Ministrul Daniel David: Rezultatele evaluărilor trebuie să ajungă doar la copil și la părinte, nu am de ce să le discut public cu toți copiii și părinții, nu este nicio noutate aici

2.457 de vizualizări
Foto: Radu Tuta / Agerpres Foto
„Informațiile despre rezultatele evaluărilor trebuie să ajungă specific la copil și la părinte, astfel încât familia să știe competențele copilului, pornind de la nivelurile pe care ar trebui să le aibă copilul și unde a ajuns. Nu am de ce să discut lucrul acesta public cu toți copiii, cu toți părinții. Este un diagnostic formativ”, a declarat Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, într-o intervenție televizată la Psnews.ro, pe 9 octombrie.

Daniel David, a explicat că această regulă nu este nouă, ci exista deja în metodologiile anterioare. Reacția ministrului vine după ce unele publicații din presa centrală au interpretat drept noutate o metodologie veche a ministerului care prevede că notele și rezultatele evaluărilor nu sunt folosite pentru compararea elevilor între ei sau pentru discuții la ședințele cu părinții, ci se comunică doar părinților și elevilor în cauză.

„În primul rând, am fost și eu surprins și am convocat pe cei care au lucrat de ani de zile la aceste metodologii. I-am întrebat ce s-a întâmplat, de ce acum. Este o schimbare care n-a avut loc, s-a creat impresia că este o schimbare recentă, când, de fapt, această prevedere exista deja în metodologiile vechi. Nu este o noutate”, a spus Daniel David.

Rezultatele trebuie comunicate familiei și sunt utile pentru școală

„Vrem ca școala să înțeleagă cum stă prin raportare la alte școli din județ sau din țară, pentru a-și îmbunătăți procesele educaționale. Informațiile să ajungă specific la copil și la părinte, astfel încât familia să știe competențele copilului, pornind de la nivelurile pe care ar trebui să le aibă copilul și unde a ajuns”, a declarat ministrul Educației și Cercetării.

Intervenția ministrului Daniel David:

Moderator: Vreau să discutăm, domnule ministru, despre o decizie care a stârnit ample reacții printre părinți. Profesorii nu mai au voie să comenteze în fața clasei rezultatele elevilor, nici să-i compare între ei, și înțelegem că nici în ședințele cu părinții nu se mai poate întâmpla acest lucru. Ce ar trebui să știe profesorii și părinții? Ne puteți explica, vă rog, această modificare?

Daniel David: „În primul rând, am fost și eu surprins și am convocat pe cei care au lucrat de ani de zile la aceste metodologii. În principiu, sunt de acord cu această reglementare și o să argumentez de ce. I-am întrebat, însă, ce s-a întâmplat, de ce acum. Este o schimbare care n-a avut loc, s-a creat impresia că este o schimbare recentă, când, de fapt, această prevedere exista deja în metodologiile vechi. Nu este o noutate.

În testările din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, această reglementare era acolo și este un lucru bun, adică să nu uităm că aceste testări nu sunt pentru selecție, ci sunt testări formative. 

Vrem ca școala să înțeleagă cum stă prin raportare la alte școli din județ sau din țară, pentru a-și îmbunătăți procesele educaționale. Informațiile să ajungă specific la copil și la părinte, astfel încât familia să știe dintre competențe, pornind de la nivelurile pe care ar trebui să le aibă copilul și unde a ajuns. N-am de ce să discut lucrul acesta public cu toți copiii, cu toți părinții. Este un diagnostic formativ, astfel încât copilul să se poată dezvolta.

Este, de altfel, o recomandare internațională. Nu e nimic nou, doar că redescoperim lucruri care funcționează de mult în sistem”.

Citește și:
Ne este naturală această tendință de a ne compara copilul cu cei din clasă, spune psihologul Simona Hainagiu: Profesorii se străduiesc să nu facă comparații explicite, dar niște comparații implicite vor fi întotdeauna
Evaluarea elevilor din clasele primare. Copiii nu vor fi comparați – scrisoare metodică pentru învățători. Comparațiile se vor referi la rezultatele precedente şi cele actuale ale elevului


7 comments
  1. Secretizarea urmărește mai curând protejarea corupției. Sunt atât de mulți speciali în țara aceasta, în funcții publice sau în școli publice, încât transparența le-ar dăuna grav privilegiilor. Imaginați-vă câți elevi sunt transferați în clasele de uman, cele mai căutate clase de liceu, fără să fi susținut evaluarea națională, sau cu rezultate foarte slabe la evaluarea națională, doar pentru că inspectoratele sunt politizate, iar părinții găsesc mereu pe cineva vulnerabil, precum ministrul „Demisia!”, care le servește o viciere a meritocrației academice.

  2. 1. TOT CE E PE BANI PUBLICI TREBUIE SA FIE PUBLIC!!!
    2. SA FII ANALFABET, FIE FAPTIC, FIE FUNCTIONAL SI SA PRETINZI CA STATUL SA ITI FINANTEZE SCOLARIZAREA, IN CONDITIILE IN CARE AI SI SUTE DE ABSENTE … LA CARE SE ADAUGA SI AROGANTA CA DOAR TU TREBUIE SA STII CA NU STII CARTE … E PREA MULT!
    IN VIATA REALA CINE DA REBUTURI PLATESTE!
    3. LICEUL SE POATE FACE SI LA FARA FRECVENTA, NU TREBUIE SA CHELTUIE STATUL CU CEI CARE VIN LA SCOALA DOAR SA SOCIALIZEZE SI SA FACA GĂŞTI!
    PUNCT!

    1. tanti Lutza , zece puncte de la moș Leaț !
      Axiomă : ” tot ce e finanțat din bani publici trebuie sa fie public”
      ca e vb de salarii , de rezultate scolare , de cheltuieli , de premieri etc , sa se vada unde se duce banul public , daca e cu folos sau nu.
      seară faina.

    2. 👍

  3. Bre dom’ ministru, dacă te-aș vedea că faci mai mult lobby la guvern pentru educație, te-aș respecta, domnule. Am înțeles, ai fost la foarfecă până acum dar de mâine să vadă și biet profesorul un suflu modern în educație, o descălecare a hârțoagelor din desaga sa zilnică 7 din 7 zile, niste profesori mai veseli, mai bine hrăniți, mai cu trecere la primărie pentru acces facil la abonamente de transport cu legitimația de serviciu, mai cu suport oferit lor în școală, la CJRAE, săpun in baie la școală – chestii omenești, nu chestiuni rocket science….
    ….secretare umaniste tip Nobel Prize Comitee ce te anunță cu glas adecvat ceva de interes, suport de hârtie igienică în baia elevilor….
    Că nu știu cui lipsește imaginația și leadershipul să aducă studenții de la modul în școli, nu să facă o practică fake…
    „E” multe de zis dar urechi puține și putință ioc.

  4. să fie obligatorii ședințele de 15 min individuale, după evaluări della 2 module, 2 zile per clasă. chiar online de ce nu. Nu doar să se intereseze părintele măcar lunar de copil. Prea nespecificat acest „să se intereseze” din regulament și lege.
    Și știți ceva, dle David? Aduceți statisticieni in școli, să facă rapoarte și ranking-uri, cu date anonimizate, ca la carte, că doar aveți în universități peste tot departamente de Cercetare avansată. Și să vă văd ce bani de soft aveți, că nu faci bici din orice, bre. E ieftin un statistician, cam cât un debutant dar și lui îi veți cere marea cu sarea, nu?
    Faceți odată legea aia a salarizării unitare, că vă sar în cap breslele pe rând! Atâta lentoare nici la melci nu vezi…. Mare debandadă!

    1. Asa zic si eu ! Si fiecare 15 minute sa fie adunate , din ele sa rezulte ore suplimentare , ca vorba aia ! 15 min X 25 de elevi = 375 min x 4 materii cat am eu ,=1500minute ! 1500: 60 = 25ore la plata cu ora
      Aveți dreptate doamna asa ar trebui sa se faca !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Metacompetențele pot fi formate și evaluate la școală, spune profesorul Mircea Miclea: Adesea în viață au succes oameni care nu au avut neapărat mult succes la școală. Știți de ce? Pentru că pot să identifice problemele, nu doar să rezolve problemele date

Profesorul universitar de științe cognitive aplicate la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), Mircea Miclea, spune că cele patru metacompetențe pe care le-a identificat pe baza unor studii ar putea fi…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor, despre raportul QX al ministrului Daniel David: Introducerea educației hibride în mediul rural este complet ruptă de realitate / Reglementarea educației la domiciliu în „condiții excepționale” este neconstituțională

Consiliul Național al Elevilor (CNE) „își exprimă dezacordul față de o parte dintre reformele propuse în raportul QX” prezentat de ministrul Educației pe 19 mai, potrivit unui comunicat de presă.…
Vezi articolul

EXCLUSIV Acuzații grave de imixtiune în subiectele de la Bacalaureat 2024 – Mai mulți profesori ar fi fost aduși la cererea Ligiei Deca să pună presiune pe cei care fac subiectele să scadă dificultatea – surse / Ligia Deca: La nivelul conducerii ministerului nu a existat niciodată o interferență cu procesul firesc de elaborare a subiectelor

Acuzații grave de imixtiune în grupurile de experți care au conceput subiectele de la Bacalaureatul 2024 și de presiune exercitate de conducerea politică a Ministerului Educației, cu scopul ca experții…
Vezi articolul

Ministrul Sănătății: Reforma rezidențiatului nu trebuie să se rezume la examen, ci la pregătirea medicilor și la adaptarea programelor la standardele europene / Ce ar urma să se schimbe pentru absolvenți din 2026

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, afirmă că reforma sistemului de rezidențiat trebuie să vizeze nu doar organizarea examenului, ci și îmbunătățirea formării medicilor, precum și adaptarea programelor de pregătire la cerințele…
Vezi articolul