Modernizarea școlilor, a cantinelor școlare, îmbunătățirea infrastructurii școlare în zonele rurale – printre obiectivele propuse într-o scrisoare de angajament de Consiliului Național al Elevilor candidaților la funcția de președinte al României

171 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Consiliul Național al Elevilor le propune candidaților la Președinție să semneze o scrisoare de angajament prin care să se asigure că dorințele și drepturile elevilor vor fi respectate. Acestea sunt menționate în 14 puncte în documentul de mai jos.
  • Scrisoarea de angajament vine în contextul alegerilor care vor avea loc pe data de 4 mai 2025 și este adresată candidaților la funcția de președinte al României.

“Prin acest demers, dorim să ne asigurăm că dorințele și drepturile noastre vor fi respectate, promovate și protejate. În acest sens, îi invităm pe candidați să răspundă cu deschidere apelului nostru și să își asume responsabilitatea de a ne sprijini pe parcursul mandatului lor”, scrie Consiliul Național al Elevilor.

Printre cele 14 obiective menționate în scrisoarea de angajament „Educația în fruntea statului”, se află modernizarea școlilor, a cantinelor școlare, îmbunătățirea infrastructurii școlare în zonele rurale sau susținerea unor proiecte și acțiuni menite să scadă abandonul școlar.

Scrisoarea de angajament

Subsemnatul/Subsemnata __________________________________, în calitate de candidat/ă la funcția de Președinte al României, conștient/ă de influența semnificativă pe care o are funcția la care candidez, îmi exprim susținerea față de principiile, obiectivele și solicitările Consiliului Național al Elevilor.


În situația în care voi fi ales/aleasă Președinte, planul meu de țară va conține și obiectivele cuprinse în acest angajament.


În concret, mă angajez să susțin următoarele obiective și deziderate:

  1. Voi garanta transparența în toate demersurile pe care le întreprind și mă voi
    asigura că toți cetățenii vor putea accesa cu ușurință informații de interes public din
    sfera educațională și nu numai, puse la dispoziție de autoritățile responsabile;
  2. Mă voi întâlni periodic cu reprezentanții elevilor pentru a analiza problemele și
    doleanțele reale ale beneficiarilor principali ai educației din România și voi susține demersurile și inițiativele acestora;
  3. Voi demara proiecte și acțiuni menite să scadă abandonul școlar;
  4. Voi milita pentru o educație incluzivă de calitate, iar în cadrul activităților
    educative și culturale derulate de autoritatea publică, voi facilita accesul pentru toți elevii, inclusiv pentru cei cu dizabilități, prin mecanisme și instrumente menite să le asigure participarea. Astfel, voi garanta dotarea tuturor școlilor din România cu
    sisteme de acces (rampe, lifturi, grupuri sanitare dotate corespunzător etc.), care să asigure școlarizarea pentru elevii cu cerințe educaționale speciale
    ;
  5. Mă voi implica în modernizarea și dotarea școlilor din România și voi milita
    pentru o finanțare complementară în concordanță cu nevoile acestora
    ;
  1. Mă voi asigura că internatele și cantinele școlare se modernizează, pentru a
    asigura condiții de trai și alimentație la standarde ridicate pentru elevi
    ;
  2. Voi promova programe de prevenire a sarcinilor nedorite şi a maternităţii timpurii în rândul elevilor, acestea fiind adaptate vârstei şi nivelului de dezvoltare;
  3. Mă voi asigura că Administrația Prezidențială va garanta susținerea elevilor din România prin diferite proiecte și măsuri concrete, cât și susținerea Consiliului Național al Elevilor și a substructurilor sale în misiunea de reprezentare a elevilor din România;
  4. România va atinge media europeană pentru investițiile în educație, prin
    finanțarea corespunzătoare a educației, conform art. 134 din Legea învățământului preuniversitar: „Finanțarea cheltuielilor pentru educație, la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior, cu toate componentele sale, reprezintă, anual, minimum 15% din cheltuielile bugetului general consolidat.”
    ;
  5. Instituții de învățământ preuniversitar, sigure, transparente și care respectă
    drepturile elevilor, care să garanteze formarea unor viitori cetățeni informați cu privire la drepturile și obligațiile lor, pregătiți să ia inițiativa în momentele de
    injustiție;
  6. Îmbunătățirea semnificativă a infrastructurii școlare din zone rurale sau defavorizate, pentru a pregăti unitățile de învățământ preuniversitar pentru noile cerințe impuse de planurile-cadru și de restructurarea educației din România;
  7. Centrarea sistemului educațional pe elevi și nevoile acestora, prin promovarea
    curriculumului la alegerea elevului, a programelor de dezvoltare profesională și a flexibilității educației;
  1. Digitalizarea autentică a sistemului de învățământ prin manuale digitale practice, programă actualizată constant și experiențe interactive care utilizează la capacitate maximă utilitățile tehnologiei moderne;
  1. Susținerea elevilor dezavantajați din România:
    a. Înființarea unor centre regionale specializate pentru mamele minore, unde acestea să poată primi sprijin psihologic, educațional și consiliere profesională, precum și subvenționarea serviciilor de consiliere familială, pentru a oferi sprijin atât lor, cât și familiilor acestora în depășirea provocărilor socio-economice;
    b. Alocarea resurselor dedicate consilierii psihologice și educaționale pentru elevi, prin angajarea unui număr adecvat de consilieri școlari bine formați, care să poată interveni punctual în dezvoltarea comunităților vulnerabile;
    c. Dotarea elevilor cu rechizite și echipamente digitale gratuite, prioritizând zonele rurale, pentru a asigura participarea activă la procesul educațional și pentru a încuraja incluziunea digitală;
    d. Oferirea de resurse suplimentare profesorilor care activează în programele remediale, precum traininguri pentru metode alternative de predare, materiale didactice adaptate nevoilor elevilor și stimulente financiare;
    e. Suplimentarea cuantumului minim pentru bursele școlare ale elevilor defavorizați din punct de vedere socio-economic.
    Drept pentru care valorific aceste puncte ca fiind esențiale unei bune dezvoltări a educației din România și îmi asum un rol de inițiator al demersurilor prevăzute în această scrisoare de angajament
DESCARCĂ Scrisoarea de angajament „Educația în fruntea statului”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elemente de lingvistică ar trebui să fie predate în școli, face apel Societatea Europeană de profil: Îi va ajuta pe elevi să fie mai conștienți social, să se ocupe de orice aspect al limbajului și al competenței lingvistice, inclusiv alfabetizarea funcțională

Studiul lingvisticii în programele școlare preuniversitare din toate țările europene este cerut într-un manifest de vineri al Societas Linguistica Europaea, asociația care reprezintă lingviștii din întreaga Europă. Măsura ar sprijini…
Vezi articolul

UPDATE Prima olimpiadă de securitate cibernetică pentru elevi, „glitch-uită” de întârzierile Ministerului Educației: competiția sare peste etapa locală, în lipsa unui regulament de organizare anunțat în timp util – surse

Cu două zile înainte de etapa locală a primei olimpiade naționale de securitate cibernetică (ONSC), așa cum este programat în calendarul olimpiadelor școlare naționale 2024 de către Ministerul Educației, elevii…
Vezi articolul

„Când vă cumpărați becurile întrebați dacă există vreo conspirație, a pus cineva în bec o cameră de filmat? Nu, pentru că aveți încredere în funcționarea mecanismelor. Aveți încredere în medicii voștri ” – Răzvan Cherecheș, expert în politici de Sănătate, despre vaccinarea împotriva COVID-19

Oamenii ar trebui să aibă încredere în medici așa cum au încredere și în alți specialiști fără să își imagineze tot felul de teorii ale conspirației, spune expertul în sănătate…
Vezi articolul

“Cât de des trebuie bătuţi copiii? Bătaia ruptă din Rai înseamnă tărie și nu slăbiciune” – o carte de parenting tradusă de Irina Margareta Nistor îndeamnă la violenţă, semnalează Prinţesa urbană

Cartea se numeşte “Putem crește copii buni într-o lume negativă?” şi este scrisă de Zig Ziglar. Autoarea bloggului Prinţesa urbană a sesizat pe pagina sa de Facebook problemele acestei cărţi…
Vezi articolul