Ministrul Educației și Cercetării îndeamnă „spre un nou Iluminism modern”: Asta e datoria ministrului, sa prezinte niște concepte

1.095 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Ministrul Educației, Daniel David, a explicat în cadrul unui interviu la emisiunea News Pass a B1TV, ce este Iluminismul și a îndemnat oamenii de știință să transmită cunoașterea științifică în societate pentru a contracara influența tot mai crescută a pseudoștiinței asupra cetățenilor români. Acesta a precizat că, prin funcția pe care o deține, este obligat să prezinte concepte românilor.
  • Ministrul a prezentat publicului ce este Iluminismul și de ce societatea românească are nevoie de el după ce, pe 15 ianuarie, cu ocazia Zilei Culturii Naționale, a susținut un discurs la Academia Română, după cum a relatat Edupedu.ro. Acesta a îndemnat profesorii și oamenii de știință să inițieze un „Iluminism modern” în societate, astfel încât să aducă „lumina cunoașterii în zone în care a început să reapară întunericul și obscurantismul”.

„Asta e funcția ministrului Educației, să prezinte niște concepte. Unii înțeleg aceste concepte, alții vor începe să fie atenți la aceste concepte, chiar dacă nu le înțeleg. Sunt în seara asta aici ca să îi facem să înțeleagă acest lucru pe cei care au fost atenți la Iluminism”.

Daniel David a definit în termeni simpli Iluminsmul: „Simplu spus, Iluminismul este o mișcare care a apărut undeva în secolul al 18-lea și ideea fundamentală era: cunoașterea științifică pe care o avem în academii, în universități, în societățile științifice care se nășteau atunci trebuie dusă la oameni”.

Cunoașterea le oferă oamenilor libertate, a mai precizat acesta: „Cunoașterea științifică nu se ține într-o instituție, fiindcă dacă duci cunoașterea la oameni, oamenii vor deveni mai autonomi, mai puțin manipulabili, mai puțin influențați, am spune noi astăzi, de fake news”.

„Să ducem cunoașterea științifică la oameni, să vedem că oamenii nu mai rămân în abordări de pseudo-știință, gândind aspecte care provoacă elementele de bun simț, cum ar fi că pământul e plat, că soarele se învârte în jurul Pământului, că formula apei este alta decât cea pe care o știm, adică lucruri de bază, de știință”, a mai detaliat Daniel David.

Acesta a subliniat necesitatea de a informa cetățenii români referitor la subiecte științifice, pentru a elimina influența pseudoștiinței.

„Trebuie să ducem acest lucru în spațiu public, fiindcă noi am considerat că nu mai trebuie să facem acest lucru. Adică stăm în universități, stăm în academii, în Academia Română, unde ne înțelegem noi unii cu alții, în timp ce în societate noi credeam că știința a câștigat bătălia de mulți ani cu obscurantismul și vedem cu surprindere că avem români care sunt practic dominați de pseudoștiință și de abordări bizare”.

Ministrul învinuiește instituțiile democratice, care au întors spatele oamenilor de rând, pentru această situație: „Vina nu este a lor. Eu consider că vina este a instituțiilor democratice, care n-au avut grijă să ofere educația adecvată și nu au avut grijă, cum spuneam, să ducă lumina, adică să ducă cunoașterea într-un limbaj accesibil spre acești oameni, fiindcă dacă ai cunoaștere ești mai puternic”.

„Era turnul de fildeș și, de multe ori, te ocupai de lucrurile complicate, n-aveai vreme să faci popularizarea științei. Și asta, până la urmă, a dus la un abandon destul de mare, aș spune eu, în diverse segmente sociale, care, brusc, au devenit foarte vulnerabile la pseudoștiință”, a completat el. 


4 comments
  1. Retorică, concepte, teorii, viziuni, importanță, aroganță etc cât cuprinde perimetrul republicii. Are d-l David ! Psihologia e știință mare.
    Abia e începutul, mai vorbim peste patru luni. Sper să rezistați.

  2. Nu a înțeles nici acum că funcția de conducere înseamnă Răspundere.

    Filosofarea nu rezolvă burse, navetă, planuri cadru, săptămână verde, transport studenți, salarii, nr ore săptămânale, manuale etc

    Restul conceptelor le poate detalia in podcasturi in timpul liber desi MEN este un minister mamut cu sute de mii de angajați si probleme. Nu prea mai ai timp liber.

  3. >Asta e funcția ministrului Educației, să prezinte niște concepte.

    Funcția unui ministru – și a guvernului în general – este să ADMINISTREZE un domeniu/țara. Filosofiile proprii și le poate expune pe blogul propriu, dacă are chef.

    Ce caută ăsta acolo? (Întrebare retorică, e evident ce caută.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții de la Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) vor face cursurile și seminarele online în semestrul al II-lea / 66% dintre studenții de la licență și 91% dintre masteranzi doresc să rămână în online, susține rectorul SNSPA

Studenții de la Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) vor face toate cursurile și seminarele online în cel de-al doilea semestru al anului universitar 2021-2022, potrivit unui comunicat…
Vezi articolul
teme pentru acasă

Regândirea sistemului de teme pentru acasă, pregătirea simulărilor pentru examene, un plan de rezervă pentru întoarcerea la școala online și „suplimentarea fondurilor, nu înghețarea lor cum intenționează”, printre cele 11 solicitări din partea sindicatelor FSLI din Educație pentru 8 februarie

Sindicatele din Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) au publicat 11 solicitări pe care le-au trimis autorităților pentru ziua de 8 februarie, când este posibilă deschiderea majorității școlilor din România,…
Vezi articolul

Ce declara Nicolae Hurduc, noul ministru al Cercetării, acum 5 luni: Se ames­te­că servicii secrete cu politica, sînt gru­puri de interese, industria plă­teș­te politicul

“După părerea mea sistemul politic actual, al parti­delor, este depășit”, declara în luna mai noul ministru al Cercetării, Nicolae Hurduc. Într-un interviu acordat publicației Opinia studențească, Hurduc spunea: “Corupția există…
Vezi articolul

Principalele direcții europene stabilite și pentru educație în următorul deceniu – digitalizarea, mediul, redresarea post-pandemie și promovarea valorilor comune – pilonii măsurilor legislative dorite de instituțiile UE în 2022

Digitalizarea, agenda de mediu și valorile europene, principalele domenii pe care autoritățile comunitare le au în vedere inclusiv pentru dezvoltarea educației în acest deceniu, sunt prioritățile legislative ale Uniunii Europene…
Vezi articolul