Ministrul Daniel David face încă o piruetă când e întrebat dacă regretă declarația prin care a acuzat sindicatele profesorilor că se bat pe privilegii: Am spus altceva

4.118 vizualizări
Foto: Alex Tudor/Agerpres Foto
Ministrul Educației, Daniel David, susține că nu a intenționat să vorbească despre privilegiile sindicatelor, ci doar despre drepturile pe care le apăra acestea. Într-un interviu acordat pe 5 august ziare.com, demnitarul își nuanțează declarația fără să spună dacă o regretă sau fără să își ceară scuze pentru afirmațiile făcute, ori să retragă acea declarație. Această nuanțare vine la mai puțin de trei săptămâni după ce, într-un interviu acordat DCNews, pe 21 iulie, ministrul spunea explicit că „misiunea sindicatelor este să se opună la orice pierderi ale unor drepturi, dacă vreți, sau privilegii pe care le au”.

Întrebat dacă regretă afirmația care a supărat sindicaliștii, cea în care i-a acuzat că se bat pentru privilegii, Daniel David a răspuns:

„Am spus altceva. Am spus, în primul rând, că sindicatele au misiunea să apere drepturile profesorilor și am adăugat după aceea și anumite privilegii. Pe drepturi aș fi vrut să mă focalizez, nu pe privilegii.”

Ministrul face o reformulare defensivă și sugerează jurnalistei care-l intervievează că accentul nu trebuia pus pe partea cu „privilegiile”.

La momentul respectiv, pe 21 iulie 2025, întrebat dacă are un partener de dialog în rândul sindicatelor, Daniel David afirma:

„Nu am un partener de discuții [n.r. în sindicate] (…) Sigur, sindicatele au o altă misiune. Misiunea lor este să se opună la orice pierderi ale unor drepturi, dacă vreți, sau privilegii pe care le au. Și îi înțeleg.”

Această declarație a venit într-un moment tensionat, în care organizațiile sindicale criticau pachetul de măsuri fiscal-bugetare care lovește direct în resursele sistemului de învățământ: tăierea unor burse, comasarea școlilor, creșterea normei didactice etc. Atunci începeau protestele în stradă ale sindicatelor.

Noua formulare a ministrului, care sugerează că a fost înțeles greșit sau că a fost scos din context, pare mai degrabă o încercare de calmare a apelor decât un exercițiu autentic de asumare. „Am spus altceva” devine astfel o nouă „piruetă” de comunicare publică, într-un moment în care profesorii și opinia publică așteaptă coerență, respect și claritate din partea liderilor de sistem.

Reamintim, a mai existat o piruetă recentă a ministrului Daniel David în cazul IȘE când în doar 4 zile a trecut de la „voi face verificări și voi lua măsuri” dacă cineva a modificat răspunsul, la „nu e cenzură, ci bune practici europene”, eu am cerut modificările.

Două poziții contradictorii despre același subiect la doar 5 luni distanță ale ministrului Daniel David, ministrul Educației și Cercetării se pot observa și în privința banilor de salarii și burse din bugetul Educației. În februarie 2025, într-un comunicat pus pe site-ul edu.ro, Daniel David susținea că bugetul Educației, care fusese tocmai aprobat de Parlament, acoperă integral salariile și bursele elevilor și studenților pentru anul în curs. Cinci luni mai târziu, același ministru avertizează public într-un comunicat publicat pe site-ul ministerului pe care îl conduce că aceste cheltuieli de bază nu mai pot fi susținute: „Nu mai sunt bani pentru pata salariilor și burselor pentru tot anul”.


11 comments
  1. Prin ianuarie si februarie ministrul David incerca sa reglementeze folosirea la scoala a telefoanelor mobile de catre elevi si isi indemna colegii de la UBB sa „aprinda lumina in educatie.” Acum e clar ca inca nu a reușit sa gaseasca intrerupatorul, bajbaie si vrea sa traga educatia in intuneric, dupa el.

    Propuneri, promisiuni si vorbe goale!
    Realizari ministeriale de la dl David: NIMIC! Numai haos, bezna si DEBANDADA!

    Daniel David, DEMISIA!

    GREVA GENERALA!

    Domnule Presedinte Dan, ce faceti cu DEBANDADA DIN EDUCATIE?

  2. A avut și rl o dată dreptate.Acesta este adevărul: în schimbul degrevării complete ne-au vândut. Restul este gargară și nutreț pt proști.

  3. piruete,gafe și dezastru…și e în funcție,bine mersi deși a produs doar haos și daune ..ce a stricat el acum,greu se repara ..

  4. Urmaresc modificarile de lege in invatamant pentru ca am 3 copii elevi: nu stiu daca exista si alt domeniu in care modificarile sa se faca „in timpul jocului”.
    Nu cunosc „privilegiile” despre care vorbeste ministrul, nu m-as pronunta despre corectitudinea modificarilor, daca ar fi aplicabile incepand cu anul scolar 2026-2027 si daca ministerul ar face public un studiu de impact, un calcul cu „atat irosim, atat vom castiga”. Si sa stie si ministerul clar ce inseamna irosit in educatie.
    Unul dintre copii (incepe clasa a VIIIa) tocmai m-a intrebat daca va incepe scoala pe 8 septembrie si nu am putut decat sa ii spun „sa speram, dar nimeni nu stie inca. Posibil sa nu.”

  5. Vă dați seama cum discută ăștia despre oamenii pentru care ar trebui să lucreze, prin ședințele de guvern? S-a mai scăpat și cel de la poștă, cum i-a pus el pe ”puturoșii ăia de sindicaliști” la muncă, fără nici cea mai mică tresărire de rușine. Ei se văd stăpâni pe moșii, nu ANGAJAȚI publici, puși acolo ca să facă statul să funcționeze PENTRU oameni. Nu pentru buzunarele lor.

    Nu că ar fi prima oară.

  6. Este adevarat ca sindicatele se lupta doar pentru privilegii.

    Reformele acestea taie privilegii si de aceea sunt sindicatele asa de inflamate.

    Alte dati nu au facut nimic, nu au zis nimic.
    E clar ca ele reprezinta pe baronii din invatamant.

    In sfarsit un ministru si un guvern care elimina nedreptatile si face ordine.

    Majoritatea sustinem reformele acestea. Impresia falsa ca nu este asa e creeata de cei cu voce adica sindicatele inspectorii si directorii adica cei privilegiati.

  7. Poate a inteles gresit ca trebuie sa creasca norma didactica cu 2 ore. Sa-l mai intrebati ca poate ne spune ca am inteles gresit si face o alta pirueta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dispută între o profesoară și ministrul Educației pe tema formulărilor din proiectele legii învățământului: „Dacă am o disciplină care se numește Educație pentru Viață, nu înseamnă că celelalte nu sunt relevante pentru viață?”, întreabă profesoara Antoaneta-Firuța Tacea

Discuțiile de la o dezbatere organizată pe linie de partid, luni, la sediul PNL București, pe tema proiectelor de legi ale Educației, au dus la dispute între ministrul Sorin Cîmpeanu…
Vezi articolul

„Amenințările imediate” la sănătatea copiilor identificate de OMS: schimbările climatice, mâncarea nesănătoasă, publicitatea la țigări electronice. „Nicio țară nu își protejează viitorul” / Pe ce loc e România

Schimbările climatice, emisiile de dioxid de carbon, mâncarea nesănătoasă, publicitatea la alcool, țigări electronice și tutun sunt principalele „amenințări imediate” la sănătatea copiilor de pretutindeni și nicio țară nu își…
Vezi articolul

Un consilier școlar la 800 de elevi, în anul școlar 2023-2024, chiar și după repartizarea celor 1.200 posturi, conform datelor ministerului Educației / Peste jumătate dintre posturile noi au fost ocupate de profesori cu note între 5 și 6.99

Unui consilier școlar îi revin 800 de elevi, în anul școlar 2023-2024, în loc de 500 de elevi, cum prevedea Legea învățământului preuniversitar, chiar și după repartizarea celor 1.200 posturi,…
Vezi articolul
Iulian Cristache

Reprezentantul părinților, despre presiunile Ministerului Turismului ca școala să înceapă cât mai târziu: Mi s-a solicitat sprijinul pentru a începe anul școlar la 1 octombrie, acum 3 ani

Premierul Viorica Dăncilă i-a cerut ministrului Educației să amâne cu o săptămână începutul școlii, care să fie astfel pe 16 septembrie, la cererea patronatelor din turism, potrivit surselor Edupedu.ro. Președintele…
Vezi articolul