de candidați după ce au văzut subiectele. Aproape 50 din cei care s-au prezentat au fost eliminați din examen. Rata de participare a fost de 86,48%, a anunțat Ministerul Educației.

După soluționare contestațiilor, au fost 12.833 de candidați cu note între 7 și 10, dintre care 74 cu note de 10 (număr neschimbat față de rezultatele inițiale). Notele finale au fost publicate miercuri, 31 iulie.

Anul acesta doar 40,64% dintre candidați care acum au dat examen pentru prima oră, adică cei din promoția curentă, au luat peste nota 7, asta deși au fost cei mai mulți candidați înscriși din promoția actuală, din ultimii 14 ani.

Citește și:
august 2023 – Ministrul Educației spune că știe că mai multe posturi ar putea fi viabile pentru titularizare. Școlile, “mai ales din zonele considerate greu atractive”, nu le scot la concurs de teamă că se ocupă și apoi acei profesori pleacă: Aici avem o problemă de sistem


3 comments
  1. Cea mai mare problema este ca sunt posturi blocate pentru sindicat, pentru adjunctul de la sindicat, pentru senatori, deputati etc. La nivel national sunt sute de astfel de posturi blocate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Neregulile descoperite în cazul inspectoarei șefe de la Dâmbovița, trimise la parchet de Ministerul Educației. Ileana Nicolaescu a fost schimbată din funcție după ce a fost președinte de comisie județeană de Bac și evaluator pentru două discipline, din care pentru una nu avea specializare

Un raport venit în urma controlului Ministerului Educației la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Dâmbovița, despre neregulile găsite în cazul inspectoarei generale Ileana Nicolaescu, a fost înaintat Parchetului de către Minister,…
Vezi articolul

Soluții pentru violența școlară: Ministerul Educației și cel al Familiei propun o “abordare multidisciplinară și interinstituțională” în astfel de cazuri. Printre măsurile luate în calcul, în situații de agresiune asupra copiilor – “încurajarea colaborării la nivel local” și “creșterea înțelegerii mecanismului de intervenție” 

“Încurajarea colaborării la nivel județean și local” și “creșterea înțelegerii mecanismului de intervenție instituțională” sunt primele lucruri pentru care ministrul Educației, Ligia Deca, și ministrul Familiei, Gabriela Firea, precum și…
Vezi articolul
Kitul 'Am grijă de orașul meu', distribuit în școli din București / Foto: Grow Up Romania

Copiii și orașele care îi cresc – Cum pot învăța elevii de clasele pregătitoare, I și a II-a să-și descopere cartierul, istoria locului și să-i respecte pe ceilalți, prin kiturile „Am grijă de orașul meu” create de grupul civic de părinți Grow Up Romania și oferite gratuit în școli din București / Dana Ostacie: Am pornit de la simțul de apartenență la oraș, dorința ca ei să nu fie izolați în drumul acasă-școală

Cum învață un copil să-și dezvolte simțul de apartenență la oraș, să se comporte atunci când iese afară, să-și descopere cartierul și istoria locului în care s-a născut? Zeci de…
Vezi articolul

Afganistanul este de un an singura ţară din lume unde fetelor li se interzice să meargă la şcoală mai departe de învăţământul primar, acuză șeful diplomației de la Washington care anunță că SUA impun restricții de viză talibanilor

Statele Unite au anunţat marţi noi sancţiuni împotriva talibanilor ca represalii la tratamentul aplicat femeilor şi fetelor în Afganistan, scrie AFP, potrivit Agerpres. „Astăzi (luni), anunţ restricţii privind acordarea de…
Vezi articolul

SNSPA nu va intra în grevă: “Revendicările sindicatelor din învățământ trebuie să fie tratate cu seriozitate, dar nu prin grevă se rezolvă problemele semnalate”, spune rectorul instituției, Remus Pricopie

“Revendicările sindicatelor din învățământ trebuie să fie tratate cu seriozitate, dar nu prin grevă se rezolvă problemele semnalate. SNSPA nu va intra în grevă, toate activitățile didactice se vor desfășura…
Vezi articolul