VIDEO Ministrul Educației a uitat regulile de distanțare, igienă și siguranță în ziua în care le-a lansat

6.787 de vizualizări
Foto: ISJ Iasi
Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat marți la Digi24 că “de cele mai multe ori și elevii” îi pot conecta pe profesori pe platformă, în pauzele scurte de doar 5 minute, prevăzute de Ghidurile lansate tot marți de către ministru. Oficialul a ignorat astfel regulile de distanțare și igienă, faptul că elevii nu au acces fizic la dispozitivul profesorului – calculatoarele nu pot fi folosite de mai multe persoane în același timp – și că elevii nu au acces la credențialele de autentificare ale cadrelor didactice pe platformele de transmisie online sau pe platformele de învățare.

Declarațiile publice făcute de ministrul Educației sunt următoarele:

Întrebare: “În cazul în care avem o școală în care se desfășoară simultan și învățământul cu prezență fizică și cel online, cum gestionează situația aceasta un profesor? Are, pe de-o parte, orele în școală și reia toate aceste ore și în online, adică muncește dublu?“

Monica Anisie: “Nu, nu este vorba despre acest lucru. transmisia de face din școală. Deci în clasă profesorul intră în sala de curs, intră pe platformă, se conectează pe platformă, se conectează și elevii care sunt acasă și urmăresc LIVE ce se întâmplă în clasă. Deci profesorul își desfășoară ora normal cu elevii din clasă și urmăresc lecția respectivă și cei de acasă.”

Întrebare: “Cele 5 minute de pauză de ajuns dintr-o clasă în alta, vor fi folosite și pentru deconectarea de la platformă într-o clasă și reconectarea la platformă în altă clasă, ajung 5 minute?” 

Monica Anisie: “Trebuie să ajungă și… să se conecteze rapid la platformă, de cele mai multe ori și elevii pot face lucrul acesta, să-l conecteze pe profesorul pe care-l așteaptă să intre la oră și lecția să se desfășoare normal”.

Dacă elevii ar cunoaște datele de autentificare ale fiecărui profesor în platformele folosite de aceștia, ar putea exista situații în care datele tuturor elevilor participanți la cursuri să fie expuse. În plus, dacă școala folosește și un catalog electronic, notele și situația școalară a elevilor ar fi la îndemâna acestora.

Sistemul mixt de transmitere a lecțiilor “online” despre care vorbește oficialul nu are nicio legătură cu învățământul online și cu învățarea în sistem hibrid. Edupedu.ro a publicat o serie de articole în care profesori de prestigiu au explicat pe înțelesul tuturor ce înseamnă aceste concepte și cum ar putea fi aplicate. Simpla transmisie LIVE a unei lecții clasice nu înseamnă predare online, potrivit specialiștilor din învățământ contactați de Edupedu.ro.

Pe lângă toate aceste principii, sunt ignorate și problemele materiale ale școlilor – nu există dotare cu laptopuri/calculatoare decât a unora dintre școli, iar acestea sunt puține la nivelul țării. Deși au fost anunțate de la nivel central o serie de intenții de achiziționare de laptopuri/tablete, niciuna nu a fost concretizată până acum, în afara inițiativelor locale în care primăriile au dotat unitățile școlare.

Rețelele de internet ale școlilor ar putea fi un obstacol serios în “difuzarea” live simultană către zeci sau sute de elevi a lecțiilor din clase.

Foto: ISJ Iasi

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii
  1. Doamnei Anisie nu ii pasa de profesori.
    A făcut un sondaj, a realizat ca jumătate din părinți vor bone gratis, de aceea în plina pandemie (cel puțin în București) își trimit copiii la școală.
    Asa ca profii(care spre deosebire de medici nu au obligația de a-și sacrifica sănătatea și chiar viata în contact cu bolnavii contagiosi) sunt obligați de către Ministerul Educației sa fie carne de tun.
    Aveți cuvântul nostru doamna, ca de ne îmbolnăvim de la elevii asimptomatici și dacă mai și pierdem persoanele în vârstă sau cu diabet din familie din cauza acestor elevi, nu veți rămâne nepedepsita. Răutatea și inconștienta dvs trebuie starpite din rădăcină.

  2. Ce se întâmplă în cazul în care profesorul este nevoit să transmită lecția LIVE, însă părinții elevilor din clasă nu sunt de acord, ca copiii să fie filmați în timpul orelor? Știm bine că și până acum s-a cerut acordul părinților pentru a putea face poze în timpul activităților școlare… Din momentul în care lecția se transmite LIVE, ea poate fi urmărită de către oricine din familia elevului care urmărește predarea de acasă, nu știm pe la urmă unde ajunge acea înregistrare. ..
    Pe de altă parte, mi se pare exagerat să zici că transmiterea orelor e echivalent cu predarea online. Cine a lucrat vreodată cu elevi știe foarte bine că în cazul predării online se aplică cu totul altfel de metode, ai nevoie de materiale didactice digitale, copilul din fața monitorului trebuie implicat în activități, deci pregătirea orelor necesită mai mult timp…. și nu știu cum am putea urmări în același timp elevii din clasă și pe cei de acasă….

    1. Din toate materialele publicate din aprilie până acum, s-a dovedit clar faptul că oficialilor nu le pasă de cadrele didactice nici cât negru sub unghie. Toate „recomandările” sunt făcute numai și numai în interesul elevului. Au renunțat și la responsabilizarea părinților. Având în vedere că, procentual, numărul cadrelor didactice cu experiență este mult mai mare decât cel al tinerilor, ce vor face dacă ne îmbolnăvim pe capete? Copiii fac forme ușoare sau asimptomatice, dar pot transmite adulților foarte ușor!

  3. Mă doare să o spun, dar această doamnă nu are nicio legătură cu realitatea din teritoriu.
    Din birouri se pot face planuri dar trebuie si simulate măcar virtual dacă nu chiar practic si apoi corectate.

    In plus, ghidurile sunt doar recomandări sau au valoare de lege, ca altfel iar spunem vorbe în vânt.

  4. Nu o condamn.Este etalonul pentru haosul creat in mintile profesorilor.Termeni din stiintele exacte,o avalansa de informatii-toate peste noapte si pentru multe persoane care n-au aptitudini specifice.Daca nu intelegi ceva din TIC nu intrebi pentru ca te faci de ras,lacunele se acumuleaza si ,la final,rezultatul este nesatisfacator.Unde mai pui ca au aparut o gramada de platforme fara continuturi si multi profesori nu sunt si autori de manuale.E o confuzie generalizata.

    1. @Cosmin
      Auzi, nu vrei tu sa ne lasi in haosul nostru, ca si asa ne bazaie creierii din cauza “doamnei” si a suitei de idioti? Chiar aveti impresia, unii dintre astia de faceti “comm”-uri pe aici, ca toti profesorii traiesc in pesteri si fac focul cu iasca? V-ati gasit o gramada de initiati in IT sa dati sfaturi si sa puneti stampile pe aici! S-a rasturnat caruta din Silicon Valley pe site la Edupedu?
      Si ca veni vorba de confuzie. Fii mai clar cand scrii ca sari de la una la alta fara nici o noimă, mă! (dinspre Topârceanu, daca te intrebi). Prin urmare, lasa-ne ca te chemam noi daca avem nevoie!

      1. Care ,,noi,,?Restul literelor alfabetului?Vorbeam despre profesorii care predau stiintele umaniste si nu sunt familiarizati cu tehnologia si nu le poti cere sa devina informaticieni peste noapte.Le dau dreptate. .Nici eu nu stiu sa lucrez la calculator.Scriu de pe Mac si n-am gasit nici un specialist care sa-mi arate macar cum sa scriu cu diacritice de pe IOS.Legat de platforme,cunosc scoli care ,incepand din 13 martie 2020,au schimbat in fiecare luna platformele,provocand deruta printre profesori si elevi-logare,cont,gmail.email,etc.E adevarat,n-am rabdare sa tastez si pare ca ce scriu e fara noima.Unii se mai prind.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oamenii, mai stresați de faptul că alții nu respectă distanțarea, decât de planurile de viitor sau de singurătate – studiu internațional despre impactul Covid-19 asupra sănătății mintale

Regulile de distanțare socială care zilele acestea, în România, vin în prim plan prin “relaxarea” suprapusă cu examenele naționale reprezintă principala sursă de stres a oamenilor, în contextul crizei provocate…
Vezi articolul
Modelul chinez de educație

Modelul chinez de educație online, văzut din interior. Profesor american la Beijing, pentru EduPedu.ro: Toată țara se mișcă în masă în aceeași direcție / Cât de rapid s-au stabilizat lucrurile și cum se instalează oboseala

O lună le-a luat profesorilor și elevilor din China să ajungă de la întrebarea: “și acum ce facem?” la o situație relativ stabilă, în care peste 270 de milioane de…
Vezi articolul

Educaţia 2030 – obiectivele României în Strategia UNESCO, după ce ţara a ratat ţintele 2020. Descarcă planuri de lecţii pentru grădiniţă, şcoală primară, gimnaziu şi liceu cu exemple de dezvoltare durabilă

Adunarea Generală a ONU a adoptat Rezoluţia “Educaţie pentru Dezvoltare Durabilă în cadrul Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă” pe 19 decembrie 2019 la New York, în Statele Unite ale Americii.…
Vezi articolul