Ministrul Educației, concluzie după Bac: „Curriculumul va trebui radical revizuit” / Este greu de înțeles cum un profesor care observă la clasă, ani de-a rândul, că un elev nu e capabil să facă operații dintre cele mai simple nu a reușit să intervină pentru a corecta

10.059 de vizualizări
Foto: gov.ro
Revizuirea radicală a curriculumului este una dintre concluziile declarate de Ministerul Educației, Sorin Cîmpeanu, după publicarea rezultatelor la Bacalaureat 2022. Acesta a anunțat la TVR Info că a descoperit în urma evaluării lucrărilor scanate și urcate într-o platformă electronică, faptul că „nivelul de abstractizare al unor discipline și gradul de încărcare al acestora nu este în favoarea dobândirii acelor competențe de interes pentru elevi”.

Ministrul a mai spus că este greu de înțeles cum un profesor care vede că un copil nu are noțiuni de bază la o disciplină, nu intervine pentru a corecta. Cîmpeanu a mai vorbit despre reforma și despre faptul că „unii, din confort” nu își doresc să se schimbe nimic.

Reamintim că după rezultatele de la Bacalaureat, dinainte de contestații, au fost 42 de licee în care niciun elev nu a promovat examenul.

Declarațiile pe acest subiect:

Sorin Cîmpeanu: „O altă concluzie pe care am reușit să o desprindem în urma administrării digitale a fost aceea că nivelul de abstractizare al unor discipline și gradul de încărcare al acestor discipline nu este în favoarea dobândirii acelor competențe care sunt în ultima instanță de interes pentru elevi, drept urmare curriculumul va trebui radical revizuit, iar planurile cadru de asemenea. Acest lucru se va întâmpla începând cu septembrie 2023. Până atunci vom avea intrarea în vigoare, adoptarea, sunt convins, îmi exprim convingerea, a legii învățământului preuniversitar, respectiv legii învățământului superior – pachetul legislativ de bază care transpune în România educată.

Moderator: Apropo, pentru că vroiam să vă întreb ce se mai întâmplă cu Legea Educației, toată lumea o așteaptă, e un subiect foarte important?

Sorin Cîmpeanu: Da, avem concluziile proiectului România Educată, sarcina Ministerul Educației este să transpună aceste concluzii în text legislativ. Suntem în curs de finalizare a acestui proces, iar cele două proiecte de lege vor fi lansate în consultare publică cât se poate de curând.

Moderator: Cât de curând?

Sorin Cîmpeanu: Cât de curând.

Moderator: Până în toamnă?

Sorin Cîmpeanu: Cu siguranță da.

Moderator: (…) E mult așteptată această reformă în învățământ, revin la întrebare…

Sorin Cîmpeanu: Da, e mai puțin așteptate. Să știți că sunt nu sunt puține aceea care clamează nevoia de reformă, dar de fapt doresc să nu se schimbe nimic .

Moderator: De ce și-ar dori asta, pentru că simțim cu toții că trebuie să ne punem în pas cu timpurile?

Sorin Cîmpeanu: Unii pentru confort, dar nu am de gând să dau curs acestor dorințe de neschimbare. Pentru că mă uitam astăzi, în pofida faptului că sunt cele mai bune rezultate la examenul de bacalaureat și am spus de ce, pentru că au fost subiecte corect calibrate, pentru că s-a redus tematica de examen și pentru că a fost o organizare mai bună, dar nu poți să rezolvi totul printr-un examen de evaluare performant organizat. Deci problemele vin din spate, din anii de liceu, din anii de gimnaziu, din anii de învățământ primar. Avem la corectarea digitală a datelor vești foarte triste. (…) Avem și la Bacalaureat elevi care nu știu să recunoască verbele. Acestea sunt pierderi dobândite pe urmă cu 7-8 ani, care nu au reușit să fie recuperate pe parcursul anilor de școală. Este greu de înțeles cum un profesor care observă la clasă ani de-a rândul că un elev nu e capabil să facă operații dintre cele mai simple nu a reușit să intervină pentru a corecta. Bun, și atunci toate aceste probleme care vin mult din spate sunt foarte vizibile, sunt foarte cu atât mai vizibile atunci când avem această evaluare digitală care ne permite să avem rezultatele la nivel de idee.

Moderator: Cum aveți de gând să le rezolvați aceste probleme practic, veți evalua și profesorii? 

Sorin Cîmpeanu: Cu siguranță, dacă v-ați uitat, România educată are concluzii pentru cariera didactică, carieră didactică care să fie susținută de stat. Intrarea în profesia de cadru didactic să se facă după un an de stagiatură în care cazul didactic tânăr sa beneficieze de suportul unui cadru didactic cu experiență care la rândul lui să aibă norma mult redusă pentru a avea timp de aceste activități de mentorat, de îndrumarea acestor cadre didactice tinere, cadre didactice care să fie suficient de motivate printr-un salariu al profesorului debutant care să fie la media salariului pe economie în anul încheiat, iar la finalul acestui an de stagiatură să se susțină un examen de licențiere pentru acces în cariera didactică. 

(…) Este nevoie, de asemenea, de infrastructură. Avem smartLab-uri, avem ceea ce țin eu foarte mult, o tablă interactivă în fiecare sală de clasă din cele peste 80.000 de săli de clasă din România. Atunci când profesorul va avea acest smartboard (n.red. tablă inteligentă) în fiecare sală de clasă și va ști că printr-un simplu click se va transfera în laptop, tabletă, telefon, ce are elevul, va preda mult mai îngrijit. Acum scrie cu creta, se șterge, dispare totul. Sunt foarte multe lucruri, dar țin foarte mult la partea de formare a cadrelor didactice, de a face școala mai prietenoasă și mai atractivă pentru copii, la a diminua gradul de abstractizare și încărcarea cu lucruri care, atunci când evaluam doar conținuturile, cunoștințele, erau utile, când am făcut eu școala, acum însă competențele înseamnă deopotrivă cunoștințe, dar înseamnă și aptitudini, înseamnă și atitudini”. 

Curriculum, în sens larg, reprezintă ansamblul structurat al proceselor şi al experienţelor de
învăţare prin care trece elevul pe durata parcursului său şcolar. Simplu spus, acesta cuprinde
documentele care descriu un parcurs de învăţare pe care şcoala îl oferă elevului.

Curriculumul naţional reprezintă ansamblul coerent al planurilor-cadru de învăţământ şi al
programelor şcolare din învăţământul preuniversitar; acesta cuprinde un set de documente
care reglementează modalităţile prin care şcoala poate asigura atingerea finalităţilor
educaţionale, astfel încât să ofere fiecărui elev şanse egale pentru dezvoltarea personală şi
profesională, pentru inserţia socială;


  1. Cred ca un elev nu are ce cauta la liceu sau scoala profesionala daca nu stie sa efectueze operatii simple. Aceste lacune trebuiesc eliminate din invatamantul primar si gimnazial. De acolo trebuie pornita reforma.

  2. Profesorii sunt răi, elevii sunt răi, părinții sunt răi. Există un singur lucru perfect în toată povestea asta? Ceva mai presus de orice dubiu, de orice discuție?
    Da, programa școlară! Programa școlară e intangibilă, indestructibilă, castă și pură.
    Să nu ne uităm la alte programe școlare, din alte sisteme de educație! Nu! Ce se știe în afară despre educație? Ce, alea sunt programe? Așa, simple? Și să dai examen la matematică cu formulele în față? Unde s-a mai pomenit așa ceva? Totul în cap. Dopuri în urechi, să nu se scurgă materia.

  3. Nu cadrele didactice incepatoare sunt o problemă.Problemele adevărate sunt la acele cadre didactice care predau foarte superficial astfel încât copiii nu înțeleg mai nimic si sunt nevoiți să ia ore in particular,astfel domnul sau doamna proiisi va mari bugetul lunar.Dar să fim serioși,nu toti părinții își permit sa-si trimită copiii la meditații.Rusine sa-i fie acestui sistem corupt,din toate domeniile,nu numai din învățământ.Si pe vremuri se mai luau meditații,cei care isi doreau medii foarte mari,dar altfel se predau in scoli,se preda in asa fel incat orice copil sa aibă șansa la reușită dacă punea cat de cat mâna pe carte.

    1. Problemele sunt cu programa școlară, veche, încărcată și depășită. Nu e normal ca un elev din alt sistem educațional să rămână repetent în sistemul autohton, după ce acolo era considerat printre primii din clasă.
      De 30 de ani dăm vina pe profesori, pe elevi și pe părinți, dar nu punem în discuție programele. E incredibil cum ne rotim în cerc și nu vedem problema.

    2. Aveți foarte mare dreptate. Unii profesori, doar vin la școală să stea la bârfă și să scrie în condica școlii, că au făcut ora respectivă, când de fapt nu au făcut nimic sau au venit la oră, le-au dat copiilor de conspectați din manual sau le-au dat un test și ei au stat pe internet, dar așteaptă ca părinții să facă sacrificii mari, pentru a-și trimite copiii la ei la meditații, căci la școală ori nu au făcut ora respectivă, ori nu a venit profesorul, ceea ce pentru unii dintre ei, chiar nu li se potrivește meseria de profesor.

  4. Acest ministru are o minte ingustata, asa cum se intampla spre senectute cu mintea umana. El emite niste directive si precepte (poate nu rau intentionate) fara a fi bine argumentate si apoi e multumit de activitate, calcand pe cadavre pt a le pune in aplicare si nestiind ca opiniile sale sunt cvasieronate, rationamente incomplete si care contravin principiilor de baza. Mai mult ideile sale sunt periculoase: pot aduce prejudicii functionarii eficiente a scolii romanesti., producand schimbari ireversibile.
    Apoi, mai face alta gafa: propriile idei sunt propuse fara consultari si fara a tine cont de opozitia multimii, de existenta unor contraargumente sau minti mai luminate. In era multimedia, in care diversitatea opiniilor expuse niveleaza si submineaza orice opinie de valoare, ministrul nostru face ce-l taie capul, folosindu-se de autoritatea functiei pt a se considera superior… (dar mai mult gandeste Funeriu decqt Campeanu)

  5. O singură întrebare pentru domnul ministru:
    Din ce motive rata de promovare la BAC este de 99,3% în Franța și de 98,7% în Germania ?
    De ce doar 48,2% in Romania?
    Sunt profesor în Franța și va asigur ca elevii din România nu sunt cu nimic mai prejos decât cei din Franța.

  6. De parca ministrul n-ar sti:
    – hai, trece-l si pe X, ca-i copilul lui Y

    Serios acum, mai exista corigente? Repetentie? Desigur, nu exista, pentru ca niciun profesor nu vrea sa-si strice mega-vacanta cu asa ceva. Un experiment simplu: luati un liceu la intamplare, verificati apoi cati dintre profesori se lauda cu locurile prin care-si petrec vara (culmea, cu salariile modeste din sistem).
    Domnie curata. Ia sa vedem ce zice sistemul din Spania, de exemplu: 30 de zile de vacanta, la care se adauga vacanta de Craciun/Paste. Pare rezonabil, doar ca in Spania e vorba de “zile naturale”, adica in cele 30 de zile intra si zilele de weekend…
    Asa ca, ce-i greu de inteles? Intr-un sistem de tipul lasa-ma sa te las, nu exista vreo alternativa reala.

    1. “Cu salariile alea mici”… dar exista si vouchere si salariile nu sunt atat de mici pt un om ce traieste intr-un oras mic si la salariu exista spor de vechime si de gradul I (la altii exista si meditatii).. Exista zile de activitate in vacanta de vara, corigente, situatii neincheiate, comisii de evaluare nationala sau bac, mai participam si la cursuri de formare/perfectionare, master, grad didactic, mai scriem si o carte, un articol, un material educational mai complex, mai programam si un soft educational (care stie)… Si chiar daca e lunga vacanta, nu va grabiti sa ne fericiti… a fi profesor e epuizant, stresant, chiar daca nu sunt ore multe efectiv de lucru cu copiii: sa faci fata la mai mult de 100 de elevi pe zi, fiecare de aerele si rasfaturile lui, cu nevoile si dezinteresul sau manifest, sa fii umilit de elevii aroganti si galagiosi, sa faci fata la grobianismul si violenta lor verbala zi de zi si sa te rogi de ei ca sa poti preda 2 fraze intr-o ora (in conditiile in care ai o durere atroce in gat de atata urlat), crede-ma, este foarte greu.. E bine sa traiesti pe propria piele aceste lucruri inainte de a te exprima vis a vis de invatamantul de azi. Daca ar fi elevii normali (!) si ai fi lasat sa iti predai lectia ca sa poti sa fii multumit ca ti-ai facut datoria si ca nu ai luat leafa doar ca sa faci disciplina la clasa, atunci da, as recunoaste ca profesorii au anumite avantaje. Avem salariul maxim din invatamant egal cu salariul mediu pe tara, dar nu faci doar munca de la scoala: iti pregatesti lectiile zilnic, le adaugi lectia in format electronic pe platforma, corectezi lucrari, referate, mai faci pregatire la scoala cu cei ce dau EvNat, etc, La 50 lei pe ora (in timpul scolii), nu cred ca e cine stie ce: poti lua in ziua de azi o pizza in concediu pt copil. Probabil profesor de sport e ceva mai bine, dar profesor de 2 discipline stiintifice si in doua scoli cu naveta. Invidiaza te rog un politist ca iese la 48 la pensie sau alte meserii, daca tot ai suficienta rautate/dispret. Si ca sa se intelega o data pt totdeauna, ca am tot tipat pe aici ca Ioan in desert: NU EXISTA DECAT O PROBLEMA CU ADEVARAT GRAVA IN INVATAMANT, ELEVII SUNT FOARTE DEZINTERESATI, NU RESPECTA ORA, NU RESPECTA PROFESORUL, NU INTERESEAZA PE NIMENI SCOALA (exceptand o minoritate fara sa fie relevanta), NU POTI SA ITI FACI MESERIA!!!!

  7. Citez din articol, poate și editorul învață acele verbe despre care vorbea domnul ministru:
    “ Atunci când profesorul va avea acest smart board (n.red. tablă inteligentă) în fiecare sală de clasă și va știi că printr-un simplu click va se va transfera în laptop, tabletă, telefon, ce are elevul, va preda mult mai îngrijit.”
    La Edupedu chiar avem pretenții!

    1. “Va preda mult mai ingrijit”…. Dar elevul nu scria de pe tabla inainte? In loc sa scoata in evidenta alte avantaje, cum ar fi faptul ca nu se mai pierde timp cu dictarea si se poate furniza un material reaizat in prealabil, etc… se pun la zid profesorii..
      mereu problema e la profesori… Ministrul asta nu vede ca majoritatea elevilor e complet dezinteresata de invatat, ca scoala a devenit pt ei desueta? El nu vede bataia de joc din scoli, ca elevii fumeaza, injura, bagatelizeaza educatia ?
      De aceea nici nu ofera salarii mai mari la pers. Didactic fata nivelul mediu pe tara… mai mult, ani de zile vechimea era rasplatita la salariu, acuma ministrul s-a gandit sa rastoarne situatia, debutantii doar, sa aiba salariu mai mar

  8. Și programele de matematica la gimnaziu ar trebui revizuite. La clasa a V-a și a VI-a programele sunt foarte încărcate astfel încât nu mai ai timp și de consolidarea noțiunilor predate. Matematica ar fi foarte frumoasă dacă programa ar fi mult mai aerisită astfel încât la fiecare lecție sa ai la dispoziție cel puțin 2 ore astfel încât elevul să învețe și practic unde se aplică noțiunile învățate. Participând la programele Erasmus am vizitat școli din diferite țări. Cei de la putere vor să urmeze exemplu celor din UE dar dacă vor să schimbe ceva ar trebui să înceapă cu programa școlară și dotările școlilor cu tot ceea ce e nevoie. Noi ca profesori ne dorim să facem lecțiile altfel, să fie cât mai frumoase astfel încât elevul să vină la școală cu plăcere, dar din păcate nu putem realiza acest lucru pentru că trebuie să respectăm o programă foarte încărcată . Eu încă mai sper că se va schimba și la noi ceva, și că voi ajunge să îmi predau lecțiile cum doresc , astfel încât elevii să iubească matematica și să știe să aplice corect noțiunile învățate , în viața de zi cu zi.

  9. Așa e, stimată doamnă. Timpul e o resursă importantă de care nu se ține cont. Părinții îi înțeleg pe profesori, dar nu e suficient pentru că și aceștia au timpul limitat.

  10. Ne lipsește timpul!!!! Programele sunt mult prea încărcate de lucruri inutile și timpul efectiv pe care îl avem este prea puțin. Eu sunt obligata, de programa, sa predau lucruri pe care le consider complet inutile elevilor mei. Timpul pe care îl pierd efectiv cu aceste chestiuni ma pune în situația de a nu putea face mai mult, mai frumos și mai bine ceea ce e util și adecvat copiilor de diferite vârste. Nu mi place ce mi se impune sa predau!!!! Aș face în alt mod totul dar…..,, examenele” cer ce conține programa!!!! Credeți ca ma asculta,, onor ministerul’ ‘ pe mine,, acarul Paun’ ‘?

    1. Așa e, stimată doamnă. Timpul e o resursă importantă de care nu se ține cont. Părinții îi înțeleg pe profesori, dar nu e suficient pentru că și aceștia au timpul limitat.

  11. A uita bazele e un lucru pe care cunoscut în psihologie. În jocul de șah, un maestru internațional o poate păți cu un puști de 10 ani pe o schemă extrem de simplă (cei care știu șah cunosc fenomenul). În educație, există metode specifice la nivel de curriculum pentru a preveni acest lucru.
    Practic, există două tipuri de curriculum: CURRICULUM SPIRALAT (de tip melc) și CURRICULUM MODULAR. În cel spiralat, o materie este învățată complet, de la A la Z. Problema e că, pe măsură ce înaintezi, dacă lucrezi la secventa W-Y-Z este foarte probabil să uiți o secvență ca J-K-L-M-N sau C-D-E. Ca să nu uiți e necesar să exersezi continuu, ceea ce devine infernal într-un context în care TOATE materiile sunt gândite pe curriculum spiralat.

    Curriculumul modular merge pe o altă concepție: secvența A-B-C-D e considerată de bază, iar restul, de la E la Z, se studiază separat, pe un modul opțional. Un fel de matematică basic și matematică avansat. Asta înseamnă că nu vei face niciodată exerciții cu matrice dacă nu optezi și pentru modulul de matematică, dar oare ai nevoie? Evident, pentru specialiști e nevoie, dar la noi apare anomalia ca un elev de la un liceu de arte plastice să se chinuie ore întregi cu niște exerciții cu matrice pe care nu le va folosi niciodată și pe care le va uita instant.

    Câtă vreme vom merge pe curriculumul spiralat, adică pe toată secvența, vom avea în continuare analfabetism funcțional la greu, nervi și materie învățată mecanic, care se pierde imediat ce se încheie examenul.

    E nevoie să trecem la curriculumul modular și să avem un nucleu de bază în jurul căruia să graviteze module educaționale alese pe baza unor preferințe. Altfel vom târâi acest învățământ vetust și complet nefolositor ani de-acum încolo. Noroc cu ăștia micii. Ei vor schimba treaba asta, că noi…

  12. Ministrul vorbește mult, critica profesorii fără argumente pertinente, iar pentru el elevii, familia nu au nici o vina!

  13. Daca elevul respectiv nu e interesat sa stie calculul simplu, atunci ce naiba sa ii faca profesorul? Pai profesorul e de vina pt ca elevii nu vor si nu stiu calcule simple? Daca sta de acei elevi minimali atunci cum mai merge cu materia inainte, cum se mai ocupa si de elevii buni? Daca un elev reuseste sa ia nota foarte mare este doar meritul elevului iar daca un elev nu reuseste sa ia 5 e vina profesorului…. E chiar prost acest ministru!! Nu il intereseaza decat promovabilitatea! Si ce face, usureaza curriculum! Nu ar trebui sa se ocupe de cei multi si prosti ci de cei buni si care pot contribui la progresul societatii.

    1. Emil, profesorul trebuie să se ocupe de toți elevii, nu numai de cei buni, cum zici tu. Dacă se ocupă doar de elevii buni, înseamă discriminare, pentru cultura ta generală. O gândire comunistă!

      1. @Oana, nu te supăra, dar gândirea comunistă îți aparține! Domnul căruia i-ai făcut observație a precizat “…cum se mai ocupă ȘI de elevii buni?”. Dacă tu crezi că sunt și trebuie să fie toți oamenii la fel, sa știi că așa spuneau comuniștii!

        1. Păi, profesorii de-aia sunt puși la catedră, să se ocupe de toți. Eu, când eram la liceu și îi puneam o întrebare profesorului, legată de lecția respectivă, ni se spunea că doar unul singur din clasă are voie să pună întrebări. Ăla era tocilarul clasei și avea mămica lui grijă să vină cu ce trebuie la profesori. Așa că mai lasă-mă cu elevii buni, că unii dintre ei, sunt umflați cu pompa

          1. @Oana, înțeleg că judeci sistemul doar din perspectiva de fostă elevă. Profesorii „sunt puși” la catedră ca să se ocupe de toți, da, dar depinde foarte mult CUM te poți ocupa de toți… Gândește-te, chiar dacă nu ești profesor, că trebui să intri 6 ore consecutive într-o zi, la 6 clase. Și acolo să te ocupi la fel de performant de toți cei 30-35 de elevi din fiecare din aceste clase – aproximativ 200 de copii, fiecare cu personalitatea lui. Nu e ușor nici să stai să-i supraveghezi, dar să predai o anumită disciplină! Sunt 50 de minute de curs, dacă împarți la 30, rezultă aproximativ un minut jumătate pentru fiecare elev! E posibil să te ocupi de toți eficient? Tu ai putea?

    2. Partial aveti dreptate insa exista multe cadre didactice care nu se prezinta la ore sau care sunt incapabile sa predea. Ar trebui sa fie evaluata corect capacitatea acestora de a participa la procesul de invatamant. Un profesor bun stie cum sa atraga un elev si cum sa se faca inteles. De acolo ar trebui sa se inceapa. Stiti ca repartitiile la scoli, inspectorate scolare, in posturile de conducere sunt influentate majoritar de politic, nu tin cont de competenta.
      Exista desigur si elevi care nu fac fata solicitarilor sau refuza sa invete. Vor aparea probabil comentarii legate de limitarea capacitatii de a actiona a profesorului. Consider ca este doar o scuza, acest profesor avand la indemana instrumentele necesare ( note, recomandari pentru consilierea elevului si mai ales corectitudine si consecventa 🙂)

  14. Materia este foarte stufoasă, într-adevăr, dar nici profesorul nu intervine pentru a corecta lacunele elevului la clasă, deoarece nu își dă interesul sau pentru toți elevii, pentru că știu că de la
    părinții altor copii primesc diferite cadouri sau copiii respectivi fac meditații cu acel profesor. Jumătate dintre ei nu au ce să caute la catedră, pentru că nu știu să predea și de aici elevii au lacune în realizarea unui calcul simplu. Trist, dar adevărat. Ieri, m-am întâlnit cu două fete la o librărie din București și amândouă mi-au spus că vor studia în străinătate, pentru că sistemul educațional de la noi din țară, nu le oferă nimic concret pentru a face ceva aici, iar eu le-am sfătuit, să rămână acolo (una dintre ele, pleacă în Belgia, la studii, iar cealaltă fată, în Țările de Jos) și amândouă, mi-au spus că nu mai au de gând să vină înapoi și foarte bine fac.

    1. Cele 2 fete sunt cazuri rare.. sau astfel de elevi cu dorinta de a invata se gasesc la scoli bune din orasele mari… in rest, cativa derbedei iti strica ora si multi dintre ei se intreaba mereu de ce vrea profesorul ala ca iei sa invete ca oricum nu ii foloseste la nimic in viata (afara de mate si romana bineinteles, bune pt examen). Nu isi fac tema, sunt dezinteresati si isi trimit mesaje prin ora, joaca jocuri in pauze si asculta manele. Forteaza profesorul sa le dea un punct in plus si copiaza pe ruptelea la teste. Le dau suplimentar lectie la platforma clasei si se fac ca nu exista nimic. Nu ai cu cine sa faci probleme la clasa pt ca totul li se pare greu si si-au pierdut de mult deprinderile de calcul si rationament. Evident prefera ce e mai usor, mura in gura, meditatii si divertisment cat se poate. Mai continui ? Ce spuneti dvs sunt cazuri izolate, restul e coruptie si sistem distrus sistematic

    2. M-as adresa cu vorbe mai dure, ce nu-mi fac cinste, dar ma autocenzurez. Cand ai 35 de elevi, din care 6 cu CES si 8 cu cerinte apeciale nediagnosticate(ADHD, autism, bipolaritate sau tulburare de opozitie ori retard mintal) cam pana unde crezi ca poate merge rabdarea si sanatatea profesorului incat sa repete de 20 de ori aceleasi lucruri banale pentru 14 copii in timp ce alti 21 stau pe loc cu materia? Iar daca mai ai si materie de examen… Nu avem voie sa lasam repetenti la clasele primare, corigenti sau repetenti elevi cu CES, nu avem nicio comunicare cu parintele, care este dezinteresat de copil. Daca ar fi sa fim corecti cum iti doresti tu, v-am lasa 70 la suta din plozi repetenti. Elevul nu mai invata si crede-ma, i se ofera toate resursele de invatare activa, participativa, atractiva etc. Degeaba. S-au nascut obositi. Am predat ION si am adus in completare fragmente din film. Mi-au spus ca sunt obositi, dormeau cu capul pe banca neatenti. La o cercetare mai minutioasa, am aflat ba ca jucasera toata noaptea jocuri online sau iesisera “afara” sau statusera pe Tiktok sau Instagram. Intrebarea mea este: Intr-o era a tehnologiei in care accesul la ea poate fi usor permis sau restrictionat de catre un parinte, unde a fost acel parinte? Care vine doar sa faca presiuni cand elevul deja a ajuns la note mici? De ce i se da pe mana un telefon pana la liceu, de ce nu i se face un program sau nu i se paroleza internetul, de ce nu este ajutat sau intrebat despre lectii, teme? Nu de putine ori am avut mame casnice care nu aveau timp de copii, dar erau numai in postari pe FB. Oare acestia nu sunt vinovati? Daca vezi ca al tau copil nu e capabil sa ia decizii corecte, ca nu e copt, tu, ca parinte, de ce nu-l asezi pe drumul corect? Mereu e vina profesorului. Pai tu ai unul si nu esti in stare si vrei sa ti-l faca om profesorul care mai are 30 in grija si spre educare?

      1. De-aia v-ați ales această meserie. Trebuie să o faceți așa cum trebuie, nu să vă plângeți mereu. Doar vă lamentați atât, într-un mod deosebit de teatral și atât. Nu vă mai convine să faceți această meserie, demisia și gata, rezolvați problema. Este foarte simplu

        1. Din păcate foarte mulți părinți nu-și fac datoria de părinte. Am fost la o nunta și o fetiță de 3 ani nesupravegheată s-a urcat pe balustrada și era să cadă de la etajul I. Soția a prins-o la timp. Am căutat circa 15 minute pe mama ,,uitucă”. Era o ,,topi” de 20-22 de ani care făcea video-chat cu soțul care este în străinătate. Am certat-o și soția i-a înmânat fetiță. Era ruptă de foame. Sunt foarte mulți părinți iresponsabili.

      2. Perfect de acord! Trec prin aceeași experiență, la aceeași materie, limba română. În plus, i-aș atrage atenția domnului ministru că lucrăm cu elevi care intră la licee teoretice cu medii de 5-6 la capacitate, ba chiar sub 5! Ce poți sa mai faci cu un elev care manifestă goluri imense, la profil filologie? Oricât de interesant ți-ai concepe scenariul lecțiilor, pentru el este absolut plictisitor.

      3. Subscriu total opiniei dv. Ce ma deranjeaza si mai tare este faptul ca acest ministru nu a fost nici macar odata la o clasa sa vada cum merg lucrurile, insa le stie pe toate. Profesorul, profesorul si iar profesorul. Parintii unde sunt? Dorm bine cu capul pe perna pentru ca nu stiu ce copil au acasa… si tot profesorul e de vina…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

În concursul de directori “li se face vânt unora pregătiți și corecți, pentru a menține interimar, pe funcții, oameni care nu pot trece nici măcar examenul scris” / Situația e posibilă în urma unor schimbări în metodologie – senatorul Ștefan Pălărie

Din metodologia actuală pentru posturile de directori de școli au dispărut prevederi care existau în metodologia din 2016, ce prevedea că, în funcțiile rămase vacante, nu pot fi numite, între…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Dacă noi vom continua acest proces de predare și examinare online fără să fim pregătiți, fără să avem platforme de evaluare securizate, nu vom face altceva decât să încurajăm frauda de la vârste fragede / După această perioadă lucrurile vor merge mult mai mult către predarea online

“Dacă noi vom continua acest proces de predare şi examinare online fără să fim pregătiţi asta însemnând fără să avem profesori pregătiţi, fără să avem acces generalizat la internet şi…
Vezi articolul

Scenariul roșu cu închiderea școlilor nu va intra în vigoare automat la depășirea pragului de 3 infectări noi la mia de locuitori într-o localitate, susține Dragos Garofil, secretar de stat în Ministerul Sănătății

Scenariul al treilea, cel roșu, nu va intra în vigoare automat la depășirea pragului de 3 infectări noi la mia de locuitori într-o localitate, susține Dragos Garofil, secretar de stat…
Vezi articolul
Olimpiada Internationala de Matematica 2022 va avea loc in Oslo / Foto: Facebook.com/imo2022oslo

Rusia a fost suspendată de la Olimpiada Internațională de Matematică 2022. Juriul prestigioasei competiții a votat ca 6 elevi ruși să poată fi invitați doar în nume personal, și nu ca echipă, la olimpiadă

Rusia a fost oficial suspendată din Olimpiada Internațională de Matematică, anunță președintele Boardului prestigioasei competiții, Geoff Smith. Decizia finală a fost luată vineri, 25 martie 2022, de Juriul Olimpiadei Internaționale…
Vezi articolul